درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50006صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 23 تیر 1401 - 19:17
معرفی مرورگر اینترنت روابط‌عمومی‌
دکتر عادل میرشاهی - سایدکیک تنها یک مرورگر نیست، بلکه سیستم عاملی است که به روابط‌عمومی‌‌ها دسترسی فوق‌العاده‌ای به آنچه به آن نیاز دارند می‌دهد. اگرچه شاید بسیاری از نرم‌افزارهایی که تحت سایدکیک می‌تواند به خوبی مدیریت بخش‌های مختلف روابط‌عمومی‌ را بر عهده گیرد، اخیرا با تغییراتی که در طرح صیانت از فضای مجازی در اینترنت رخ داده در دسترس نیست، اما باز هم این فضا بهترین فضایی است که به سرعت عمل مدیران روابط‌عمومی‌ کمک کند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط‌عمومی‌ در جهان طی سال های اخیر به شدت تحت تاثیر تکنولوژی های حوزه IT دگرگون شده است. دیگر کمتر مدیر روابط‌عمومی‌ وجود دارد که بتواند بدون بهره گیری از تکنولوژی‌های ارتباطی روابط‌عمومی‌ را مدیریت کند. در این شرایط اگرچه وضعیت اپلیکیشن های روابط‌عمومی‌ در کشور تعریف چندانی ندارد، اما در سطح جهان هر روز شاهد اخباری جدید از اپلیکیشن هایی هستیم که در موبایل و گاهی تحت وب خدماتی برای روابط‌عمومی‌ ها ارائه می دهند.


یکی از این اپلیکیشن ها مرورگری است به نام سایدکیک (Sidekick) به معنای دوست نزدیک که در سال 2020 رونمایی شد و اکنون بالغ بر 30 هزار نفر از آن استفاده می کنند. این مرورگر به دو نیاز مبرم روابط‌عمومی‌ ها پاسخ می دهد:


1. نیاز به بهره گیری از اپلیکیشن های موبایلی در سیستم PC
2. تجمیع نیازهای نرم‌افزاری روابط‌عمومی‌‌ها در یک نرم‌افزار واحد


در واقع روابط‌عمومیها امروز بیشتر از گذشته با مشتریان خود تعامل دارند و ارتباطات جدید به هیچ وجه از کار آنها نکاسته بلکه به کار آنها افزوده است. امروز یکی از دغدغه های جدی مدیران روابط‌عمومی‌ این است که با چند کلیک به مخاطب خود یا نیاز خود دسترسی پیدا می کند. در نتیجه دسترسی‌ها باید بسیار نزدیک‌تر از گذشته شود. نرم‌افزار سایدکیک یکی از بسترهایی است که به این امر کمک می کند.


در واقع سایدکیک تنها یک مرورگر نیست، بلکه سیستم عاملی است که به روابط‌عمومی‌‌ها دسترسی فوق‌العاده‌ای به آنچه به آن نیاز دارند می‌دهد. اگرچه شاید بسیاری از نرم‌افزارهایی که تحت سایدکیک می‌تواند به خوبی مدیریت بخش‌های مختلف روابط‌عمومی‌ را بر عهده گیرد، اخیرا با تغییراتی که در طرح صیانت از فضای مجازی در اینترنت رخ داده در دسترس نیست، اما باز هم این فضا بهترین فضایی است که به سرعت عمل مدیران روابط‌عمومی‌ کمک کند.


در این مرورگر علاوه بر یک سایدبار که در سمت چپ مرورگر دسترسی فوق العاده ای به ابزارهای اندرویدی و وبی شما می دهد، در قسمت فوقانی نیز همانند کروم امکان باز کردن چند پنجره در کنار هم را فراهم می کند. شما می توانید در قسمت سمت چپ نرم‌افزارهایی مانند Slack و Skype و WhatsApp و ... را پین کنید و به راحتی بدون نیاز به باز کردن پنجره جدید آنها را در اختیار داشته باشید.


امکان چند لاگین کردن در این مرورگر برای کسانی که می خواهند فضای کاری‌شان با فضای شخصی شان اختلاط نداشته باشد بسیار مفید است. بدین شکل که تمام وبگردی ها و دسترسی های شما در فضای کاری با فضای شخصی تداخل نخواهد داشت و در صورت واگذاری کارتان به همکارتان نیازی نیست که نگران اطلاعات شخصی خود در سیستم باشید.


همچنین در صفحه اصلی این مرورگر شما امکان این را خواهید داشت که سایت ها و اپلیکیشن ها را بخش بندی کنید و دسترسی خود را به آنها در حالت حداکثری قرار دهید. بدین شکل نیازی نیست که به دنبال برنامه خاصی درون پنجره ویندوز یا در قسمت صفحات ذخیره شده بگردید، بلکه از صفحه اصلی این دسترسی برای شما وجود خواهد داشت.


بخش جستجوی سایدکیک نیز یکی از دیگر امکاناتی است که این مرورگر حرفه ای به کارگزاران روابط‌عمومی‌ می دهد و آنها این امکان را می یابند که بدون نگرانی سیستم را برای اپلیکیشن یا صفحه مورد نظر خود جستجو کنند.


این مرورگر با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار تب هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، از لیست تب های مرورگر خارج می کنند تا سرعت کار شما همیشه در بالاترین وضعیت قرار داشته باشد. این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارها برای کار است چراکه می توانید اپلیکیشن هایی را بر روی آن نصب کرده و در حین کار از آن استفاده کنید. اگرچه در مرورگر کروم نیز این قابلیت وجود دارد، اما هیچگاه دسترسی به آن مانند سایدکیک نیست.


ابزارهای اداره از راه دور با استفاده از رمز عبور می کنند به همکاران شما در بخش فنی دسترسی خوبی بدهند. علاوه بر آن نرم‌افزارهای چت که بر روی این مرورگر به صورت پیشفرض نصب شده اند بر قابلیت تعاملی بودن این نرم‌افزار می افزاید. این قابلیت باعث می شود که روابط‌عمومی‌ بتواند دسترسی بسیار خوبی به همه بخش های آن داشته باشد.


سایدکیک از دو فناوری ضد اثرانگشت و بمب سرعت مضاعف توانسته است لود صفحات وب را با سرعت بیشتری از سایت مرورگرها ممکن سازد و به صورت همزمان امنیت بیشتری را در مقابل صفحات پاپ آپ و ناخواسته و نرم‌افزارهای مخرب فراهم سازد.


همچنین در مورد حفظ حریم خصوصی، وعده عمومی استارت آپ سایدکیک این است که «ما هرگز داده های شما را نمی فروشیم» (و همچنین مشخص می کند که این شامل «جستجوها، سابقه مرور، یا هر گونه اطلاعات شخصی» می شود).


مدل کسب و کار سایدکیک فعلا نرم‌افزار همانند کسب و کار (SaaS) و کسب و کار به مشتری B2C است، اما کم کم دارد روی ویژگی هایی مناسب برای کسب و کارها را پیشنهاد می کند. اکنون این سوال پیش می آید که آیا ماژول هایی که روی گوگل کروه نصب می شوند (البته در ایران بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرند.) در این نرم‌افزار پشتیبانی می شوند؟ باید بگویم که بله.


سایدکیک اگرچه امروز از نظر کیفیت نرم‌افزار قابل رقابت با سایر مرورگرهاست، اما در عین حال چنین ادعایی ندارد. آنها می گویند مرورگرها خوبند و ما با آنها رقابت نمی کنیم، بلکه ما خدماتی مضاف بر مرورگرها برای کسانی که به صورت روزانه کار خود را با مرورگر انجام می دهند و می خواهند به صورت همزمان کل کارشان را مدیریت کنند، خدماتی می دهیم که تا کنون توسط مرورگرها ارائه نشده است.


اما نکته ای که این نرم‌افزار به آن اذعان می کند، نحوه کسب درآمد مرورگرها است. آنها معتقدند که محل کسب درآمد مرورگرهای وب از طریق فروش اطلاعات شخصی افراد به شرکت ها و سازمان های اطلاعاتی و تجاری بزرگ است و ادعا می کنند که ما چنین اقدامی نمی کنیم و قصد داریم به شکل دیگری کسب درآمد کنیم، چراکه نه تبلیغات باعث آسودگی کار کاربران می شود و نه فروش اطلاعات حس خوبی نسبت به این نرم‌افزار به کاربرانش می دهد.


پرداخت هزینه برای حفظ امنیت اگرچه موضوع بسیار مهمی برای افراد است اما به دلیل پرداخت دلاری در حال حاضر بعید به نظر می رسد که این ایده در ایران عملیاتی شود چراکه غالبا هنوز فضای اینترنت را فضایی بدون هزینه خارج از هزینه اینترنت تلقی می کنند و سعی بر استفاده از نرم‌افزارهای غیر پولی در این فضا دارند. این موضوعی است که همه مردم و به ویژه روابط‌عمومی‌ ها در سازمان های دولتی و خصوصی باید به آن توجه کنند.


علی ای‌حال تا آن زمان این مرورگر کیفیت خوبی را به مخاطبان خود ارائه می دهد می توانید از آن برای تسهیل فعالیت های روزانه تان در فضای مجازی از طریق PC استفاده کنید.
 


منبع: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد