درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 13:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49762صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 24 خرداد 1401 - 05:23
مدیریت خودمحور یا مدیریت مشورت‌محو
سیستم مدیریتی در ایران باید متحول شود
دکتر حجت بقایی مشاور تحقیق و توسعه - در تحقیق ما مشخص شد بالای 80 درصد از مدیران می‌دانند هر کاری کنند بازخواستی نخواهند شد و معمولا تنبیه ایشان به‌گونه‌ای است که فرصت‌های بهتری برای‌شان فراهم می‌کند و برای‌شان تنوع کاری و مکانی ایجاد می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت در ایران قرن‌هاست که سیستم سنتی خود را حفظ کرده و با اینکه انواع و اقسام نام‌ها و عنوان‌ها را تجربه کرده ولی در کل، این سیستم سنتی بر تفکر مدیریتی در ایران حاکم است.


این نوع مدیریت که از ان به عنوان "مدیریت خودمحور" یاد می شود در دهه های اخیر شکل دیگری به خود گرفته است و این صرفا به دلیل ساختار اجتماعی و تفکر سنتی و همچنین عدم آموزش مدیران با علم روز اتفاق می افتد.


لازم به ذکر است که این نوع مدیریت در گذشته سیستم غالب مدیریتی در جهان بوده است و در طول تاریخ مشاهده می کنیم که سیستم های مدیریتی که انواع دیگر را تجربه کرده اند به سود جامعه، کشور و عموم مردم بوده است. به نظر می رسد که بهترین نوع مدیریت، مدیریت ترکیبی است یعنی شما به عنوان مدیر در یک زمان باید خودمحور باشید، در جایی مشورت‌محور و در جایی دیگر جنگجو یا ستیزه محور باشید و گاه باید سکوت کنید یا بخشنده باشید. در تمام حالت یک سیستم جواب نمی دهد.


اینکه همه جا من درست می گویم، درست نیست.


اینکه همه جا حق با کارمند است، درست نیست.


مدیریت باید قدرت مشاجره داشته باشد، باید قدرت ستیزه جویی داشته باشد، باید خلاق باشد، باید ببخشده باشد و گاه باید سکوت کند و قدرت ندیده گرفتن داشته باشد.


با مطالعات و تحقیقاتی که در شرکت ها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی داشته ام به نظر می رسد عدم نظارت بر سیستم های مدیریتی و نبود فرآیند سیستماتیک جهت انتخاب مدیران، سازمان‌ها از این نوع مدیریت ضربه می خورند.


در تحقیق ما مشخص شد بالای 80 درصد از مدیران می‌دانند هر کاری کنند بازخواستی نخواهند شد و معمولا تنبیه ایشان به‌گونه‌ای است که فرصت‌های بهتری برای‌شان فراهم می‌کند و برای‌شان تنوع کاری و مکانی ایجاد می‌کند.


مدیران، خواسته یا ناخواسته پدرخوانده سیستمی سازمان و یا شرکتی هستند که مامور به خدمت در آن هستند و تفاوتی در تعداد نیرو ندارد.


این یعنی یک مدیر باید مانند یک مدافع و نگهبان و در عین حال ناظر فعالیت نماید، اگر قرار است که سازمان سودآور باشد.


یک مدیر باید به نیروی کار توجه نماید، عدم توجه، نادیده گرفتن مسایل، دغدغه ها و مشکلات نیروی کار و حتی عدم تنبیه و تشویق ایشان، موجب ایجاد سیستم های مدیریتی کوچکتر در داخل سازمان می شود که این سیستم های مدیریتی کوچک گاه آنقدر ریشه دار می شوند که مدیران مجموعه را کلافه می کنند و گاه این سیستم باید جراحی شود و الا پویا نخواهد شد.


در هر صورت مدل هایی مدیریتی در ایران باید به سمت و سویی برود که مدل های به روزتری را تجربه کند و این تغییر و تحول سیستم مدیریتی ایجاد نمی شود مگر اینکه اساتید و کارشناسان در کارگروه ها و گردهمایی های مدیریتی با برنامه ریزی و تفهیم سیستم های عملی (در کنار آموزش های علمی) مدیریت بهره وری نیروی انسانی در ایران را متحول کنند.


تا شاهد ایجاد انگیزه در کارگران و کارمندان میهن عزیزمان جهت تلاش برای ساخت ایرانی آباد باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


  ارتباطات شرکتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد