درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:37   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6049صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 22 مهر 1392 - 08:21
روابط عمومی شوق اداری یا شغل اداری؟!
غلامرضاشمس ناتری / دانشجوی کارشناسی روابط عمومی دانشگاه علمی –کاربردی مازندران – واحد3 - از اینرو چنانچه این شوق و علاقمندی در روابط عمومی وجود نداشته باشد و یا کمرنگ باشد تراوش خلاقیت و ابتکارو نوآوری ازآن رخت بر می بندد و روابط عمومی بی خاصیت جلوه می نماید.
  

روابط عمومی شوق اداری یا شغل اداری؟!

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اندیشمندان رشته روابط عمومی تاکنون صدها تعریف مختلف کلاسیک و علمی از روابط عمومی ارائه دادند که هر یک از این تعاریف نشان دهنده ماهیت و نقش و کارکرد روابط عمومی از گذشته و حال است! اما یک تعریف خیلی ساده از روابط عمومی عنوان گردید که این تعریفِ ظریف ماهیت و هویت روابط عمومی را برای افرادی که در آن اشتغال دارند بیشتر نمایان می سازد و آن هم " روابط عمومی شوق اداری است نه شغل اداری؟!
بی شک کسانی که در سازمان ها و نهادها چه خواسته و چه ناخواسته پای در روابط عمومی نهادند نیک می دانند که جان مایه کار در روابط عمومی فارغ از تحصیلات دانشگاهی مرتبط یا غیر مرتبط نیازمند شوق و علاقه یی است که باید در این قسمت از سازمان به اهداف از پیش تعیین شده سازمان به کمک آید تا سازمان در درون و برون از پیله خود در نزد افکار عمومی و مخاطبان به جایگاه والایی دست یازد .
از اینرو چنانچه این شوق و علاقمندی در روابط عمومی وجود نداشته باشد و یا کمرنگ باشد تراوش خلاقیت و ابتکارو نوآوری ازآن رخت بر می بندد و روابط عمومی بی خاصیت جلوه می نماید .
در دورانی که به عصر ازتباطات و اطلاعات نام گرفت می بایست این شوق مضاعف برای پیشبرد اهداف کمی و کیفی سازمان از طریق نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی به کار گرفته شود تا پویایی روابط عمومی در خلق آثار بدیع و شگوفایی خلاقیت های فردی و جمعی به منصه ظهور نشیند .
چه بسا روابط عمومی هایی درونِ سازمان های بزرگ و کوچک وجود دارند که این عنصر را درخود نداشته و یا کمتر با آن مواجه اند .
روابط عمومی ها نیازمند داشتن نیروهایی است که روابط عمومی را به عنوان یک شغل صرف ننگرند و از آن را از دریچه و پنجره یی نو با ابزار شوق به آن روح دیگری بخشند .
این تعریف ساده و یا شاید کهنه منجر به آن می شود افرادی بدون درنظر نگرفتن این ویژگی ممتاز وارد روابط عمومی شوند و نهایتا روابط عمومی به عنوان مکانی برای انجام کارهای تزیینی و .... مبدل می شود .
چه خوب است مدیران سازمانی و روابط عمومی هایشان برای به خدمت گرفتن افرادی که علاقمند به ادامه کار در این بخش هستند این ویژگی مهم را در نظر گرفته و دربین نیروهای سازمانی به دنبال افراد انگشت شماری باشند که ضمن دارا بودن ارتباط اجتماعی این خصیصه را برای جانفشانی در روابط عمومی داشته باشند تا در این مکان شاهد پیشرفت و خلاقیت باشیم .
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد