درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 14:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50090صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیجمعه، 7 مرداد 1401 - 07:19
محمد سلطانی‌فر: نقش روابط عمومی در بحران‌ها تعیین کننده است
دورانی که توجه روابط عمومی‌ها تنها به مدیران بود گذشته و ما باید به خواسته مردم توجه کنیم و به مدیران ابلاغ کنیم که مردم در این زمان خواستار چه چیزی هستند. در این دوره باید به خواسته مردم احترام بگذاریم. این تفاوت عمده دوران سنتی و دوران مدرن روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیر سابق دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: نگاه به فضای روابط‌عمومی باید به گونه‌ای باشد که بدانیم کار روابط عمومی صرف رضایت مدیران و سازمان‌ها نیست و مردم در این بین جایگاه مهمی دارند.

به گزارش ایمنا، محمد سلطانی‌فر روز چهارشنبه_پنجم مردادماه_ در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره روابط‌عمومیهای استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی در ارتباط برخط با این مراسم، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در گذشته نوعی نگاه سازمانی داشتند به گونه‌ای که تنها به منافع سازمانی توجه داشتند و به مخاطب در حوزه آنها توجه چندانی نمی‌شد و این مهم دغدغه آنان نبود.

وی تصریح کرد: آن دوره مخاطب در اولویت حداقلی یا رده دوم آنها قرار می‌گرفت اما امروزه با وجود تکنولوژی‌ها و گسترش آنها، مخاطب جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

به گفته این استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، امروزه فضای روابط عمومی متحول و مخاطب‌محور شده است به گونه‌ای که با ظهور تکنولوژی‌های جدید ارتباطی مانند فیس‌بوک تحولی بزرگ در حوزه روابط عمومی رخ داد.

سلطانی‌فر اظهار کرد: دورانی که توجه روابط عمومی‌ها تنها به مدیران بود گذشته و ما باید به خواسته مردم توجه کنیم و به مدیران ابلاغ کنیم که مردم در این زمان خواستار چه چیزی هستند. در این دوره باید به خواسته مردم احترام بگذاریم. این تفاوت عمده دوران سنتی و دوران مدرن روابط عمومی است.

سردبیر فصلنامه رسانه ادامه داد: کار روابط عمومی صرف، رضایت مدیران و سازمان‌ها نیست و نباید فقط مضمون نگاه روابط عمومی‌ها به سمت مدیران باشد. بلکه امروزه این خواست مردم است که باید مد نظر روابط عمومیها باشد، چرا که اگر این‌کار صورت نگیرد روابط عمومی، افت خواهد کرد.


همواره آماده باشیم

وی تصریح کرد: در ایران به‌عنوان کشوری که در منطقه بحران‌خیز خاورمیانه در یکی از کانون‌های بحران جهان زندگی می کنیم باید در این زمینه‌ها فعالیت داشته و همواره آماده باشیم.

عضو هیات تحریریه فصلنامه مطالعات رسانه های نوین در ادامه با اشاره به بحران های طبیعی و غیرطبیعی اظهار کرد: در بحران‌هایی که شکل طبیعی به خود می‌گیرد مرجعیت رسمی داریم. مردم در این فضا به دنبال مراجع رسمی می‌گردند که همچنان صدا و سیما در این میان مرجعیت دارد.

به گفته سلطانی‌فر، در بحران‌های مدیرتی مانند فروریختن متروپل در کنار مرجعیت رسمی، بار سنگینی را در مرجعیت مردمی می‌بینیم و در نهایت نگاه انتقادآمیز در فضای اجتماعی نشان می‌دهد که بار سنگین این بحران‌های مدیریتی بر روی تولیدات عمومی است.

وی ادامه داد: نباید از بحران‌های مختلف بترسیم؛ شرط اول ورود به مبارزه با بحران، پذیرش بحران است و اینکه تببین کنیم و بحران را بخشی از حوزه مدیریتی خود بدانیم.

مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه با اشاره به اینکه در روش‌های سنتی در مواجهه با بحران، آن را کتمان می‌کردیم که در دنیای امروز دیگر جایی ندارد. عادی و کوچک جلوه دادن، کم توجهی و ادعای اینکه غافلگیر شده ایم نیز در روابط عمومی های سابق رواج داشت که امروزه منسوخ شده است.

وی تصریح کرد: امروزه باید برای هر بحرانی آینده نگری کرد که البته رویدادهایی مانند کرونا از این مقوله مستثنی است اما برای زلزله یا سیل می‌توان برنامه داشت و از قبل پیش بینی‌هایی کرد و غافلگیر نشد.

سلطانی‌فر افزود: سکوت در گذشته متدوال بود اما امروزه اگر بخواهیم سکوت کنیم این امکان به هیچ وجه وجود ندارد. یکی از کارهایی که در گذشته انجام شده فرافکنی و مقایسه بحران ها با یکدیگر بود که این هم امروزه منسوخ شده است.

نویسنده کتاب پوشش خبری اظهار کرد: روبط عمومی‌های نوین در ابتدا باید در لحظه منابع رسمی و غیررسمی را رصد و شناسایی کنند. امروزه با استفاده از اپلیکیشن‌ها و کلید واژه‌ها می‌توانیم رصدهای مردمی متوجه شویم.

این روزنامه نگار پیشکستوت تاکید کرد: باید گوش به زنگ به جمع‌آوری اخبار در حوزه‌های مختلف باشیم و با منابع رسمی خبر در کمیسیون اخبار بحران‌ها، هماهنگی کنیم. یکی از نقاط ضعف روابط عمومی‌ها این است که آنها هر منبع و خبری را منتشر می‌کنند و باعث تشویش افکار عمومی می‌شوند.


به‌لحظه بودن، برگ برنده روابط عمومی است

وی با تاکید بر نقش تعیین‌کننده روابط عمومی در بحران‌ها تصریح کرد: انتشار خبرهای لحظه به لحظه باعث جلوگیری از انتشار اخبار غیررسمی شود. امروزه نباید از تکنیک سکوت استفاده کنیم بلکه باید تمام اخبار و مطالب را در سریع‌ترین زمان پوشش داده و منتشر کنیم.

وی دوری از هرگونه دروغ‌پردازی یا کوچک نمایی برای انحراف افکار عمومی را رد کرد و گفت: روابط عمومی ها خود باید انتقاد کننده باشند، حتی اگر سیستم از آنها ناراضی شود باید به اخبار واکنش نشان دهند. این به لحظه بودن برگ برنده یک مدیر روابط عمومی است.

سلطانی‌فر ادامه داد: آمار و ارقام در کار روابط عمومی و رسانه اهمیت زیادی دارد. در این بین باید به حواشی توجه شده و نظر کارشناسان و مردم نیز لحاظ شود.

این مسئول سابق در وزارت فرهنگ پوشش اخبار کرونا در آغاز شیوع بیماری را خوب ارزیابی کرد و گفت:خبررسانی به موقع اخبار کرونا و اطلاع رسانی سریع آن باعث پذیرش مردم در خصوص اخبار رسمی شد و جلوی شایعات و اخبارغیررسمی را گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد