درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:06   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50775صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 12 آبان 1401 - 17:11
آیا راهی برای گفتگو و سخنرانی باقی مانده است
متاسفانه این روزها برداشت مردم از سازمان‌های بزرگ نسبت به گذشته بسیار منفی شده و بی‌شک نارضایتی ایجاد شده بر کلیه کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی تاثیر منفی دارد و کاهش مسئولیت اجتماعی کاملا آشکار می‌باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در طول سال های گذشته از چگونگی تعامل و گفتگو با مردم توسط روابط‌عمومیها، جهت رضایتمندی بارها گفتیم و نوشتیم و شرایط اجتماعی هر دوره ای را مطرح کردیم.


گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

برای زندگی بهتر و زندگی در محیط کار درک شرایط اجتماعی در هر دوره و زمانه ای مهمترین اصل زندگی در محیطی سالم است تا منافع اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی شامل همه ذینفعان در یک جامعه شود. اگر به این فرآیند خدشه ای وارد شود زخمی است که درمان آن بسیار سخت می‌شود و این آسیب به راحتی ترمیم نمی شود.

متاسفانه این روزها برداشت مردم از سازمان‌های بزرگ نسبت به گذشته بسیار منفی شده و بی‌شک نارضایتی ایجاد شده بر کلیه کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی تاثیر منفی دارد و کاهش مسئولیت اجتماعی کاملا آشکار می‌باشد.

زمانی که گفتیم باید با مردم شفاف باشیم مردم را غریبه ندانیم با زبان بی زبانی یاد آوری کردیم راه به دست آوردن اعتماد و باور مردم عملکرد شفاف است هیچ گوش شنوایی نبود که وقتی مشاهده کردند می گوییم روابط‌عمومی مدعی‌العموم جامعه است حذف آن را به شنیدن صدای ذینفعان و مخاطبان و مردم ترجیح دادند و کار را با تشکیل شورای اطلاع رسانی یکسره کردند و رو در رو شدن با مردم را یکطرفه کردند. بر روی اختلاس¬ها سرپوش گذاشتند، افراد کوچک بر مسند های بزرگ تکیه زدند ، هیچ یک محاکمه نشدند و مردم سکوت کردند و به جای آنکه مسئولان گوش کنند مردم گوش کردند و نتوانستند پرسش کنند میلیاردها میلیارد به کجا رفته است.

همین چند روز گذشته از دانشکده فنی مهندسی بازدید داشتم این دانشکده قبل از انقلاب برای تربیت تکنسین و جبران کمبود افراد فنی در رشته های مورد نیاز صنایع ایجاد شده بود محوطه آن را غم گرفته بود سوال کردم چرا درختان زرد شده اند گفتند آفت زده است و هزینه احیای آن را نداریم درختان این دانشکده مانند جنگل است و راه تنفسی برای مردم جنوب شهر تهران و مانند بسیاری از مسائل دیگر اجتماعی فراموش شده.

شهرداری هم می‌گوید اگر می‌خواهید این فضا را نجات دهید باید هزینه آن را پرداخت کنید گویا این دانشکده متعلق به کشور دیگری است با دیدن اساتید و دانشجویان که در نهایت مظلومیت به فکر اقتصاد کشور هستند بسیار افسوس خوردیم و این را می‌توان در جای جای کشور به ویژه تهران مشاهده کرد.

آیا روزی وزارت علوم درک خواهد کرد با ایجاد دانشکده های علمی کاربردی که فقط لیسانس پولی می‌دهند برای دانش کشور فاجعه ایجاد کرده است آیا می بینید موسسه های زیادی را مجوز داده اید که دوره‌های MBA وDBA تشکیل دهند و یک عنوان دکتر به افرادی که هیچ تخصص و دانش ندارد اعطا کنند به ما گفتند برای جبران آنچه گذشته برای گفتگو با مردم راه حل بدهید به نظر می رسد کمی دیر شده به دست آوردن اعتماد عمومی کار ساده ای نیست.

دادند دو گوش و یک زبانت آغاز
یعنی که دو بشنو و یکی بیش مگوی

در طول ۳۰ سال گذشته به عنوان عضو کوچکی از خانواده روابط‌عمومی نقش این بخش را برای اعتماد سازی و رضایتمندی تکرار کردیم . ما فارغ التحصیلان علوم ارتباطات اجتماعی و روابط‌عمومی مرتباً هشدار می دادیم اگر فردی یا تشکیلاتی اشتباه کرد باید به جامعه معرفی شود تا مردم احساس کنند قانون در جامعه حکمفرماست و برای شفاف سازی کار درست موجب تقدیر و تشکر است و حرکت غلط موجب خسران و زیان در جامعه است و روابط‌عمومی ها باید کار غلط را نهی و سرزنش کنند و کار خوب را توسعه دهند و اصل شفاف‌سازی در رأس امور جای گیرد.

قبول کنیم در این سال‌ها برای فرهنگ سازی و کسب اعتماد مردم قصور داشتیم و مرتب آن را تکرار کردیم. فرهنگ‌سازی مقوله پیچیده و چند بعدی است با ارزش علمی بسیار بالا و مهم.

انسان خالق فرهنگ است و عشق و علاقه فرهنگ را می سازد . انسان موجودی است فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ و ارتباط خاص انسان‌ها است . دانش ، ادب ، عقل ، کتاب ، تربیت ، معرفت بزرگواری ، فضیلت پرورش ، راه و رسم زندگی در یک جامعه را باید بشناسیم تا به بیراهه نرویم.

دروغ گفتن و کار انجام شده را تکذیب کردن و چشم بستن بر اشتباه ها ، گناهی نابخشودنی است که موجب از بین رفتن جامعه مدنی می‌شود. روابط‌عمومی را فانتزی خواندیم و آن را به کار نگرفته و نقش آن را کمرنگ کردیم و امروز برای جبران اشتباه ها بسیار دیر شده است.

مدیران موفق در جامعه کسانی هستند که علاوه بر تخصص ، دانش و اعتقادات شخصی از یکسری امتیازهای دیگر بهره مند باشند تا بتوانند به موقع در زمان مناسب تصمیم‌گیری کرده و بتوانند جامعه خود را هدایت کنند و بزرگترین عامل آن شناخت روابط‌عمومی ، ارتباطات بهره مند شده و به موقع جامعه را تحلیل کرده و از میزان رضایتمندی مخاطبان خود آگاه باشند.

هوش مدیریت ارتباطات جایگاه خاص خود را دارد که اکثر مدیران ما از آن بهره‌ای نبرده اند نه گذشته را تجربه کرده و نه آینده را پیش چشم دارند. به قول حکیم خیام حالی خوش باش و غافل از اینکه این عمر کوتاه یا بلند برای فرد عادی و کسی که مسئولیتی بر عهده ندارد چندان تفاوتی نمی‌کند.

اگر مسئولیتی به عهده گرفتیم جامعه درباره ما قضاوت می کند و تصمیم می‌گیرد و اگر عملکرد خوبی نداشتیم هرگز از دید جامعه پنهان نمی ماند و تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد.

خداوند بزرگ به ما دو گوش داده و یک دهان که بیشتر بشنویم و کمتر سخن بگوییم ، باید گوش شنوا داشت و روابط‌عمومی چشم وگوش هر سازمان و هر جامعه ای است.

و آیا می توانیم راه نرفته را جبران کنیم و مرهمی بر آلام مردم باشیم ؟.


خسرو رفیعی
کارشناس روابط‌عمومی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد