درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50839صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 28 آبان 1401 - 01:46
استقبال مردم از پیام رسان های داخلی در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!
مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس گفته است: «مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کردند، ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند».

این اظهارات، حاکی از برداشت ناصحیح وزیر ارتباطات نسبت به وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و پیوست عنصر اعتماد جامعه به آن‌هاست. ‌ای کاش آقای زارع‌پور شرایطی را که این روز‌ها منجر به استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی شده درنظر گرفته و یک‌وجهی و یک‌سویه، تحلیل و نتیجه‌گیری نمی‌کردند.

مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.

در نظر بگیریم، پیوستگی عظیم نیاز‌های مردم با پیام‌رسان‌ها و ارتباطی که در بستر آن‌ها برقرار می‌شود، استفاده از این برنامه‌ها را به امری ضروری تبدیل کرده و نباید به خاطر این نیاز‌ها و همچنین محدودیت‌هایی که بر استفاده از اینترنت بین‌الملل حاکم شده، این استقبال را مصادره به مطلوب کرد.

پوشیده نیست که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و اقبال عمومی به سمت آن، فی‌نفسه مطلوب تلقی می‌شود و قطعاً به توسعه تکنولوژیکی و حتی اشتغال بیشتر هم منتهی خواهد شد، اما نیل به این هدف با اجبار میسر نمی‌شود. تجربه نشان داده که هدایت اجباری جامعه نتیجه‌ای جز انسداد به دنبال نخواهد داشت و این مسئله در خصوص استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی که وزیر ارتباطات روی آن تاکید دارد، صدق می‌کند.

حتی محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس هم به صراحت اعلام کرد انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان پذیر نیست و تسهیل‌گری و ایجاد انگیزه پیش‌نیاز این کار است؛ بنابراین برای استقبال و نهادینه شدن این پلتفرم‌های داخلی، در قدم اول اعتماد‌سازی در جامعه و ایجاد مزیت‌های نسبی از جمله تنوع و سرعت ضروری است. تا زمانی که این پیش‌نیاز‌ها و مزیت‌ها و همچنین یک فضای رقابتی ایجاد نشود، هر تحلیلی مبنی بر استقبال عمومی از پیام‌رسان‌های داخلی کج اندیشی است. زیرا این استقبال در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!

 

منبع: شعار سال

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد