درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:39   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51226صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 23 دی 1401 - 21:59
هدیه دادن عطر | 10 دلیل برای اینکه عطر کادو بدهید!
وقتی یک عطر هدیه می دهید می توانید همزمان حس خوب و زیبایی را با هم هدیه دهید بدون این که هزینه بالایی پرداخت کنید و با این هدیه می توانید تاثیر مثبتی روی اطرافیان بگذارید و اهمیتی هم ندارد که مخاطب شما چندین عطر دارد، هدیه شما جایگاه خودش را دارد و احساس شما را به او نشان می دهد اما برای خرید عطر حتما به نکات زیر توجه کنید...
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هدیه دادن عطر یکی از رمانتیک ترین هدیه ها است. در فرهنگ ایرانی هر زمانی که صبحت از هدیه دادن عطر می شود یک باور قدیمی با منشا ناشناخته خرید این هدیه را به یک چالش تبدیل می کند که ایا این کار باعث جدایی می شود؟ آیا این باور صحت دارد و باید از هدیه دادن عطر خودداری کرد. موضع مقاله امروز ما پیرامون این موضوع و مزایا و معایب این هدیه است.

هدیه دادن

هدیه در لغت به معنی تحفه، سوغات و ارمغانی است که به رسم بزرگداشت و ایجاد محبت به کسی داده می شود بنابراین تعریف مطلق بخشش هدیه نامیده می شود اما تحفه و ارمغان بیشتر به وسایل و اشیایی گفته می شود که نفیس بوده و مربوط به یک شهر و دیار هستند که مردم در زمان بازگشت از آن برای اطرافیان خود تهیه می کنند.

در کتاب های لغت معانی دیگری نیز برای هدیه بیان شده که عبارتند از پولی که خواستگار برای جشن عروسی به خانواده عروس می دهد یا اشیایی که به عنوان رونما به عروس داده می شود. اما منظور از هدیه در اینجا همان معنای ابتدایی و صرف بخشش برای شاد کردن و ایجاد محبت نسبت به مخاطب است. یکی از بهترین رفتار با دیگران هدیه دادن است.

1- معنی نمادین هدیه دادن عطر چیست

عطر از معدود هدایایی است که اصولا برای یک شخص خاص هدیه داده می شود. زیرا عطر فقط یک رایحه و بوی خوش نیست. عطر هدیه ای است که تاثیری پاک نشدنی به جا می گذارد. یک هدیه خاص است که معمولا افراد به اشخاص نزدیک خود کادو می دهند و به این وسیله صمیمیت خود را به او تقدیم می کنند. انتخاب و دادن هدیه یک مهارت ابراز صمیمیت است. میلیون ها عطر وجود دارد که هر کدام رایحه و ترکیب و معنای نمادین خود را دارند و تنها اختصاص به زن ها ندارند بلکه مردها نیز عطر را دوست دارند و از آن استفاده می کنند.

هدیه دادن عطر یکی از صمیمی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. وقتی به کسی علاقه مند هستید با هدیه دادن عطر به او می توانید مقصود خود را به او برسانید و به او بگویید که می دانید به چه چیزی علاقه دارد یا این که تلاش خود را برای فهم این موضوع کرده اید.برای افزایش صمیمیت با فرزندان نیز می توانید از هدیه دادن استفاده کنید.

اگر در یک رابطه جدی هستید و دوست دارید میزان علاقه خود را نشان دهید می توانید برای مخاطب خود عطر بگیرید. عطرها بر روی پوست اعمال می شوند و هدیه ای حسی هستند که در ایجاد یک احساس ماندگار و خاص تاثیر زیادی می گذارند.اما در خرید این هدیه باید زمان بگذارید و با دقت آن را انتخاب کنید تا بتوانید واکنش مناسبی از دادن این هدیه دریافت کنید و سعی نکنید فقط با خرید یک عطر و انجام یک حرکت راحت طلبانه آن را به انجام برسانید. تاثیرگذار بودن در هدیه دادن یک عطر بسیار مهم است.

2- پیشینه هدیه دادن عطر

هدیه دادن اصولا یک کار زیبا و پسندیه است که دهنده و گیرنده آن را به یک اندازه خوشحال می کند اما چرا زمانی که می خواهید یک شیشه عطر به کسی هدیه دهید با نگرانی آن را انتخاب می کنید یا تصمیم می گیرید به جای عطر هدیه دیگری انتخاب کنید. از لحاظ تاریخی هدیه دادن عطر به دیگران مخصوصا در اروپا فقط برای نشان دادن عشق و محبت نبوده بلکه پا را فراتر گذاشته و هدیه دادن عطر به معنای اعلام رابطه و نشان دادن آن بوده است. درواقع عطر هدیه ای بوده که فقط بین یک زن و شوهر یا میان عشاق برای ایجاد صمیمیت بین زوجین رد و بدل می شده است.

در هر صورت عطر یک هدیه کاملا شخصی است که می توانید برای شخصی که شناخت کامل از او دارید هدیه بخرید و همچنین امروزه گزینه مناسبی به عنوان هدیه برای هسر، پدر و مادر یا فرزند که نسبت به سلیقه آنها آگاهی دارید محسوب می شود. در این رابطه مطالعه مقاله کتاب برای هدیه به مرد پیشنهاد می شود.

3- آیا هدیه دادن عطر جدایی می آورد

هیچ دلیل و پشتوانه علمی مبنی بر این که هدیه دادن عطر جدایی می آورد وجود ندارد و هیچ ارتباطی میان این دو موضوع کشف نشده است جز این که به احتمال قوی برای برخی از افراد خرید این هدیه و همزمانی آن با به وجود آمدن مشکلاتی در رابطه و رخداد جدایی باعث شده که این افراد این دو موضوع را به هم ربط بدهند و درواقع می توان گفت این موضوع یک خرافه و نوعی خطای شناختی است که باعث شکل گیری یک باور غلط برای افراد شده است اما هیچ پایه علمی و منطقی ندارد.

به طور دقیق مشخص نیست که این باور چه زمانی شکل گرفته و به چه دوره ای برمی گردد اما به برکت وجود رسانه های اجتماعی باور به این خرافه کاهش پیدا کرده و امروزه اشخاص زیادی برای کادو دادن از عطر استفاده می کنند.در روایات مذهبی ما هدیه دادن بسیار با ارزش و پررنگ است و به کرات نیز به عطر زدن و هدیه دادن عطر سفارش شده است. اسلام دین نظافت است به همین دلیل احادیث بسیاری در خصوص اهیمت عطر زدن و تاثیری که در اجتماع دارد وجود دارد.

بنابراین با وجود سفارش های بسیار و احادیث گرانقدر در این زمینه و تاکید بر هدیه دادن عطر، باور به این که عطر هدیه مناسبی نیست و باعث جدایی و دوری می شود یک باور کاملا غلط و خرافی است. برعکس هدیه دادن عطر باعث نزدیکی آدم ها به یکدیگر می شود و نشاط و شادابی را زیاد می کند.

مزایای هدیه دادن عطر

یکی از بهترین هدایای که می توانید برای دوستان و عزیزان خود تهیه کنید عطرها هستند و نشان دهنده میزان علاقه هدیه دهنده هستند زیرا تقریبا همه می دانند که خرید عطر کاری پیچیده و سخت است اما از هدایایی که است که خاطرات ماندگاری می سازد. انتخاب عطر به عنوان هدیه مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1- عطرها هدیه شخصی هستند

عطر یک هدیه شخصی است زیرا در زمان خرید آن شما به فردی که قراراست برایش هدیه بخرید فکر می کنید و شخصیت و سبک و سلیقه او را هنگام خرید درنظر می گیرید و برای خرید آن زمان می گذارید تا بتوانید عطری را بخرید که مورد پسند مخاطب باشد و مطابق با ذائقه او باشد. همین موضوع عطر را به یک هدیه شخصی تبدیل می کند

2- هدیه دادن عطر شادی بخش است

عطرها به واسطه بوی خوشی که دارند باعث ایجاد حس خوشایندی در انسان می شوند و زمانی که شما در عطر را باز می کنید با استشمام آن حس شادی و لذت می کنید. اگر در خصوص عطردرمانی چیزی شنیده باشید می دانید که عطرها در روح و روان انسان تاثیر می گذارند و می توانند باعث آرامش شخص شوند. وقتی شما عطری را به یکی از عزیزان هدیه می دهید این حس خوشایند را در او ایجاد می کنید به همین خاطر عطر هدیه مورد پسند و مقبولی است.

3- هدیه دادن عطر | زیبایی و شکل خاص عطر

قرار گرفتن عطر در شیشه ها و ظرف های بلورین زیبا آنها را به هدایای شکیلی تبدیل می کند که همراه با بوی خوشی که دارند به یک هدیه جذاب تبدیل می شوند و اثری بسیار ماندگار و مثبت روی فرد مقابل می گذارند. این شیشه های زیبا حتی پس از تمام شدن عطر نیز ماندگار می مانند و یادآور محبت فرد هدیه دهنده هستند. از عطرها می توان در هر مناسبتی برای خوشحال کردن زنان استفاده کرد.

4- داشتن عطر یک ضرورت است

عطرها با بوی مطبوع و متنوعی که دارند هر کدام تاثیر خود را دارند و می توانند برای مناسبت های متفاوت استفاده شوند و با خوشبو کردن لباس شما جلوه خاصی به ظاهر شما بدهند. استفاده از عطر مانند بسیاری از وسایل شخصی دیگر یک ضرورت است و می تواند هدیه گیرنده را خوشحال کند، حتی اگر عطر خاصی نباشند در کنار عطرهای دیگری که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این رابطه مطالعه مقاله تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی پیشنهاد می شود.

5- با هر بودجه ای می توان عطر خرید

برای این که یک عطر هدیه بخرید نیازی نیست لزوما هزینه ای هنگفت خرج کنید تا کسی را خوشحال کنید با هر بودجه ای می توانید برای یکی از عزیزانتان عطر بخرید. عطرها قیمت های مختلفی دارند و طیف وسیعی از عطر برای انتخاب کردن وجود دارد که امکان خرید را برای شما فراهم می کند و نیازی نیست هنگام خرید ان نگران هزینه های گزاف باشید.

6-برای هر جنسیتی مناسب است

شما می توانید برای خانم ها یا آقایان هدیه عطر بخرید و فرقی نمی کند مخاطب شما مرد یا زن باشد. عطر هدیه ای است مشترک که قابل استفاده هر دو جنس است و یکی از بهترین انتخاب ها برای بیان علاقه و احساس خود به طرف مقابل است. حتی نیازی نیست خود را به نوع عطر خاصی محدود کنید زیرا خیلی از خانم ها از عطر مخصوص آقایان استفاده می کنند و عکس این حالت نیز صادق است. ذائقه ها متفاوت است و برای تمام انها بی نهایت عطر دلپذیر وجود دارد. در این رابطه مطالعه مقاله چگونه یک مرد را خوشحال کنیم پیشنهاد می شود.

7- عطر یک هدیه احساسی است

شما وقتی به یک نفر حس خاصی دارید می توانید با خرید عطر احساسات خود را به او نشان دهید. عطرها هدایایی هستند که اغلب برای بیان احساس و عواطف هدیه داده می شوند و ارزش احساسی این نوع هدیه بیش از سایر هدایا است. بنابراین در هنگام خرید آن می بایست کمی دقت به خرج دهید تا برای نشان دادن حس خود عطر های رمانتیک بخرید و اگر برای یک دوست معمولی هدیه می خرید زیاد به دنبال رایحه های احساسی و رمانتیک نروید.

8- عطر یک هدیه با پرستیژ است

صرفنظر از هزینه ای که برای خرید عطر می کنید، هدیه دادن یک عطر یک حرکت سطح بالا محسوب می شود و معمولا راضی کننده است و برای مخاطب یک هدیه مطلوب و خوشایند است. مخاطبی که یک شیشه عطر هدیه می گیرد حس شادی و دلپذیری را تجربه می کند.

9- هدیه دادن عطر گزینه آسانتری است

شاید خرید یک شیشه عطر که با ذائقه وسلیقه مخاطب تطابق داشته باشد کمی سخت به نظر برسد اما خرید آن نسبت به سایر هدایا مانند خرید یک لباس یا کفش که اندازه دقیق می خواهد گزینه راحتتری است که نگرانی های کمتری دارد و برای خرید آن کمی باید دقت به خرج دهید و سلیقه مخاطب خود را بشناسید و کار تمام است. شخصی نیست که از هدیه گرفتن عطر ناراحت شود.

10- عطر را می توان به صورت پک و خاص هدیه داد

شما می توانید در زمان خرید عطر از لوسیون های بدن، صابون های خوشبو و عود هم در کنار کادوی خود استفاده کنید. این کار هدیه شما را به یک پک خاص تبدیل می کند که زیبایی و جذابیت کادوی شما را چندین برابر می کند و ذوق و سلیقه و هوشمندی شما را در خرید هدیه به دریافت کننده کادو نشان می دهد.

معایب هدیه دادن عطر

استفاده از عطر برای هدیه دادن یک گزینه بسیار مناسب و همه پسندی است اما در کنار مزایایی که خرید عطر دارد معایبی دارد که اصلی ترین آن انتخاب یک عطر مناسب که مطابق با سلیقه مخاطب باشد از میان تعداد زیادی عطر است. که به همین دلیل مناسب است که فقط برای افراد نزدیک عطر بخرید که نسبت به آنها شناخت کافی داشته باشید و شخصیت و سلایق آنها را بدانید. شناخت زنان و سلیقه هایشان به طور کامل به شما در انتخاب عطر مناسب کمک می کند.

برای اینکه بتوانید عطر دوست داشتنی طرف مقابل را هدیه بدهید می توانید به عطر هایی که همیشه میزند دقت کنید. بدانید کدام رایحه را می پسندد. سرد یا گرم؟ شیرین یا ترش؟ تند یا ملایم؟ می توانید به گونه ای غیر ملموس از او درباره برندهای مورد استفاده و مورد علاقه او بپرسید.

نکات مهم در هدیه دادن عطر

وقتی یک عطر هدیه می دهید می توانید همزمان حس خوب و زیبایی را با هم هدیه دهید بدون این که هزینه بالایی پرداخت کنید و با این هدیه می توانید تاثیر مثبتی روی اطرافیان بگذارید و اهمیتی هم ندارد که مخاطب شما چندین عطر دارد، هدیه شما جایگاه خودش را دارد و احساس شما را به او نشان می دهد اما برای خرید عطر حتما به نکات زیر توجه کنید:

عطری بخرید که ماندگاری بالایی داشته باشد
احساس خوبی را به هدیه گیرنده منتقل کند و اعتماد به نفس او را بالا ببرد
آلرژی زا نباشد و با استفاده آن دچار مشکلات تنفسی نشود
عطری با ویژگی های خاص باشد و سلیقه مخاطب را لحاظ کنید
در عین این که خیلی گران قیمت نباشد اما یک عطر لاکچری و با ارزش باشد

انتهای پیام
 

منبع: aftabeyazd

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد