درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:10   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50839صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 28 آبان 1401 - 02:22
استقبال مردم از پیام رسان های داخلی در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!
مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس گفته است: «مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کردند، ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند».

این اظهارات، حاکی از برداشت ناصحیح وزیر ارتباطات نسبت به وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و پیوست عنصر اعتماد جامعه به آن‌هاست. ‌ای کاش آقای زارع‌پور شرایطی را که این روز‌ها منجر به استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی شده درنظر گرفته و یک‌وجهی و یک‌سویه، تحلیل و نتیجه‌گیری نمی‌کردند.

مسلم است در بستری که اکثر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی با فیلتر سنگین و محدودیت مواجه شده‌اند، راهی جز استفاده از نمونه‌های داخلی باقی نخواهد ماند و این را نباید صرفاً اعتماد و استقبال جامعه از این پیام‌ها در نظر گرفت. زمانی می‌توان از اعتماد سخن گفت که شرایط برابر و یک فضای رقابتی بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برقرار باشد، نه در وضعیت کنونی. اگر در این بستر رقابتی جامعه به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی گرایش پیدا کند آنگاه می‌توان از اعتماد سخن گفت و به آن بالید.

در نظر بگیریم، پیوستگی عظیم نیاز‌های مردم با پیام‌رسان‌ها و ارتباطی که در بستر آن‌ها برقرار می‌شود، استفاده از این برنامه‌ها را به امری ضروری تبدیل کرده و نباید به خاطر این نیاز‌ها و همچنین محدودیت‌هایی که بر استفاده از اینترنت بین‌الملل حاکم شده، این استقبال را مصادره به مطلوب کرد.

پوشیده نیست که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی و اقبال عمومی به سمت آن، فی‌نفسه مطلوب تلقی می‌شود و قطعاً به توسعه تکنولوژیکی و حتی اشتغال بیشتر هم منتهی خواهد شد، اما نیل به این هدف با اجبار میسر نمی‌شود. تجربه نشان داده که هدایت اجباری جامعه نتیجه‌ای جز انسداد به دنبال نخواهد داشت و این مسئله در خصوص استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی که وزیر ارتباطات روی آن تاکید دارد، صدق می‌کند.

حتی محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس هم به صراحت اعلام کرد انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان پذیر نیست و تسهیل‌گری و ایجاد انگیزه پیش‌نیاز این کار است؛ بنابراین برای استقبال و نهادینه شدن این پلتفرم‌های داخلی، در قدم اول اعتماد‌سازی در جامعه و ایجاد مزیت‌های نسبی از جمله تنوع و سرعت ضروری است. تا زمانی که این پیش‌نیاز‌ها و مزیت‌ها و همچنین یک فضای رقابتی ایجاد نشود، هر تحلیلی مبنی بر استقبال عمومی از پیام‌رسان‌های داخلی کج اندیشی است. زیرا این استقبال در شرایط کنونی از روی اجبار بوده نه اعتماد!

 

منبع: شعار سال

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد