شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هديه دادن عطر | 10 دليل براي اينكه عطر كادو بدهيد!
جمعه، 23 دی 1401 - 21:59 کد خبر:51226
وقتي يك عطر هديه مي دهيد مي توانيد همزمان حس خوب و زيبايي را با هم هديه دهيد بدون اين كه هزينه بالايي پرداخت كنيد و با اين هديه مي توانيد تاثير مثبتي روي اطرافيان بگذاريد و اهميتي هم ندارد كه مخاطب شما چندين عطر دارد، هديه شما جايگاه خودش را دارد و احساس شما را به او نشان مي دهد اما براي خريد عطر حتما به نكات زير توجه كنيد...



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| هديه دادن عطر يكي از رمانتيك ترين هديه ها است. در فرهنگ ايراني هر زماني كه صبحت از هديه دادن عطر مي شود يك باور قديمي با منشا ناشناخته خريد اين هديه را به يك چالش تبديل مي كند كه ايا اين كار باعث جدايي مي شود؟ آيا اين باور صحت دارد و بايد از هديه دادن عطر خودداري كرد. موضع مقاله امروز ما پيرامون اين موضوع و مزايا و معايب اين هديه است.

هديه دادن

هديه در لغت به معني تحفه، سوغات و ارمغاني است كه به رسم بزرگداشت و ايجاد محبت به كسي داده مي شود بنابراين تعريف مطلق بخشش هديه ناميده مي شود اما تحفه و ارمغان بيشتر به وسايل و اشيايي گفته مي شود كه نفيس بوده و مربوط به يك شهر و ديار هستند كه مردم در زمان بازگشت از آن براي اطرافيان خود تهيه مي كنند.

در كتاب هاي لغت معاني ديگري نيز براي هديه بيان شده كه عبارتند از پولي كه خواستگار براي جشن عروسي به خانواده عروس مي دهد يا اشيايي كه به عنوان رونما به عروس داده مي شود. اما منظور از هديه در اينجا همان معناي ابتدايي و صرف بخشش براي شاد كردن و ايجاد محبت نسبت به مخاطب است. يكي از بهترين رفتار با ديگران هديه دادن است.

1- معني نمادين هديه دادن عطر چيست

عطر از معدود هدايايي است كه اصولا براي يك شخص خاص هديه داده مي شود. زيرا عطر فقط يك رايحه و بوي خوش نيست. عطر هديه اي است كه تاثيري پاك نشدني به جا مي گذارد. يك هديه خاص است كه معمولا افراد به اشخاص نزديك خود كادو مي دهند و به اين وسيله صميميت خود را به او تقديم مي كنند. انتخاب و دادن هديه يك مهارت ابراز صميميت است. ميليون ها عطر وجود دارد كه هر كدام رايحه و تركيب و معناي نمادين خود را دارند و تنها اختصاص به زن ها ندارند بلكه مردها نيز عطر را دوست دارند و از آن استفاده مي كنند.

هديه دادن عطر يكي از صميمي ترين كارهايي است كه مي توانيد انجام دهيد. وقتي به كسي علاقه مند هستيد با هديه دادن عطر به او مي توانيد مقصود خود را به او برسانيد و به او بگوييد كه مي دانيد به چه چيزي علاقه دارد يا اين كه تلاش خود را براي فهم اين موضوع كرده ايد.براي افزايش صميميت با فرزندان نيز مي توانيد از هديه دادن استفاده كنيد.

اگر در يك رابطه جدي هستيد و دوست داريد ميزان علاقه خود را نشان دهيد مي توانيد براي مخاطب خود عطر بگيريد. عطرها بر روي پوست اعمال مي شوند و هديه اي حسي هستند كه در ايجاد يك احساس ماندگار و خاص تاثير زيادي مي گذارند.اما در خريد اين هديه بايد زمان بگذاريد و با دقت آن را انتخاب كنيد تا بتوانيد واكنش مناسبي از دادن اين هديه دريافت كنيد و سعي نكنيد فقط با خريد يك عطر و انجام يك حركت راحت طلبانه آن را به انجام برسانيد. تاثيرگذار بودن در هديه دادن يك عطر بسيار مهم است.

2- پيشينه هديه دادن عطر

هديه دادن اصولا يك كار زيبا و پسنديه است كه دهنده و گيرنده آن را به يك اندازه خوشحال مي كند اما چرا زماني كه مي خواهيد يك شيشه عطر به كسي هديه دهيد با نگراني آن را انتخاب مي كنيد يا تصميم مي گيريد به جاي عطر هديه ديگري انتخاب كنيد. از لحاظ تاريخي هديه دادن عطر به ديگران مخصوصا در اروپا فقط براي نشان دادن عشق و محبت نبوده بلكه پا را فراتر گذاشته و هديه دادن عطر به معناي اعلام رابطه و نشان دادن آن بوده است. درواقع عطر هديه اي بوده كه فقط بين يك زن و شوهر يا ميان عشاق براي ايجاد صميميت بين زوجين رد و بدل مي شده است.

در هر صورت عطر يك هديه كاملا شخصي است كه مي توانيد براي شخصي كه شناخت كامل از او داريد هديه بخريد و همچنين امروزه گزينه مناسبي به عنوان هديه براي هسر، پدر و مادر يا فرزند كه نسبت به سليقه آنها آگاهي داريد محسوب مي شود. در اين رابطه مطالعه مقاله كتاب براي هديه به مرد پيشنهاد مي شود.

3- آيا هديه دادن عطر جدايي مي آورد

هيچ دليل و پشتوانه علمي مبني بر اين كه هديه دادن عطر جدايي مي آورد وجود ندارد و هيچ ارتباطي ميان اين دو موضوع كشف نشده است جز اين كه به احتمال قوي براي برخي از افراد خريد اين هديه و همزماني آن با به وجود آمدن مشكلاتي در رابطه و رخداد جدايي باعث شده كه اين افراد اين دو موضوع را به هم ربط بدهند و درواقع مي توان گفت اين موضوع يك خرافه و نوعي خطاي شناختي است كه باعث شكل گيري يك باور غلط براي افراد شده است اما هيچ پايه علمي و منطقي ندارد.

به طور دقيق مشخص نيست كه اين باور چه زماني شكل گرفته و به چه دوره اي برمي گردد اما به بركت وجود رسانه هاي اجتماعي باور به اين خرافه كاهش پيدا كرده و امروزه اشخاص زيادي براي كادو دادن از عطر استفاده مي كنند.در روايات مذهبي ما هديه دادن بسيار با ارزش و پررنگ است و به كرات نيز به عطر زدن و هديه دادن عطر سفارش شده است. اسلام دين نظافت است به همين دليل احاديث بسياري در خصوص اهيمت عطر زدن و تاثيري كه در اجتماع دارد وجود دارد.

بنابراين با وجود سفارش هاي بسيار و احاديث گرانقدر در اين زمينه و تاكيد بر هديه دادن عطر، باور به اين كه عطر هديه مناسبي نيست و باعث جدايي و دوري مي شود يك باور كاملا غلط و خرافي است. برعكس هديه دادن عطر باعث نزديكي آدم ها به يكديگر مي شود و نشاط و شادابي را زياد مي كند.

مزاياي هديه دادن عطر

يكي از بهترين هداياي كه مي توانيد براي دوستان و عزيزان خود تهيه كنيد عطرها هستند و نشان دهنده ميزان علاقه هديه دهنده هستند زيرا تقريبا همه مي دانند كه خريد عطر كاري پيچيده و سخت است اما از هدايايي كه است كه خاطرات ماندگاري مي سازد. انتخاب عطر به عنوان هديه مزايايي دارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.

1- عطرها هديه شخصي هستند

عطر يك هديه شخصي است زيرا در زمان خريد آن شما به فردي كه قراراست برايش هديه بخريد فكر مي كنيد و شخصيت و سبك و سليقه او را هنگام خريد درنظر مي گيريد و براي خريد آن زمان مي گذاريد تا بتوانيد عطري را بخريد كه مورد پسند مخاطب باشد و مطابق با ذائقه او باشد. همين موضوع عطر را به يك هديه شخصي تبديل مي كند

2- هديه دادن عطر شادي بخش است

عطرها به واسطه بوي خوشي كه دارند باعث ايجاد حس خوشايندي در انسان مي شوند و زماني كه شما در عطر را باز مي كنيد با استشمام آن حس شادي و لذت مي كنيد. اگر در خصوص عطردرماني چيزي شنيده باشيد مي دانيد كه عطرها در روح و روان انسان تاثير مي گذارند و مي توانند باعث آرامش شخص شوند. وقتي شما عطري را به يكي از عزيزان هديه مي دهيد اين حس خوشايند را در او ايجاد مي كنيد به همين خاطر عطر هديه مورد پسند و مقبولي است.

3- هديه دادن عطر | زيبايي و شكل خاص عطر

قرار گرفتن عطر در شيشه ها و ظرف هاي بلورين زيبا آنها را به هداياي شكيلي تبديل مي كند كه همراه با بوي خوشي كه دارند به يك هديه جذاب تبديل مي شوند و اثري بسيار ماندگار و مثبت روي فرد مقابل مي گذارند. اين شيشه هاي زيبا حتي پس از تمام شدن عطر نيز ماندگار مي مانند و يادآور محبت فرد هديه دهنده هستند. از عطرها مي توان در هر مناسبتي براي خوشحال كردن زنان استفاده كرد.

4- داشتن عطر يك ضرورت است

عطرها با بوي مطبوع و متنوعي كه دارند هر كدام تاثير خود را دارند و مي توانند براي مناسبت هاي متفاوت استفاده شوند و با خوشبو كردن لباس شما جلوه خاصي به ظاهر شما بدهند. استفاده از عطر مانند بسياري از وسايل شخصي ديگر يك ضرورت است و مي تواند هديه گيرنده را خوشحال كند، حتي اگر عطر خاصي نباشند در كنار عطرهاي ديگري كه مي توانند مورد استفاده قرار بگيرند. در اين رابطه مطالعه مقاله تاثير بوي بدن در جذابيت جنسي پيشنهاد مي شود.

5- با هر بودجه اي مي توان عطر خريد

براي اين كه يك عطر هديه بخريد نيازي نيست لزوما هزينه اي هنگفت خرج كنيد تا كسي را خوشحال كنيد با هر بودجه اي مي توانيد براي يكي از عزيزانتان عطر بخريد. عطرها قيمت هاي مختلفي دارند و طيف وسيعي از عطر براي انتخاب كردن وجود دارد كه امكان خريد را براي شما فراهم مي كند و نيازي نيست هنگام خريد ان نگران هزينه هاي گزاف باشيد.

6-براي هر جنسيتي مناسب است

شما مي توانيد براي خانم ها يا آقايان هديه عطر بخريد و فرقي نمي كند مخاطب شما مرد يا زن باشد. عطر هديه اي است مشترك كه قابل استفاده هر دو جنس است و يكي از بهترين انتخاب ها براي بيان علاقه و احساس خود به طرف مقابل است. حتي نيازي نيست خود را به نوع عطر خاصي محدود كنيد زيرا خيلي از خانم ها از عطر مخصوص آقايان استفاده مي كنند و عكس اين حالت نيز صادق است. ذائقه ها متفاوت است و براي تمام انها بي نهايت عطر دلپذير وجود دارد. در اين رابطه مطالعه مقاله چگونه يك مرد را خوشحال كنيم پيشنهاد مي شود.

7- عطر يك هديه احساسي است

شما وقتي به يك نفر حس خاصي داريد مي توانيد با خريد عطر احساسات خود را به او نشان دهيد. عطرها هدايايي هستند كه اغلب براي بيان احساس و عواطف هديه داده مي شوند و ارزش احساسي اين نوع هديه بيش از ساير هدايا است. بنابراين در هنگام خريد آن مي بايست كمي دقت به خرج دهيد تا براي نشان دادن حس خود عطر هاي رمانتيك بخريد و اگر براي يك دوست معمولي هديه مي خريد زياد به دنبال رايحه هاي احساسي و رمانتيك نرويد.

8- عطر يك هديه با پرستيژ است

صرفنظر از هزينه اي كه براي خريد عطر مي كنيد، هديه دادن يك عطر يك حركت سطح بالا محسوب مي شود و معمولا راضي كننده است و براي مخاطب يك هديه مطلوب و خوشايند است. مخاطبي كه يك شيشه عطر هديه مي گيرد حس شادي و دلپذيري را تجربه مي كند.

9- هديه دادن عطر گزينه آسانتري است

شايد خريد يك شيشه عطر كه با ذائقه وسليقه مخاطب تطابق داشته باشد كمي سخت به نظر برسد اما خريد آن نسبت به ساير هدايا مانند خريد يك لباس يا كفش كه اندازه دقيق مي خواهد گزينه راحتتري است كه نگراني هاي كمتري دارد و براي خريد آن كمي بايد دقت به خرج دهيد و سليقه مخاطب خود را بشناسيد و كار تمام است. شخصي نيست كه از هديه گرفتن عطر ناراحت شود.

10- عطر را مي توان به صورت پك و خاص هديه داد

شما مي توانيد در زمان خريد عطر از لوسيون هاي بدن، صابون هاي خوشبو و عود هم در كنار كادوي خود استفاده كنيد. اين كار هديه شما را به يك پك خاص تبديل مي كند كه زيبايي و جذابيت كادوي شما را چندين برابر مي كند و ذوق و سليقه و هوشمندي شما را در خريد هديه به دريافت كننده كادو نشان مي دهد.

معايب هديه دادن عطر

استفاده از عطر براي هديه دادن يك گزينه بسيار مناسب و همه پسندي است اما در كنار مزايايي كه خريد عطر دارد معايبي دارد كه اصلي ترين آن انتخاب يك عطر مناسب كه مطابق با سليقه مخاطب باشد از ميان تعداد زيادي عطر است. كه به همين دليل مناسب است كه فقط براي افراد نزديك عطر بخريد كه نسبت به آنها شناخت كافي داشته باشيد و شخصيت و سلايق آنها را بدانيد. شناخت زنان و سليقه هايشان به طور كامل به شما در انتخاب عطر مناسب كمك مي كند.

براي اينكه بتوانيد عطر دوست داشتني طرف مقابل را هديه بدهيد مي توانيد به عطر هايي كه هميشه ميزند دقت كنيد. بدانيد كدام رايحه را مي پسندد. سرد يا گرم؟ شيرين يا ترش؟ تند يا ملايم؟ مي توانيد به گونه اي غير ملموس از او درباره برندهاي مورد استفاده و مورد علاقه او بپرسيد.

نكات مهم در هديه دادن عطر

وقتي يك عطر هديه مي دهيد مي توانيد همزمان حس خوب و زيبايي را با هم هديه دهيد بدون اين كه هزينه بالايي پرداخت كنيد و با اين هديه مي توانيد تاثير مثبتي روي اطرافيان بگذاريد و اهميتي هم ندارد كه مخاطب شما چندين عطر دارد، هديه شما جايگاه خودش را دارد و احساس شما را به او نشان مي دهد اما براي خريد عطر حتما به نكات زير توجه كنيد:

عطري بخريد كه ماندگاري بالايي داشته باشد
احساس خوبي را به هديه گيرنده منتقل كند و اعتماد به نفس او را بالا ببرد
آلرژي زا نباشد و با استفاده آن دچار مشكلات تنفسي نشود
عطري با ويژگي هاي خاص باشد و سليقه مخاطب را لحاظ كنيد
در عين اين كه خيلي گران قيمت نباشد اما يك عطر لاكچري و با ارزش باشد

انتهاي پيام
 

منبع: aftabeyazd