درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:11   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51292صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 1 بهمن 1401 - 13:13
روابط‌عمومی یعنی: مسئولیت اجتماعی؛ حقوق شهروندی؛ سرمایه اجتماعی
دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط‌عمومی و ارتباطات - گذشته از نهاد مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های وابسته به آن که بدلیل عدم تخصص نمایندگان و مدیران ذیربط ؛ کاری برای روابط‌عمومی ها نکرده اند؛ متاسفانه شاهدیم که در یک نهاد بالادستی مهم نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هیچ تفکر مثبت حرفه ای راهگشایی نسبت به نقش و تاثیر روابط‌عمومی ها در شتاب دهی به برنامه های کلان توسعه ای وجود ندارد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در باب وظایف و ماموریت‌های روابط‌عمومی؛ نظرات بسیار زیادی مبتنی بر فرهنگ اجتماعی و سازمانی هر کشور بیان شده که مخرج مشترک همه آنها به نظر میرسد سه مفهوم استراتژی: مسئولیت اجتماعی؛ حقوق شهروندی و سرمایه اجتماعی باشد.
 
 به عبارت دیگر؛ برآیند عملکرد  هر روابط‌عمومی در هر کشوری می‌بایست منجر به انجام مسئولیت اجتماعی افراد و سازمان‌ها؛ بستر سازی؛ آموزش و نهادینه کردن حقوق شهروندی و نهایتا؛ ارتقاء سرمایه اجتماعی در دوشاخه اعتماد سازی و امید آفرینی و هم چنین افزایش مشارکت شهروندان نسبت به ایفای نقش در تحقق و استمرار حکمرانی شایسته گردد.
 
 در این میان؛ تمام آیین نامه ها و قوانین و مقررات ساختاری و وظیفه ای روابط‌عمومی ها نیز می‌بایست همگام و در راستای پیاده سازی و اجرای بهینه موارد مذکور باشند.
 
 علت عدم تحقق چنین رویکردی تاکنون این بوده است که متاسفانه برنامه های پنج ساله توسعه کشور؛ پیوست روابط‌عمومی نداشته اند و تقریبا تمام مواد و مفاد و تبصره های برنامه های پنج ساله توسعه عاری از نگاه استراتژیک به روابط‌عمومی  بوده و این ضعف بزرگ باعث شده تا علاوه بر نادیده گرفتن نقش مهم و سازنده روابط‌عمومی ها در برنامه های توسعه ای؛ این بخش نتواند به سایر قسمتها و واحدها آن چنان که باید و شاید سرویس دهی مطلوبی داشته باشد.
 
 گذشته از نهاد مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های وابسته به آن که بدلیل عدم تخصص نمایندگان و مدیران ذیربط ؛ کاری برای روابط‌عمومی ها نکرده اند؛ متاسفانه شاهدیم که در یک نهاد بالادستی مهم نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هیچ تفکر مثبت حرفه ای راهگشایی نسبت به نقش و تاثیر روابط‌عمومی ها در شتاب دهی به برنامه های کلان توسعه ای وجود ندارد.
 
 اکنون که در صدد تدوین و تنظیم و تصویب  برنامه هفتم پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور هستیم بسیار لازم و ضروری است تا با دعوت از اندیشمندان؛ صاحب نظران و پیشکسوتان عرصه روابط‌عمومی و ارتباطات کشور بتوانیم آنچنان ظرفیت و پتانسیل برنامه هفتم را بالا برده و تقویت کرده و جامع و مانع بنویسیم که در نهایت؛ مراد لازم و کافی از مسئولیت اجتماعی؛ حقوق شهروندی و سرمایه اجتماعی حاصل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد