درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51659صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 14 اسفند 1401 - 11:37
شیوه جبران خلاء خبری نابرابری هدفمند جنسیتی
تجزیه و تحلیل مصرف اخبار که ما توسط پلتفرم SimilarWeb در مرکز بین‌المللی مشاوره راهبرد مخاطبان، AKAS انجام داده‌ایم، یک شکاف جنسیتی بزرگ ۲۰ درصدی را بین استفاده مردان و زنان از اخبار آنلاین در سطح جهان نشان می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || «برای بحث در مورد برابری جنسیتی دیگر چیزی وجود ندارد چون به اندازه کافی پیشرفت کرده‌ایم.»

من از این که می‌گویند خبرنگاران یک اشتباه دیگر هم دارند خسته شده‌ام: یعنی گزارش‌گری از تنوع و جنسیت. این ظالمانه است.

دستور کار اخبار به حدی با موضوعات وجودی درگیر است که من برای نگاه کردن به تفاوت میان مردان و زنان وقتی ندارم. به هر حال آنها قابل توجه نخواهند بود.

به عنوان خبرنگار آیا این باورها به ذهن شما خطور می‌کنند؟ اگر بله، تنها نیستید. صرفنظر از جنسیت، بسیاری از خبرنگاران و سردبیران حداقل با یکی از این باورها موافق هستند.

با وجود رایج بودن این باورها، ممکن است باعث از دست دادن بخشی از مخاطبان احتمالی خبرتان شود: یعنی زنانی که دیگر خود را در اخبار نمی‌بینند.

بسیاری از زنان به طور کلی ارائه‌دهندگان اخبار را رها می‌کنند و به جای آن، بیشتر موضوعاتی را که توسط خانواده یا دوستانشان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، ترجیح می‌دهند.

تجزیه و تحلیل مصرف اخبار که ما توسط پلتفرم SimilarWeb در مرکز بین‌المللی مشاوره راهبرد مخاطبان، AKAS انجام داده‌ایم، یک شکاف جنسیتی بزرگ ۲۰ درصدی را بین استفاده مردان و زنان از اخبار آنلاین در سطح جهان نشان می‌دهد.

این مرکز را همراه Richard Addy، تأسیس کرده‌ام. در هند، نیجریه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کنیا و آفریقای جنوبی مردان به ترتیب ۲۹، ۲۵، ۲۲، ۲۱، ۱۸ و ۷ درصد بیشتر از زنان، اخبار مصرف می‌کنند. چرا اخبار آنلاین برای خدمترسانی به مخاطبان زن، به اندازه کافی فعالیت نمی‌کند؟

یکی از نقاط کور اصلی صنعت خبر، ناتوانی در تشخیص یا گزارش دادن در مورد شکاف‌های هدفمند و دیرینه بین مردان و زنان است که به مردان مزایای ناعادلانه‌ای نسبت به زنان می‎‌دهد. آخرین تجزیه و تحلیل AKAS GDELT که یک میلیارد موضوع خبری آنلاین را از سال ۲۰۱۷ به این سو بررسی کرده، دریافته است که در سراسر جهان کمتر از ۰،۰۸ درصد مقالات حاوی عبارت‌های «جنسیت» یا «شکاف جنسیتی» هستند.

در طرح «از خشم تا فرصت» (به انگلیسی: From Outrage to Opportunity) که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ آغاز شده، من زوایای موضوعات کمتر استفاده شده را برای هفت شکاف ساختاری اساسی بین زنان و مردان تحلیل کردم: شکاف در دستمزد، قدرت، اعتماد، صلاحیت، ایمنی، تندرستی و عمر.

تجزیه و تحلیل اطلاعات AKAS GDELT نشان می‌دهد که تنها ۰،۰۲ درصد پوشش خبری جهانی از سال ۲۰۱۷ به این سو، به یکی از این شکاف‌ها اشاره کرده است. در نتیجه دید ساختاری به این موضوع تا حد زیادی وجود ندارد. این فروگذاری توسط سردبیران و روزنامه نگاران اغلب عمدی نیست.

وقتی از سردبیران ارشد اخبار درباره اینکه چرا نسبت موضوعات یا زوایای برابری جنسیتی در پوشش خبری بسیار کم است، پرسیدم، سه دلیل ظاهر شد.

نخست، از هر سه سردبیر دو تن آنها به فقدان آگاهی یا مهارت در یافتن موضوعاتی با زاویه جنسیتی تأکید کردند. یک سردبیر ارشد زن از یک کشور در حال توسعه این موضوع را این گونه تبیین کرد: آنچه وجود ندارد، حساسیت روزنامه‌نگاران برای نگاه واقعی به زوایای جنسیتی موضوعاتی است که پوشش می‌دهند.

اگر روزنامه‌نگاری برای جستجوی زاویه جنسیتی در یک موضوع خبری جاری در مورد سلامت در کشور من آموزش دیده باشد، به تغییرات پیشنهادی سیاسی نگاه می‌کند، چگونه می‌تواند بر مردان و زنان تاثیر متفاوتی داشته باشد؟

دلیل دوم برای کمبود گزارش در مورد شکاف‌های جنسیتی را می‌توان به درک محدود در صنعت خبر از آنچه که یک دید جنسیتی ساختار موضوعات را می‌سازد، نسبت داد. برای مثال، نیمی از سردبیران مصاحبه شونده، به جای اینکه نفوذ شکاف‌های هدفمند دیرینه بین مردان و زنان را در همه موضوعات خبری ببینند، موضوعات جنسیتی را به‌عنوان «اخبار نرم» را در یک دستور کار خبری رقابتی کم‌اهمیت‌تر ارزیابی کردند.

دلیل سوم زمانی پدیدار شد که این تعریف محدود از یک موضوع جنسیتی از این هم فراتر رفت، به طوری که یک سوم از ویراستاران ارشد مصاحبه شونده اذعان داشتند که در مورد نیاز به استفاده از دید جنسیتی در گزارش‌ها تردید دارند.

این نگرش توسط یکی از مدیران رسانه‌ای خبری زن از شمال جهان این گونه خلاصه شده است: «ما فقط برای پوشش برخی از موضوعات ظرفیت زیادی داریم و آنها را پوشش خواهیم داد زیرا می‌دانیم که جلب توجه خواهند کرد.»
 

نوشته Luba Kassova
Mar 1, 2023

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد