شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| با توجه به گسترش روزافزون فناوری های اطلاعاتی جدید در زندگی و کار افراد جامعه؛ رویکرد روابطعمومیهای صنعت بیمه نیز در این مسیر باید تغییر کند.
امروزه استفاده از فناوری های اطلاعاتی جدید یک نیاز اساسی به شمار می رود و زمینه بسیار مناسبی را برای رشد و توسعه کسب و کار فراهم کردهاست و دراین میان سازمانها و بنگاههای اقتصادی همواره خود را با این تغییرات هماهنگ میسازند. حاصل این تلاش در صنعت بیمه رسیدن به مفهوم جدیدی در روابط عمومی است؛ پدیده ای که در شرایط کنونی نه تنها یک ضرورت که یک الزام غیر قابل انکار است.
اطلاع رسانی رسانی شفاف وارتباط دوسویه با مشتری یکی از وظایف جدایی ناپذیر در روابط عمومی هاست و روابط عمومی ها با استفاده از ابزارهای جدید گفتگو و ارتباطی تنگاتنگ با مشتری تلاش می کنند تا بدین وسیله نیازهای مشتریان را سنجیده و برای تامین آن گام بردارند.
روابط عمومی ها نقش موثری در برنامه های راهبردی سازمان ایفا می کنند و در این میان مهارت برقراری ارتباط و جذب مشتریان می تواند از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار باشد و اساسا برقراری ارتباط موثر یکی از نقش ها و ماموریت های اصلی روابط عمومی هاست و در واقع مهارت برقراری ارتباط برنامه ریزی شده و هوشمند هم به نفع شرکت و هم به نفع مشتری، می تواند به عنوان اولویتی مهم در دستور کار قرار گیرد.
بقول ریچارد لینینگ رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در مصاحبه با ماهنامه مدیریت ارتباطات "روابط عمومی در هر جامعه ای باید متناسب با فرهنگ، سبک و شیوه آن جامعه فعالیت کند" او معتقد است صنعت روابط عمومی با توجه به فرهنگ ها و جوامع مختلف کارکردهای متفاوتی باید داشته باشد و در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومی ها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش اساسی دارند.
امید است با توجه به گسترش روزافزون فناوری های اطلاعاتی جدید درزندگی و کارافراد جامعه؛ رویکرد روابط عمومی های صنعت بیمه نیز در این مسیرتغییر کند.
سید عبدالله میرحسینی فعال حوزه رسانه و روابط عمومی
|