درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:52   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51347صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGپنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 22:56
کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند
تغییر عملیات کسب‌‎وکار به‌منظور واکنش به گرایش‌های مسئولیت اجتماعی، می‌تواند یک فرایند زمان‎بر، غیرمتداول و هزینه‎‌بر باشد. بسیاری از کسب‎‌وکارهای سنتی، آن را همچون یک چالش ساختاری می‌دانند اما با افزایش ضرورت دستورالعمل‌های زیست‌محیطی، کارکنان و مشتریان و سرمایه‌گذاران، اهمیت بیشتری را برای این مسأله قایل می‌شوند. هم‌اکنون هم تاثیر این موضوع در جذب سرمایه‎ شرکت‌ها را مشاهده می‌کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کسب‌وکارهایی که خواهان پذیرش پایداری هستند، باید مسئولیت اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند.


اکثر شرکت‌ها دوست دارند تلاش خود در زمینه‌ پایداری را نشان دهند، بویژه آنهایی که در حوزه‎ فناوری فعالیت می‌کنند. تولیدکنندگان‎ وسایل نقلیه‎ الکترونیک خواهان رشد در زمینه‌ پایداری هستند. اما بسیاری از این کسب‌وکارها مسئولیت اجتماعی یا پایداری را صرفا افزونه‌ای برای تقویت تیم‌‎های بازاریابی، منابع انسانی یا روابط‌عمومی خود می‌دانند، نه اینکه پایداری را در محور اقدامات خود جای دهند. این کلمات شعارگونه یک چیز هستند، اما به‌منظور خلق یک تفاوت واقعی، باید پایداری را در بافت کسب‌وکارتان جای دهید.


شرکت‌ها نیاز به افزودن مسئولیت اجتماعی در کسب‌وکارهای خود و بهره‌گیری از این تحولات اجتماعی را درک می‎‌کنند.


شرکت‌های بزرگتر که بیشترین تاثیر را بر جامعه و محیط زیست می‌گذارند، غالبا به تلاش بیشتری برای پیاده‎‌سازی این تغییرات نیاز دارند. فرایندها و تجهیزات سنتی این شرکت‌ها، چالش ویژه‌ای برای به‌‎کارگیری راه‌‌کارهای مسئولیت اجتماعی در زنجیره‎ تامین بزرگ آن‌هاست. یکی از بزرگترین کسب‌وکارهای دنیا، آمازون، یک نمونه‌ بسیار خوب است.


آمازون که به‌عنوان «طلایه‎‌دار پایداری» در سال 2014 انتخاب شد، پیشرفت‎‌هایی را در زمینه‌ کاهش ضایعات داشته و بر روی مزارع بادی و خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده است. اما بزرگترین تاثیر منفی شرکت‌ بر محیط زیست، فرایند ترابری محموله‌ها بویژه لست مایل دلیوری است. این مشکلی است که هنوز بر آن غلبه نکرده‌اند.


در شرکت‌های بزرگ، این مسأله فراتر از تجهیزات و فرایندهای سنتی است. سهامدارها و سرمایه‎‌گذارها خواهان بازده سرمایه‌گذاری خود هستند و غالبا از رهبرانی حمایت می‌کنند که تاکید ویژه‌‎ای را بر بازده مالی شرکت‌ دارند، نه آنهایی که به دنبال اهداف پایداری هستند. غلبه بر فشار داخلی برای کسب عواید بزرگ و تسلیم نشدن در برابر فشارهای بیرونی، یکی از وظایف بسیار دشوار مدیرعامل‌هاست.


شرکت‌هایی که رشد سریع دارند می‌توانند از ابتدای شکل‌گیری خود، پایداری را لحاظ کنند. با طراحی کسب‌وکار به‌گونه‌ای که مسئولیت اجتماعی در محور آن جای داشته باشد، آ‎‌نها نیازی به اجرای سیاست‌‎های نه‌چندان موثر دیگر ندارند. عدم نیاز به افزودن فرایندهای جدید نیز مشکل هماهنگ‌سازی آنها با فرایندهای سنتی شرکت‌ را از بین می‌برد.


یکی از شرکت‌هایی که به دنبال بهره‌گیری از گرایش‌های جامعه و افزودن المان مسئولیت اجتماعی به کسب‌وکار کنونی خود است، ایمپاسیبل فودز است که در زمینه‎ تولید گوشت گیاهی فعالیت دارد. این شرکت‌ که در کالیفرنیا واقع است، سرمایه‌ کنونی 387.5 میلیون دلار را گردآوری کرده و مسئولیت‌پذیری اجتماعی قدرتمندی دارد. از آنجایی‌که تولید این «گوشت» گیاهی، به زمین و آب کمتری نسبت به پرورش گاو نیاز دارد، میزان انتشار آلایندگی آن نیز بسیار کمتر است. شرکت‌ با این وعده شکل گرفته که به محیط زیست کمک می‌کند و در عین حال، نیاز روزافزون گیاه‌خوارها را تامین خواهد کرد.


این شرکت‌ که در سال 2011 تاسیس شد، گرایش جامعه به سمت پایداری را مشاهده کرد و آن را از ابتدای شکل‌گیری خود در نظر گرفت. بنابراین آنها نیازی به چرخش‌ها و تحولات ناگهانی برای در نظر گرفتن سیاست‌‎های مسئولیت اجتماعی نداشتند. علیرغم توسعه‎ سریع شرکت‌، آنها کماکان ارزش محوری خود که شامل سازگاری با محیط زیست و کمک به حفظ مشتریان وفادار و پایگاه سرمایه‌گذاران متعهد و مشتاق می‌شود را حفظ کرده است.


در اسکای‌سل، کانتینرهای ممتازی را تولید می‌کنیم که برای انتقال کالاهای پزشکی استفاده می‌شوند و البته پایداری را در محور کسب‌وکارمان لحاظ کرده‌ایم. تمامی کانتینرهای تولیدی ما، کاملا بازیافت‌پذیر هستند و ضایعات پلاستیکی را به حداقل رسانده‌ایم. در این راستا، انتقال یک محموله‌ دارویی با کانتینتر اسکای‎سل، بین 5 تا 12 هزار کیلوگرم کربن دی‌اکسید کمتر تولید می‌کند. کانتینرهای اسکای‌‌سل، 30 درصد فضای کمتر اشغال می‌کنند و بدین ترتیب، تولید CO2 بسیار کمتری خواهند داشت.


بگذارید نمونه‌هایی را مطرح کنیم: یکی از تولیدکننده‎‌های اصلی واکسن در دنیا، بیش از 2000 کانتینر اسکای‌سل خریداری و بدین ترتیب، 40 میلیون کیلو CO2 کمتر تولید کرده است! با این اوصاف، بیش از 30 درصد از آلایندگی ناشی از خودروی نیروهای فروش خود در سال 2018 را جبران کرده است. با افزایش بهره‌‎برداری آنها از اسکای‌سل، شاهد کاهش بیشتر در تولید آلایندگی آنها خواهیم بود. با بهره‌‎گیری از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزار و کلان‌داده و ثبت بیش از 100 پتنت گوناگون، می‌توانیم تمامی جنبه‌‎های کانتینرها و تغییرات درونی و بیرونی آنها را رصد کنیم. همچنین این کلان‌داده‌ها به ما کمک می‌کند تا فرایند تحویل دارو را بهینه‌سازی کنیم، به‌گونه‌ای که تاثیر مخرب زیست‌محیطی و نرخ خرابی کمتری داریم. با لحاظ کردن پایداری در طراحی کسب‌کار، شاهد کاهش قابل توجه در تاثیر زیست‌محیطی شرکت‌ بوده‌ایم.


تغییر عملیات کسب‌‎وکار به‌منظور واکنش به گرایش‌های مسئولیت اجتماعی، می‌تواند یک فرایند زمان‎بر، غیرمتداول و هزینه‎‌بر باشد. بسیاری از کسب‎‌وکارهای سنتی، آن را همچون یک چالش ساختاری می‌دانند اما با افزایش ضرورت دستورالعمل‌های زیست‌محیطی، کارکنان و مشتریان و سرمایه‌گذاران، اهمیت بیشتری را برای این مسأله قایل می‌شوند. هم‌اکنون هم تاثیر این موضوع در جذب سرمایه‎ شرکت‌ها را مشاهده می‌کنیم.


کسب‌وکارهای جدید باید از این فرصت بهره بگیرند و اهداف مسئولیت اجتماعی را در محور سازمان‌شان جای دهند. فناوری یکی از بزرگترین اهرم‌‎های سازمان‌ها برای کاهش اثر کربن‌شان است. آنهایی که کاهش تولید CO¬2 را در مدل کسب‌وکار و فناوری خود جای دهند، مبدل به شرکت‌های پیشگام صنعت خود خواهند شد، کمااینکه آمازون چنین جایگاهی را در صنعت توزیع آنلاین محصولات دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد