درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49744صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 8 آبان 1401 - 08:20
با استفاده از این ۱۰ واژه در گفتگو، هر چه می‌خواهید به دست آورید
امیرحسین منصوری - شما به صورت طبیعی، با توجه به شرایط و مخاطب خود، از مجموعه‌ی واژگان و لحن متفاوتی استفاده خواهید کرد. با این حال واژه‌هایی وجود دارند که در هر شرایطی تعیین‌کننده هستند. پس در آینده هرگاه قصد داشتید برای به‌ دست آوردن چیزی تلاش کنید، از افزایش حقوق گرفته تا به چنگ آوردن آخرین آناناس باقی‌مانده در قفسه‌ی فروشگاه، استفاده از این ۱۰ واژه به شما کمک می‌کند به هدف‌تان برسید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چه بر این مسئله واقف باشیم یا نه، کلماتی که هر روز استفاده می‌کنیم، اصالت و حقیقت وجودی ما را شکل می‌دهند. نحوه‌ی انتخاب ما از میان واژه‌ها، بر اطرافیان‌مان تأثیر شگرفی بر جای می‌گذارد و تفاوتی نمی‌کند که در حین یک گفتگوی مؤدبانه در یک خواربارفروشی ادا ‌شوند یا در یک برخورد رسمی‌تر مانند جلسه‌ی ملاقات با یک مشتری. در این مقاله با ۱۰ واژه‌ای آشنا می‌شوید که اگر از آنها استفاده کنید، هر چه می‌خواهید می‌توانید به دست آورید.

شما به صورت طبیعی، با توجه به شرایط و مخاطب خود، از مجموعه‌ی واژگان و لحن متفاوتی استفاده خواهید کرد. با این حال واژه‌هایی وجود دارند که در هر شرایطی تعیین‌کننده هستند. پس در آینده هرگاه قصد داشتید برای به‌ دست آوردن چیزی تلاش کنید، از افزایش حقوق گرفته تا به چنگ آوردن آخرین آناناس باقی‌مانده در قفسه‌ی فروشگاه، استفاده از این ۱۰ واژه به شما کمک می‌کند به هدف‌تان برسید.

۱. «چون»

شما برای تشریح انگیز‌‌ه‌ی خود در مورد اجزای درخواست‌تان از رابطی به نام «چون» استفاده می‌کنید. رابرت کیالدینی (Robert Cialdini)، مؤلف کتاب «تأثیر»، در بخشی از این کتاب در توضیح عملکرد این واژه آن را به صورت ترکیبی از «درخواست به‌علاوه‌ی دلیل» تشریح می‌کند. او در این کتاب ثابت می‌کند که استفاده از این ترکیب احتمال پذیرش درخواست شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

برای درک قدرت این واژه به نتایج حاصل از پژوهش زیر توجه کنید. در این مطالعه‌ی موردی،‌ پژوهشگر از افراد مختلف می‌خواست که اگر می‌توانند بدون نوبت وارد صف بشوند. نتایج حاکی از آن بود که هرگاه از واژه‌ی «چون» استفاده می‌شد، احتمال اینکه مردم اجازه بدهند بدون نوبت وارد صف بشوند بیشتر بود. به عنوان مثال به جای بیان جمله‌ی «امکانش هست جلوی شما بایستم» از این جمله استفاده می‌شد: «امکانش هست جلوی شما بایستم چون دیرم شده و باید به یک قرار ملاقات برسم». نتایج این مطالعه مشخص کرد که واژه‌ی «چون» حتی در شرایطی که دلیل مضحکی برای درخواست بیان می‌شد (به عنوان مثال،‌ «امکانش هست جلوی شما بایستم چون باید زودتر به اول صف برسم») از همان تأثیر برخوردار بود. به نظر می‌رسد که استفاده از «چون» چیزی را در شنونده برمی‌انگیزد که سبب می‌شود راحت‌تر درخواست شما را بپذیرد.

۲. «سپاسگزارم»

تنها استفاده از واژه‌ی «سپاسگزارم» کافی است تا قدردانی شما را به کوتاه‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن بیان کند. بنابراین اگر گفتگوی خود را با این واژه آغاز کنید از همان ابتدا حس خوبی را به شنونده انتقال خواهید داد. استفاده از این واژه موجب می‌شود در ذهن دیگران تصویر فردی قدرشناس از شما شکل بگیرد و بنابراین آنها برای کمک به شما تمایل بیشتری نشان خواهند داد. بیان عبارتی شبیه به «با سپاس از وقتی که در اختیار من قرار دادید»،‌ در ابتدا یا انتهای یک ملاقات برای انتقال لحن مثبت شما به شنونده کافی خواهد بود.

۳. «شما»

اغلب افراد طوری درخواست خود را مطرح می‌کنند که تمام منافع آن متوجه خودشان خواهد بود. اینگونه افراد برای بیان درخواست خود از عباراتی همچون: «من اینو می‌خوام چون بهش نیاز دارم.» استفاده می‌کنند که بیان‌کننده‌ی انگیزه‌ی شخصی یا دلیل منطقی آنها از طرح درخواست است. به جای این رویکرد شخصی، تلاش کنید از منظر مخاطب خود به چارچوب گفتگو شکل دهید.

پیش از هر چیز از خود بپرسید که درخواست شما چه تاثیری بر آنها خواهد گذاشت. به عنوان مثال اگر درخواست خود را به این شکل بیان کنید: «به نظر من اگر این نکته رو لحاظ کنی میزان فروشت افزایش پیدا می‌کنه»، شنونده در مرکز گفتگو قرار گرفته و برای پذیرش درخواست شما تمایل بیشتری نشان می‌دهد.


۴. «اگر»

واژه‌ی «اگر» لحن شما را در موضع قدرت قرار داده و به شما امکان می‌دهد از طریق بررسی پیامدهای احتمالی، شرایط را تا سطوح بنیادین و اولیه‌ی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. در این روش به هر میزان که شرایط را مورد واکاوی قرار دهید (یا حداقل آن را از طریق طوفان فکری مورد بررسی قرار دهید) به همان میزان نیز موقعیت شما بهبود می‌یابد. به عنوان مثال به این نمونه توجه کنید: «اگر ما گزینه‌ی الف را انتخاب کنیم میزان فروش و بهره‌وری افزایش می‌یابد و اگر طبق گزینه‌ی ب عمل کنیم هیچ تغییری مشاهده نخواهد شد.»

۵. «می‌توان»

استفاده از کلمه‌ی «می‌توان» نشانه‌ی قطعی نبودن نتیجه و باز بودن مسیر گفتگو است و از این حیث درست در مقابل مفهوم واژه‌های «نه» و «هرگز» قرار می‌گیرد. واژه‌ی «می‌توان» حال و هوای گفتگو را مثبت نگه داشته و به شما امکان می‌دهد که پیامدهای احتمالی خود در آینده را مورد واکاوی قرار دهید. استفاده از این واژه، به‌ویژه در مواقعی که طرف مقابل شما در گفتگو مخالفت یا درخواست متقابلی را مطرح می‌کند، بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال به کاربرد «می‌توان» در این جمله توجه کنید: «من می‌تونم کار بیشتری قبول کنم، به شرطی که در مورد موعد تحویل آزادی بیشتری داشته باشم.»

۶. «ما»

واژه‌ی «ما» نیز مانند واژه‌ی «شما» موجب می‌شود که محور گفتگو تنها به خواسته‌های شخصی شما متمرکز نشود. در درجه‌ی اول اهمیت استفاده از این واژه سبب می‌شود تا شما در نظر دیگران نه به عنوان یک فرد خودمحور، بلکه به عنوان یک شخص مردم‌دار و نوع‌دوست جلوه کنید. در وهله‌ی دوم، شما این پیام را به مخاطب خود انتقال می‌دهید که هر دو در یک تیم قرار دارید و هر منفعتی که برای شما حاصل شود، شامل او نیز خواهد شد.

۷. «با هم»

واژه‌ی «با هم» از بسیاری جهات شبیه به واژه‌ی «ما» عمل می‌کند. مقداری حس آشنایی و همکاری در این واژه نهفته است که به نوعی گفتگو را تلطیف کرده و پذیرش و هضم درخواست شما از سوی طرف مقابل را تسهیل می‌کند. استفاده از واژه‌ی «با هم» تکمیل‌کننده‌ی تلاش‌های پیشین شماست. هر آنچه پیش از این انجام داده‌اید تا درخواست شما (و آینده‌ی احتمالی شما) در شکل و شمایل یک فرصت مشترک به نظر برسد در این نقطه به کمک‌تان خواهد آمد و نتیجه‌ی نهایی حاصل می‌شود.
 

۸. «در واقع»

اگر قصد دارید در طول گفتگو، طرف مقابل را نسبت به مسئله‌ای مجاب کنید، واژه‌ی «در واقع» به میزان قابل توجهی مفید خواهد بود. فقط در این بین باید به یک هشدار جدی توجه کنید: واقعیاتی که در حین گفتگو به آنها اشاره می‌کنید باید از صحت کامل برخوردار بوده و شواهد تجربی یا پژوهش‌های میدانی صحت آنها را تایید کنند. با این حال استفاده‌ی هر چه بیشتر از واقعیات در طول گفتگو،‌ موضع شما را قوی‌تر کرده و به دنبال آن تضمین می‌کند که مباحث شما برای شنونده متقاعدکننده باشد.
۹. «قابل بحث»

استفاده از واژه‌ی «خواهد شد» طرفین گفتگو را به زمان آینده می‌برد. «خواهد شد» واژه‌ای قدرتمند است، زیرا به طرف مقابل این اطمینان را می‌دهد که پس از پایان مذاکره چه روی خواهد داد. بیان اینکه شما در پیِ انجام این مذاکره قرار است در آینده چه کاری انجام دهید، تصویری شفاف در ذهن مخاطب ایجاد کرده و به همان میزان احتمال عدم تفاهم را کاهش می‌دهد.

این ده واژه، نَه واژه‌هایی جادویی هستند و نه به کمک آنها می‌توانید ذهن مخاطب‌تان را به کنترل خود درآورید. اما اگر این واژه‌ها را در بستر مناسبی به کار بگیرید، به شما کمک می‌کنند راه خود را برای رسیدن به یک مذاکره‌ی دوسویه و منطقی هموار کنید. استفاده از این واژه‌ها از شما فردی قابل انعطاف، باهوش و متقاعدکننده می‌سازد و در نهایت به این معنی خواهد بود که شما در زمان طرح درخواست‌هایتان دارای نفوذ و تاثیرگذاری خواهید بود.

برگرفته از: entrepreneur
منبع: chetor.com


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد