درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:06   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5888صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 17 مهر 1392 - 19:33
پایه های پل ارتباطی روابط عمومی باید مستحکم باشد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روایط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درجلسه شورای سیاستگذاری روابط عمومی خواستار تبیین جایگاه این حوزه در ادارات کل منابع طبیعی استان ها شد.
به گزارش شارا، خلیل عابدینی در این نشست که مدیریت نوسازی و تحول اداری و معاون اداره کل امور اداری سازمان نیز شرکت داشتند گفت: روابط عمومی در اجرای شرح وظایف، فعالیت های بخش های فنی را در مجامع مختلف تبیین می کند اما به لحاظ ساختار تشکیلاتی هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.
وی با اشاره به نشست اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی با مهندس اورنگی و تاکید ریاست سازمان مبنی برارتقای جایگاه روابط عمومی، خطاب به مدیرنوسازی و تحول اداری افزود: ادارات کل منابع طبیعی استان ها پیشانی فعالیت های سازمان جنگل ها محسوب می شوند و برخی از مدیران استان ها بر ادغام روابط عمومی با اداره ترویج نظر دارند این در حالی است که امروزه روابط عمومی در وزارتخانه ها از استقلال و انسجام خاصی برخوردار شده اند و جایگاه آن با عنوان مرکز اطلاع رسانی، همطراز معاون وزیر تعریف شده است.


اطلاع رسانی؛ مطالبات افکار عمومی از روابط عمومی
حبیب حاجیوند مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان مرکزی به عنوان عضو شورا گفت: 20 سال است صحبت ازارتقای جایگاه روابط عمومی است اما تاکنون اقدام اساسی در این باره صورت نگرفته است.
روابط عمومی اگر دارای تشکیلات و اداره نباشد قطعاً اثرات آن کارساز نخواهد بود. اطلاع رسانی در منابع طبیعی مطالباتی است که استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین استانی از روابط عمومی دارند. بنابراین وجود روابط عمومی در ادارات کل منابع طبیعی در قالب اداره در عصر اطلاع رسانی به عنوان یک ضرورت است.


پایه های پل ارتباطی روابط عمومی باید مستحکم باشد
هوشنگ داداش زاده دیگر عضو شورای سیاستگذاری روابط عمومی گفت: فعالیت های روابط عمومی بسیار گسترده است و همه اتفاقاتی که در حوزه های مختلف منابع طبیعی رخ می دهد، روابط عمومی آن را اطلاع رسانی می کند. روابط عمومی پل ارتباطی بین مسئولین و مردم است پس ضرورت دارد که پایه های این پل مستحکم باشد. در ادارات کل منابع طبیعی استان ها تمامی دفاتر زیر مجموعه مدیرکل، اداره تعریف شده است جزء روابط عمومی.
داداش زاده افزود: در تدوین چارت تشکیلاتی باید عدالت محور باشیم . در عمده جلسات و مجامع مختلف استقلال تشکیلاتی روابط عمومی مطرح می شود، اما متاسفانه فقط کار زخمی شده و نتیجه اش ناتمام می ماند.

افکار سنجی و علوم ارتباطات اداره می خواهد
مسعود طوفان مسئول منطقه یک و دیگر عضو شورای سیاستگذاری روابط عمومی، فعالیت این حوزه را مدیریتی خواند و گفت: سازمان ها وقتی با بحران مواجه می شوند همه ادارات و مجموعه اداری با چالش روبه رو می گردد. روابط عمومی اگر به لحاظ تشکیلاتی منسجم و قوی باشد می تواند این بحران را مدیریت کند.
طوفان افزود: پژوهش و افکار سنجی یکی از موضوعاتی است که در روابط عمومی جایگاه ویژه ای دارد. روابط عمومی با افکار عمومی سرو کار دارد و با یک نفر نمی تواند به شناخت افکار عمومی دست پیدا کند. افکار سنجی نیازمند علوم ارتباطات است و ارتباطات یک اداره می خواهد.
مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان یزد در ادامه وجود کارشناسان با پیشینه تحصیلی علوم سیاسی و علوم اجتماعی درتشکیلات منابع طبیعی را یک ضرورت خواند و افزود: منابع طبیعی یک حوزه فنی است و این کارشناسان می توانند در حوزه علوم ارتباطات و لابی با مجامع مختلف برون سازمانی بسیار اثر گذار باشند.
در ادامه سعید مقدسی مدیرنوسازی و تحول اداری سازمان جنگل ها گفت: در اصلاح ساختار تشکیلاتی فرآیند خوبی طی شده و سازمان جنگل ها از سه معاونت به 4 معاونت ارتقا پیدا کرده و دو حوزه تحول اداری و ترویج از مدیریت به دفترتبدیل شده است.


در روابط عمومی ستاد اتفاق خوبی افتاد، برای استان ها مستندات بدهید
مدیرنوسازی و تحول اداری افزود: در چارت تشکیلاتی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها شاهد اتفاق خوبی بودیم. این دفتر که درگذشته دارای 26 پست سازمانی بود اکنون با پیگیری های انجام شده دارای 34 پست و4 اداره؛ ارتباطات و تبلیغات، پزوهش و افکار سنجی، اداره همکاری های بین المللی و اداره سازمان های تخصصی شده است.
سعید مقدسی در باره جایگاه روابط عمومی استان ها نیز گفت: دو گزینه به رای گذاشته شد یکی روابط عمومی در قالب اداره دیده شود و دیگر اینکه بر اساس وحدت رویه کل کشور در قالب کارشناس مسئول باشد که البته برخی مدیران استان ها نظرات خود را اعلام کرده اند اما برخی استان ها هنوز نظرات خود را نفرستاده اند تا جمع بندی نهایی انجام شود.
این مسئول چارت تشکیلاتی سازمان با بیان اینکه اکنون مناسب ترین موقعیت برای تغییر و اصلاح ساختار تشکیلاتی است، از روابط عمومی خواستار مستندات علمی و کارشناسی شد تا با توجه به اعتقادی که نسبت به روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد، تلاش ها در جهت بهبود وضعیت موجود و اداره شدن روابط عمومی در ادارات کل منابع طبیعی انجام شود.


سختی شرایط کار برای مشاغل عمومی تا حصول نتیجه پیگیری می شود
پایان بخش جلسه شورای سیاستگذاری روابط عمومی اختصاص به معاون اداره کل اموراداری داشت که وی نیز ارسال هرچه سریعتر شرح وظایف روابط عمومی و مستندات توجیهی برای گسترش چارت تشکیلاتی را از سوی استان ها و ستاد سازمان خواستار شد.
فلاح پیگیری سختی شرایط کار برای تمامی مشاغل سازمانی را اقدامی جدی و در دستور کارسازمان خواند و افزود: تاکنون با رایزنی های انجام شده سختی کار برای مشاغل تخصصی که بر اساس قانون در محیطی غیر متعارف شاغل هستند گرفته شد.
وی یادآور شد برای مشاغل عمومی نامه نگاری و پیگیری انجام داده ایم و تا حصول نتیجه کار را پیگیری می کنیم ضمن اینکه برای برخی از مشاغل چند گزینه را تعریف کرده ایم که همکاران بتوانند شرایط سختی کار را با توجه به رشته تحصیلی دریافت کنند.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد