درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51349صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGشنبه، 8 بهمن 1401 - 11:59
روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکت برابر است با «اقدامات شرکت به منظور توسعه اقتصادی پایدار، مشارکت و همکاری با پرسنل، خانواده آنها و جامعه محلی و کل جامعه برای بهبود کیفیت زندگی
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در زمینه «مشارکت»، مسئولیت اجتماعی به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال در ادبیات تخصصی سه مفهوم وجود دارد:
- شهرت
- اعتبار
- قدرشناسی


می‌توانیم تایید کنیم که تاثیر مشارکت شرکت در جامعه به قرار زیر است:
- بهبود رابطه با جامعه (مشتریان، عرضه‌کنندگان، مسئولان)؛
- تاثیر بر جامعه هدف، راهبران ایده‌ها، رسانه و ...؛
- جایگاه اجتماعی بالاتر شرکت؛
- تصویر بهتر/ شهرت و نفوذ بیشتر برای شرکت؛
- وفاداری مشتریان پیرامون تمامی مواردی که شرکت به آنها می‌پردازد و ارایه می‌کند.
- افزایش انگیزه و بهره‌وری پرسنل؛
- اهمیت بالا به ایجاد فرآیند برتری تجاری.


تعریف دیگری در "کنفرانس جهانی توسعه پایدار" ارایه شد و این تعریف نشانگر این امر است که مسئولیت اجتماعی شرکت برابر است با «اقدامات شرکت به منظور توسعه اقتصادی پایدار، مشارکت و همکاری با پرسنل، خانواده آنها و جامعه محلی و کل جامعه برای بهبود کیفیت زندگی».


بودجه‌های اختصاص یافته توسط شرکت‌ها به توسعه همکاری با جامعه، همواره منتج به دستیابی به نتایج و سطوحی عالی گردیده است. این میزان از منظر مدیران به معنای سرمایه‌گذاری بلندمدتی است که دربردارنده نتایج مهمی برای شرکت یا تجارتی است که آنها مدیر آن هستند.


تحقیقی که توسط موسسه بین‌المللی تحقیقات گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت در سال 2005 درباره گروه منتخبی از 1600 شرکت‌ در سطح جهانی انجام شده است، تاکید دارد دلایلی که به‌خاطر آنها شرکت‌ها به اجرای فعالیت‌ها و اقداماتی نظیر مسئولیت اجتماعی می‌پردازند متنوع هستند، دلایل هم اقتصادی (74 درصد) هستند و هم اخلاقی (53 درصد). در ابتدا و سطح کلی می‌توانیم اشتیاق و انگیزه پرسنل را ببینیم، تمایل برای مدیریت و کاهش ریسک یا انگیزش نوآورانه.


در اتحادیه اروپا، تمایل به ایجاد چارچوب قانونی که شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا مسئولیت اجتماعی را در استراتژی خود جای دهند از سال 2000 شکل گرفته است. در سال 2001، کمیسیون اروپا کتاب سبز- «اجرای چارچوب اروپایی برای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها» را منتشر نمود که با هدف آغاز بحث درباره مفهوم مسئولیت اجتماعی و تعیین ابزارهای بسط چارچوب بوده و مفهوم مذکور را عملی می‌سازد. سایر اقدامات بین سال‌های 2005 و 2006 و با نظر به انعکاس این مفهوم آغاز شدند که شرکت‌های اروپایی تا حد زیادی به دستیابی به استراتژی توسعه پایدار در سطح اروپا اهمیت می‌دهند.


بنابراین، مسئولیت اجتماعی به روش رفتاری منطقی و اخلاقی بدل می‌شود که جوانب متفاوتی را مخاطب قرار می‌دهد: خود تجارت، رابطه با پرسنل، مشتریان، سهامداران، حامیان، محیط و اجتماعات محلی.


اگرچه اقدامات و فعالیت‌های اجتماعی یک شرکت داوطلبانه هستند، پارلمان اروپا قوانین و استانداردهای خاصی را تعیین و تحمیل می‌کند که توسط آژانس‌های رتبه‌بندی/ امتیازدهی فرااقتصادی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند. برای انتقال و اجرای بهتر، شرکت‌ها هم از نظر جنبه عملکردهای مدیریتی و رفتار تجاری و هم برنامه‌های اجتماعی برای پرسنل و جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرند ....


به‌طور کلی، نمی‌توانیم بعد و جنبه‌ای واقعی از مسئولیت اجتماعی را به عنوان تضمینی برای موفقیت تجاری ایجاد کنیم، اما باید در همین زمان آگاه باشیم که این مفهوم فقط یک ابزار بیشینه‌سازی ارزش از طریق ساخت تصویر نیست، بلکه این مفهوم به صورت مستقیم با عملکرد اجتماعی و زیست محیطی شرکت و گروه تجاری مرتبط است.


هر شرکتی باید آگاه باشد که چنین رویکردی می‌تواند مفید باشد هم از طریق ایجاد مزیت رقابتی و هم از طریق ایجاد تصویری مطبوع و رابطه قوی با تمامی شرکا» (ماریا نیکولای).

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد