درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 22:03   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52335صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 3 خرداد 1402 - 12:34
تحمیل بی‌رحمانه هوش مصنوعی؛ روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنان به تقویت ارتباطات می‌اندیشد
دکتر جواد گودرزی - هر چند باید آرام آرام خود را برای سپردن بسیاری از کارهای روزمره به هوش مصنوعی آماده کنیم که اگر این اتفاق نیفتد او خود را بی‌رحمانه بر ما تحمیل خواهدکرد، اما باید به این نکته‌ی مهم هم توجه کنیم که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در همه فعالیت‌ها و کارهای خود به عنصری به نام انسان و ارتباطات شفاهی و گفت‌وگو محور، محتاج‌اند و چون این ویژگی، به تقویت ارتباطات انسانی در هر محوری کمک شایانی می‌کند
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نمی دانم تا زمان چاپ این مطلب چند شغل در دنیا به واسطه پیدایش هوش مصنوعی از بین رفته اند و از این طرف، چند شغل اضافه شده اند. با بروز انقلاب چهارم صنعتی که مشخصه بارز آن از بین رفتن فاصله بین مرزهای فیزیکی، رایانشی و کمرنگ شدن مراودات زیستی و انسانی است، مدیریت ، حکمرانی،  تولید و هرچیزی که فکرش را بکنید متحول شده و فناوریهای نوین و نوظهور- که دیگرنوظهور نیستند! – مانند رباتیک، هوش مصنوعی، بلاک چین، نانو تکنولوژی، اینترنت اشیاء و خودروهای خودران باعث شده اند که هر چیزی رنگ دیگری بگیرد و«سرعت» و «سهولت » به کارویژه عمده همه ابزارها ،نرم افزارها و سخت افزارها تبدیل شده و از این رهگذر هر ابزاری به مغز افزاری پویا مجهز شود قطعا برنده است.

    در این وانفسا نه می توان به نظریات بدبینانه ای که تمرکز آنها بر «نابودی جهان بر اثر استفاده بیش از حد از اینترنت» است، دل بست و نه آنقدر در فضای نه چندان متعارف این روندتودرتو گیرکرد که هم شاهد دفن ارتباطات انسانی باشیم و هم فراموش کنیم نام و یاد و خاطره  و دورهم بودن های حقیقی را.

   سوای از توجه به تبعات و تاثیر و تاثرات ناشی از حاکمیت هوش مصنوعی که بر واقعیاتِ امروز یا فردا بر جامعه جهانی و ملی و سازمانی و حتی فردی سایه می اندازد- یا بهتر است بگویم انداخته است- موضوعی که می توان به آن توجه کرد تاثیر و تاثر پیدایش این فناوری در عرصه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هاست. واقعیت این است که در هر سازمانی - باید - روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها پیشقراولان استفاده بهینه از تکنولوژیها ی جدید باشند، هرچند به باور بسیاری از صاحب نظران بسیاری از خدماتِ ارایه شده توسط روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها را می توان از طریق هوش مصنوعی تامین کرد اما حتی در بین این صاحب نظران هم هستند کسانی که با ادله قوی و مستندِکافی ، بر این ادعا رنگ تردید می افشانند.

  شکی نیست که بسیاری از شاغلان حوزه روابط‌عمومی مانند حوزه‌های دیگر  فعالیت بشری از توسعه هوش مصنوعی در دور زدن متخصصان انسانی بیم دارند، چه با افزایش حجم داده‌ها و رقابت فزاینده میان ارایه کنندگان خدمتی به نام  روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نمی‌توان از مزیت‌های آن(هوش مصنوعی) در انجام کارهای روزمره و تکراری و پروژه‌های بزرگ و تبلیغات چشم‌پوشی کرد.

جالب است که هوش مصنوعی حتی قبل از آنکه به شکل ویژه‌ای برای صنعت روابط‌عمومی و تبلیغات تخصصی شود، با محصولات نوآورانه خود به شکلی حوزه فعالیت‌های دنیای روابط‌عمومی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از جمله موارد مستقیم تاثیرگذار می‌توان به «تجزیه و تحلیل احساسات و پیش‌بینی‌ها»، «تولید زبان طبیعی (Natural language generation) و ربات‌های چت»، «تجزیه، تحلیل و حتی کنترلِ داده های منتشر / منعکس شده در  رسانه ها و شبکه های اجتماعی» ،« تشخیص حرکت و جهت گیری های رسانه ها در باره سازمانها/ نهادها» ،«آماده سازی اذهان برای اجرای یک یا چند پروژه و برنامه خاص»،«صحت سنجی اصالت اطلاعات وویدئوهای منتشر شده در باره سازمان»، «ترجمه اطلاعات و اخبار به زبانهای مختلف» ، «تولید محتواهای مورد نیاز در کمترین زمان ممکن»، «تبدیل سخنرانی به متن» و...   اشاره داشت.

حال سوال اینجاست­ که با توجه به ماهیت­ کار روابط‌عمومی و ارتباط تنگاتنگ آن با تعاملات انسانی ، آیامی‌توان نتیجه‌گیری کرد که هوش مصنوعی جای متخصصان انسانی در حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را به سرعت پر کند؟

پاسخ به این پرسش را می توان از مناظر مختلف بررسی کرد که البته جای آن اینجا نیست اما به هرصورت در اینکه این ابزار/فناوری ها، آسایش خاطر و اطمینان لازم را برای  انجام کارهای روزمره – فارغ از توجه به انجام کارهای نبوغی و خلاقانه- به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها می دهد شکی نیست.

نکته پایانی اینکه هر چند باید آرام آرام خود را برای سپردن بسیاری از کارهای روزمره به هوش مصنوعی آماده کنیم که اگر این اتفاق نیفتد او خود را بی‌رحمانه بر ما تحمیل خواهدکرد، اما باید به این نکته‌ی مهم هم توجه کنیم که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در همه فعالیت‌ها و کارهای خود به عنصری به نام انسان و ارتباطات شفاهی و گفت‌وگو محور، محتاج‌اند و چون این ویژگی، به تقویت ارتباطات انسانی در هر محوری کمک شایانی می‌کند، بنابراین تا زمانی که سروکار این حرفه با انسان است و هیچ ماشین و فناوری ای تاکنون نتوانسته جای خلاقیت و نبوغ انسانی را بگیرد، قطعا  این حرفه با تمام  دقایق و ظرایف و نکته‌سنجی‌های خودش سرجای خودش باقی خواهد ماند و اتفاقا همواره با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز، وظیفه دارد که  بهترین روابط را در عرصه ارتباطات بسازد.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد