درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:43   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5013صفحه نخست » گفتگوجمعه، 15 شهریور 1392 - 14:30
مدیریت نیازمند روابط عمومی موثر
هر مدیر برای موفقیت در کار خود نیازمند داشتن روابط عمومی موثر است و هر کسی هم که در روابط عمومی فعالیت می کند باید به دانش مدیریت آگاهی داشته باشد
  

در گفتگوی اختصاصی با نویسندگان کتاب گذری برمدیریت وروابط عمومی:

 روابط عمومی نخود هر آش است

شارا- اخیرا مطلع شدیم به مناسبت هفته دولت، کتاب گذری برمدیریت وروابط عمومی توسط دو تن از اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران و هم چنین عضو انجمن متخصصان روابط عمومی حسن خسروی و ناصر رزاق منش به چاپ رسیده است. در زیرمصاحبه خبرنگار ما را پیرامون ویژگی های این کتاب در گفتگو با حسن خسروی می خوانید:

ضمن تبریک در ارتباط با چاپ کتاب تان به عنوان اولین سوال لطفا مختصری درباره این که چه عاملی باعث شد تا این اثر به رشته تحریر درآید برای خوانندگان ما توضیحاتی را ارایه نمایید؟
با سلام و درود برشما عزیزان دست اندرکار عرصه اطلاع رسانی وروابط عمومی کشور لازم می دانم که ابتدا از تمامی حمایت های دوست عزیز و گرانقدر و مدیر نمونه روابط عمومی کشورمان مهندس ناصر رزاق منش مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم. ایشان به حق جزو معدود مدیران دلسوز روابط عمومی کشورهستند که ازهیچ کوششی برای توسعه و ارتقای جایگاه روابط عمومی دریع نمی کنند. لذا برای مقدمه بهتر است عرض کنم که ما معتقد هستیم انسان قبل از آنکه اجتماعی باشد موجودی ارتباطی بوده چرا که او علاوه بر ارتباط با خویشتن خویش درجمع کوچک خانوادگی اش نیز ارتباطات میان فردی بازن وفرزند داشته و این درحالی است که در زمان انسان های نخستین، اثری از روستاها وشهرها و زندگی اجتماعی پدیدار نشده بود.

 این ویژگی همراه بشر تا عصر حاضر بوده و از انسان ارتباطی، موجودی اجتماعی ساخته که با قشر وسیعی از همنوعان خود در تعامل می باشد امروزه انسان ارتباطی اجتماعی، کسب وکار و زندگی اش قرین با مقوله روابط عمومی است و با قاطعیت می توان گفت که درجهان رقابت و رقابت های جهانی زندگی موفق و عملکرد موثر، بدون بهره مندی از روابط عمومی ناقص است، در این میان دانش مدیریت به عنوان یک کاتالیزور، حامی و یک تسهیل کننده امر روابط عمومی می تواند به مدد ما آمده و کار و زندگی ما را شیرین تر و دلپذیرتر نماید، مدیریت، خود آمیخته ای ازروانشناسی، جامعه شناسی، حقوق و ارتباطات است، بنابراین وقتی مدیریت در کنار روابط عمومی قرارمی گیرد ابزار و دستمایه قدرتمندی می شود برای کسانی که دراین عرصه می خواهند حرفی برای گفتن داشته و ماندگاری وب قای تضمین شده ای داشته باشند.

روی سخن ما در این کتاب تمام کسانی هستند که علاقه مند به رشد و توسعه خویشتن بوده ومی خواهند جامعه و سازمان هایی کارآمد وموفق داشته باشند. در حقیقت، مدیریت وروابط عمومی دو برادر هستند که یکدیگر را تکمیل کرده و ما می توانیم با ظرافت وهنرمندی از این دو ابزار برای داشتن جامعه ای رشد یافته، یادگیرنده وپویا استفاده نماییم.
و در یک کلام، مدیریت، ماشین توسعه وروابط عمومی، موتور این ماشین است.
بنابراین، میان سال ها تجربه اینجانب درزمینه تدریس دانش مدیریت و روابط عمومی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی واداری وسال ها تجربه مدیریتی و اجرایی جناب مهندس رزاق منش سعی کرده ام پیوندی کاربردی ایجاد نموده تا به واسطه آن مجموعه ای برای مطالعه وارتقای سطح معلومات مدیریتی وروابط عمومی مدیران وکارشناسان امر فراهم کرده باشیم، این انگیزه درواقع بهانه تالیف کتاب گذری بر مدیریت وروابط عمومی بود.

بفرمایید این مجموعه توسط کدام انتشارات وبا چه ویژگی هایی به چاپ رسیده است؟
این کتاب توسط انتشارات مشق شب در200 صفحه و1000 نسخه ودر2 بخش مدیریت و روابط عمومی به چاپ رسیده ولازم می دانم که ازمدیریت انتشارات مشق شب  که با حساسیت وپیگیری ویژه ای ما را درانتشار کتاب یاری کرده اند تقدیر و سپاس ویژه داشته باشم. همچنین از خانم سوگل (ستایش ) تاجیک از مجریان و مدرسان مجرب فن بیان کشورمان که ویراستاری بخش هایی ازکتاب را متقبل شده اند تشکر نموده و از خانم فیروزه عسگری که با تهیه نظریات ارتباطی درتکمیل بخش دیگر کتاب همکاری داشته اند تشکر نمایم.

 درباره محتوای کتاب و فصل های آن نیزتوضیحاتی ارایه نمایید؟
همانطورکه عرض کردم کتاب در دو بخش مدیریت و روابط عمومی به چاپ رسیده است، دربخش مدیریت شما با مباحثی نظیر مروری کوتاه براصول ومبانی مدیریت، نگرشی سیستمی برمدیریت عملکرد، بررسی علل پیدایش تخلقات اداری وچگونگی پیشگیری از آنها، نگاهی به مقوله تقویض اختیار در مدیریت، چگونه رهبری اثربخشی داشته باشیم، یکصد نکته ناب، برای داشتن سازمانی پویا وشاداب، مدیریت برمبنای چوپانی، چرا کارکنان و مدیران با تجربه بعضا محافظه کارمی شوند، اهمیت و فواید آموزش کارکنان آشنا شده و درفصل دوم نیز در ارتباط با روابط عمومی وارتباطات موضوعات زیرمد نظرقرارگرفته است:
مبانی ارتباطات انسانی، سازمان ونحوه تعامل با رسانه ها، اصول گویندگی و مجری گری، باید ها ونباید ها، مروری بر جایگاه گفت وگو، روابط عمومی وارتباطات درقرآن کریم، نگاهی به نقش استراتژیک روابط عمومی ها درتوسعه سازمانی واجتماعی، خویشتن شناسی ودیگرشناسی درروابط عمومی ها، مروری بر اوصاف کارکنان ومدیران از دیگاه قرآن، تاثیر مدیریت زمان بر عملکرد روابط عمومی ها، مدیران چگونه می توانند یک سخنرانی اثربخش داشته باشند، جملات قصار روابط عمومی، خوش اخلاقی، سرمایه یک روابط عمومی موفق، نظریه های کاربردی علوم ارتباطات در چند خط، مروری بر اصول وفنون مشتری مداری، روابط عمومی برتر، روابط عمومی، نخود و نمک هر آش است.

به نظرمی رسد تنوع زیادی درمطالب کتاب شما وجود دارد علت آن چیست؟
به مطلب درستی اشاره کردید چرا که درعصر دیجیتال وبا سرعت فراوان تغییرات تکنولوژیکی، مدیران وکارشناسان ما آنقدر فرصت ندارند که منابع مختلف مطالعاتی مرتبط با فعالیت های خود را به طور روزانه مطالعه ورصد نمایند، ازاین رو لازم دیدیم از هر دریچه ای که می تواند به افراد مختلف درتوسعه سطح دانش، بینش وتوانایی آنان در انجام وظایف وماموریت های محوله سازمانی کمک کند نکاتی را متذکر شویم، حال ممکن است این مطالب مربوط به اعتقادات یا اصول علمی مدیریتی و یا حتی مباحث کاربردی وتجربی باشد که نویسندگان درطول سالیان خدمت خود درسازمان های مختلف به آن رسیده اند و فکرمی کنم این ویژگی خوبی برای این کتاب است که در واقع مخلوطی از تقریبا همه آنچه که مدیران به آن نیازدارند را گردهم جمع کرده ایم.

یکی ازمباحث جالب کتاب شما موضوع سخنرانی اثربخش برای مدیران است شما چه هدفی را ازذکراین موضوع دنبال می کردید؟
ببینید، از آنجایی که اینجانب مدرس دوره های آموزشی فن بیان، گویندگی و سخنرانی هستم بسیار رنج می برم از اینکه مشاهده می کنیم درخیلی از مصاحبه ها که با مسوولان ومدیران مختلف رده بالای کشورصورت می گیرد متاسفانه شاهد هستیم خیلی از این افراد در مواجهه با خبرنگاران یا در برابر میکروفون وضبط صوت مصاحبه کنندگان و یا مواقعی که پشت تریبون قرارمی گیرند تا گزارشی را به سمع و نظر مخاطبان وحاضران برسانند می بینیم که از تکنیک و هنر فن بیان وسخنرانی اثربخش بی بهره اند، ازاین رو وقتی که این قبیل مدیران می خواهند مثلا گزارشی را برای یک مجمع عمومی ارائه نمایند نمی توانند با هنرمندی کلمات را به گونه ای کنار یکدیگر بچینند که برای مخاطب اثربخش و راضی کننده باشد، و بسیار اتفاق افتاده وقتی که مدیران نمی توانند به خوبی صحبت کرده و سخن خوب بگویند عملکرد آنان نیز بدین ترتیب تحت الشعاع قرار گرفته و اثربخشی لازم را ندارد، بنابراین لازم است با مطالعه این بخش مدیران برتوانمندی خود درارتباط با فن بیان وسخنرانی بیافزایند.

خود شما چه دغدغه ای درارتباط با موضوع روابط عمومی وارتباطات درکشورمان دارید؟
ما در بخشی ازکتاب گریزی انتقادی زده ایم به جایگاه روابط عمومی درکشور، فرضا من زمانی می خواستم یادداشتی بنویسم درباره اینکه روابط عمومی نخود هر آش است، اما وقتی موضوع را بیشتر بررسی کردم دیدم که روابط عمومی نه تنها نخود هر آش بلکه نمک آن نیزمی باشد و این موضوع ممکن است در وهله اول کمی لطیفه گونه جلوه کند ولی حقیقت آن است که روابط عمومی نخود ونمک هر آش است و هیچ فعالیتی وحرکتی در سازمان نمی تواند صورت بگیرد مگر آنکه یک پای آن روابط عمومی باشد. پس ملاحظه می کنید چنانچه به جایگاه روابط عمومی اهمیت لازم و کافی داده شود می توانیم قطعا سازمان های موفق تر و کارآمدتری داشته باشیم.

 چرا گذری برمدیریت وروابط عمومی را برای عنوان کتاب انتخاب کردید؟
درحقیقت در این کتاب ما به موضوعات مدیریت و روابط عمومی به صورت گذرا پرداخته و ادعا نداریم همه مطلب را ادا کرده ایم، ازسوی دیگر هر مدیر برای موفقیت در کار خود نیازمند داشتن روابط عمومی موثر است و هر کسی هم که در روابط عمومی فعالیت می کند باید به دانش مدیریت آگاهی داشته باشد پس مدیریت و روابط عمومی از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و این موضوع مهمی است که متاسفانه برخی نسبت به آن غفلت می ورزند.

درپایان چنانچه مطلبی دارید بفرمایید؟
اخیرا کتاب گذری بر مدیریت و روابط عمومی در یکصد وشصتمین جلسه ماهانه علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران که درمحل سالن کوثر صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید با حضور اساتید و کارشناسان ومدیران روابط عمومی سازمان ها رونمایی شد و امیدواریم که صاحبنظران واندیشمندان با نقطه نظرات سازنده خود ما را در برداشتن گام های بعدی یاری رسانده تا بتوانیم هرکدام در هر موقعیتی که هستیم جایگاه روابط عمومی را به نقطه مطلوب ترخود برسانیم. مجددا از حسن توجه ولطف و مرحمت شما عزیزان که موجبات این گفتگو و معرفی را فراهم کردید صمیمانه شپاسگزاری می نمایم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حمیده فروزان
| 1392/6/15 - 19:26 |     0     0     |
چه عنوان چیپی انتخاب کردید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد