درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51243صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعییکشنبه، 25 دی 1401 - 20:40
چگونه تجسم داده‌ها، روابط‌عمومی را بهبود می‌بخشد
تجسم داده‌ها - یک اصطلاح جدید که به نمودارها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی اشاره دارد - به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا داده‌ها و پیام‌ها را واضح‌تر و موثرتر انتقال دهند. متنی که داده‌ها را توصیف می‌کند اغلب گیج‌کننده و معمولاً خسته‌کننده است. تجسم، معنای داده‌ها را بهتر از متن به تنهایی منتقل می‌کند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تجسم داده‌ها - یک اصطلاح جدید که به نمودارها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی اشاره دارد - به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا داده‌ها و پیام‌ها را واضح‌تر و موثرتر انتقال دهند. متنی که داده‌ها را توصیف می‌کند اغلب گیج‌کننده و معمولاً خسته‌کننده است. تجسم، معنای داده‌ها را بهتر از متن به تنهایی منتقل می‌کند.
 
 تجسم داده‌ها به مخاطبان شما کمک می‌کند تا اعداد را سریعتر و بهتر درک کنند. با تصاویری که به خوبی طراحی شده اند، بینندگان می توانند ایده هایی را درک کنند که قبلا برای آنها واضح نبوده است.
 
 مزایای آن را تجسم کنید
 
 ارتباطات
روابط‌عمومی که شامل تجسم داده‌ها و اینفوگرافیک ها می شود روز به روز محبوب تر می شود.
 
 با افزایش و ازیاد داده‌های بزرگ، تجسم داده‌ها بیشتر از همیشه مفید است. با این حال، ایجاد یک تصویر عجولانه کافی نیست، حتی می تواند بینندگان را گمراه یا گیج کند. برای ایجاد یک تصویر جذاب، آموزنده و واقع بینانه به تحقیق و طراحی دقیق نیاز است.
 
 لازم نیست برای رساندن پیام از نمودارهای خیلی پیچیده یا خیلی زیبا استفاده کنید. در واقع، گرافیک های ساده - تجسم داده‌ها - اغلب مؤثرترین هستند. زیبایی شناسی البته مهم است، اما برخی از طراحان، گرافیک های زیبایی طراحی می کنند که پیام خود را به خوبی منتقل نمی کنند.
 
 استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری
 
 بسته‌های نرم‌افزاری مختلفی برای تولید خودکار نمودارها در دسترس هستند.
 
 برای دپارتمان‌ها و آژانس‌های روابط‌عمومی مهم است که نرم‌افزار نقشه‌برداری را انتخاب و استفاده کنند که به بهترین وجه با اهداف خاص و قابلیت‌های فنی آنها مطابقت دارد. قوی ترین بسته های گرافیکی معمولاً بهترین انتخاب برای مبتدیان بدون تجربه برنامه نویسی نیستند. برای اهداف روابط‌عمومی، معمولاً بهتر است با نرم افزار نقشه برداری اولیه شروع کنید.
 
 هشدار: استفاده از هیچ یک از بسته های نرم‌افزاری آنطور که ادعا می شود آسان نیست. طراحی گرافیکی را به یک طراح با تجربه بسپارید.
 
 انتخاب انواع نمودار
 
 مهم است که نوع مناسب تجسم داده را انتخاب کنید.
 
 نمودارهای خطی، نمودارهای ناحیه ای و نمودارهای میله ای برای نمایش روندها در طول زمان بهترین هستند. زمان را روی محور X و مقدار اندازه گیری شده را روی محور Y رسم کنید. نمودارهای خطی مقدار اندازه گیری شده ترکیب را نشان نمی دهند. برای این کار از نمودارهای مسطح یا میله ای استفاده کنید. نمودارهای ناحیه هر بخش را به عنوان یک الگوی جداگانه نشان می دهند، در حالی که هیستوگرام ها بر روی هر سال به عنوان یک الگوی جداگانه تمرکز می کنند.
 
 نمودارهای میله ای برای مقایسه و رتبه بندی ایده آل هستند زیرا مقادیر را بر اساس خط مبنا رسم می کنند و مقایسه مقادیر را آسان تر می کنند. آنها همچنین روابط جزء به کل را بهتر از نمودارهای دایره ای نشان می دهند زیرا چشم انسان در مقایسه اندازه ها در نمودارهای دایره ای خوب نیست.
 
 نمودار پراکندگی برای نشان دادن همبستگی بین دو عامل ایده آل است - فقط به یاد داشته باشید که همبستگی ارتباط را ثابت نمی‌کند.
 
 ملاحظات سازنده
 
 تعداد رنگ ها و شکل ها را در یک نما محدود کنید. رنگ ها و شکل های زیاد در یک تصویر می تواند ظاهری درهم و فشرده ایجاد کند. از بیش از هفت تا ده رنگ و شکل به طور همزمان استفاده نکنید - این برای یک نمودار واقعاً پیچیده خیلی زیاد است. معمولا دو یا سه رنگ کافی است.
 
 از بیش از دو پالت رنگ اجتناب کنید و از طرح های رنگی غیر همپوشانی استفاده کنید. از رنگ هایی با کنتراست کم خودداری کنید. افراد می توانند داده‌ها را در مانیتورهای مختلف ببینند و در طول ارائه می توانند از صفحه نمایش دورتر باشند. به معنای رنگ های خاص توجه کنید. به عنوان مثال، قرمز روشن به معنای هشدار است.
 
 هنگام انتخاب فونت برای نمایش در وب، از فونت های وب استفاده کنید. همه فونت ها قوی هستند و به راحتی قابل خواندن هستند. فونت های بدون سریف توسط اکثر طراحان گرافیک ترجیح داده می شود.
 
 اصل کلیدی: ساده ترین روش طراحی تقریباً همیشه بهترین است.
 
 نکات بیشتر تجسم داده برای روابط‌عمومی و بازاریابی
 
 مهمترین وظایف را برجسته کنید. رنگ ها را برجسته کنید تا مهم ترین نقاط داده برجسته نشان داده شوند. در نمودارهای پراکنده، مهمترین داده‌ها را در امتداد محور X یا Y قرار دهید.
 
 متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی باید مراقب باشند که تصویری ایجاد نکنند که گمراه کننده باشد.
 
 مطمئن شوید که نمودار، هر محور، خط روند و سایر عناصر نمودار را به وضوح برچسب گذاری شده باشند. همچنین یک یادداشت در مورد چارچوب زمانی و منبع داده اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه برچسب ها قابل مشاهده هستند و با متن دیگر تداخل ندارند.
 
 تجسم موثر داده‌ها با یک سوال خوب شروع می شود. به راحتی می توان تحت تأثیر حجم عظیم داده‌های موجود امروزی غرق شد. برای متمرکز ماندن، مخاطبان و نیازهای آنها را شناسایی کنید. به چه سوالی می خواهید با نمودار پاسخ دهید؟ پس از تعیین هدف گرافیک، داده‌هایی را انتخاب کنید که در خدمت آن هدف باشند و حقایق را به طور دقیق نشان دهند.
 
 از زیرنویس استفاده کنید. این خوب است یا بد؟ قدم بعدی چیست؟
 
 داده‌های خود را درک کنید. تفاوت‌های ظریف داده‌ها را درک کنید، مانند نرخ تبدیل سایت شما یا نحوه تعریف انواع مختلف سرنخ‌ها.
 
 قبل از انتشار، گرافیک طرحی شده خود را آزمایش و اجرا کنید تا مطمئن شوید که حقایق را تحریف نمی‌کند یا نتیجه گیری نادرستی نمی گیرد.
 
 تجسم داده‌ها را از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسان، ایمیل و ارتباطات رسانه ای ترویج دهید.
 
 متخصصان روابط‌عمومی می توانند بهترین شیوه های تجزیه وتحلیل بصری را برای ایجاد تجسم داده‌هایی که هم جذاب و هم آموزنده هستند، دنبال کنند.
 


 نویسنده: ویلیام (بیل) کامکاویچ
 ترجمه: علیرضا شواخی زواره، کارشناس و پژوهشگر روابط‌عمومی و ارتباطات

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد