درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50782صفحه نخست » روابط عمومی سیاسیشنبه، 14 آبان 1401 - 12:42
ارتباطات سیاسی و روابط‌عمومی سیاسی
ارتباطات سیاسی از یک‌سو محدودیت‌های کنش‌های سیاستمداران، و از طرف دیگر، تنگناهای فعالیت‌های روزنامه‌نگاران و در پایان، نفوذ هر دو را بر تفکر و عمل شهروندان بررسی می‌کند. این تأکید بیشتر مدیون رویکرد و رهیافت منبع محوری و منبع مرکزی در مطالعات ارتباط است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ارتباطات سیاسی و روابط‌عمومی سیاسی از طریق نزدیکی سیاست و ارتباطات، پیوندهای نزدیکی با هم دارند.

درباره نقش تاریخی همگرایی سیاست و ارتباطات، آثار زیادی وجود دارد که برای مثال باید به اثر کلاسیک کارل دویچ اشاره کرد که ارتباطات را به اعصاب دولت تشبیه می‌کند.

اریک لو، در کتاب رسانه‌ها و فرایند سیاسی (The Media and Political Process) نقش تاریخی همگرایی فرایندهای سیاسی و رسانه‌های جمعی را نشان می‌دهد، تصویری رسانه‌ای از سیاست را ترسیم کرده و توسعه غربی سیاسی و تحول همسان‌شدگی رسانه‌ها و سیاست را تشریح می‌کند.

ارتباطات سیاسی، در مقیاس وسیع‌تر، بر ماهیت مقابله میان سیاستمداران و رسانه‌ها و کنش و تأثیر متقابل روابط آنان تمرکز دارد.

ارتباطات سیاسی از یک‌سو محدودیت‌های کنش‌های سیاستمداران، و از طرف دیگر، تنگناهای فعالیت‌های روزنامه‌نگاران و در پایان، نفوذ هر دو را بر تفکر و عمل شهروندان بررسی می‌کند. این تأکید بیشتر مدیون رویکرد و رهیافت منبع محوری و منبع مرکزی در مطالعات ارتباط است.

در فرایند کسب، حفظ و توزیع قدرت، همواره اجرای نقش میانجی به نحوی وجود داشته است. نویسندگان، پیک‌ها، شاعران، مبلغان، آوازه‌گران و عاملان مطبوعاتی همواره چنین رویکردی در سیاست داشته‌اند.

آنها همواره طبقه‌ای حرفه‌ای را ساخته‌اند که میان سازمان‌های سیاسی و نهادهای رسانه‌ای قرار می‌گرفته‌اند و حرفه‌شان نفوذ بر پوشش مطبوعاتی و خوانندگان آنان بوده است، به این امید که این پوشش بر افکار عمومی هم مؤثر باشد. در آستانه قرن 21 ، کارکردهای این رویه‌ها سریع‌تر و عمیق‌تر شده‌اند، به گونه‌ای که نه تنها «عمل دموکراسی» بلکه تمامی شکل‌های سیاست را در برابر مخاطبان ملی و جهانی به نمایش درمی‌آورند

در فرایند برقراری ارتباط برای اجرای سیاست و اعمال قدرت، بدون بهره‌گیری از «ماشین روابط‌عمومی» و روابط‌عمومی سیاسی، کار سیاستمداران بی‌باکی تلقی شده و با ناکامی همراه می‌شود.

بهره ‌گیری از این ابزار میانجی، یعنی ماشین روابط‌عمومی سیاسی، در حد کاربرد یک منجی واقعی سیاست، قدرت و حاکمیت، دارای اهمیت است.

نویسنده: دکتر احمد میر عابدینی
منبع: ماهنامه مدیریت ارتباطات


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد