شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ضرورت تغيير رويكرد روابط‌عمومي‌هاي صنعت بيمه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 23:59 کد خبر:49586
صنعت روابط عمومي با توجه به فرهنگ ها و جوامع مختلف كاركردهاي متفاوتي بايد داشته باشد و در دنيايي كه ضرورت توجه به نفش و رضايت مردم يكي از بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي هر كشور محسوب مي شود، روابط عمومي ها در توسعه و آگاه سازي افكارعمومي و همچنين رضايت مندي و جلب مخاطب، نقش اساسي دارند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| با توجه به گسترش روزافزون فناوري هاي اطلاعاتي جديد در زندگي و كار افراد جامعه؛ رويكرد روابط‌عموميهاي صنعت بيمه نيز در اين مسير بايد تغيير كند.


امروزه استفاده از فناوري هاي اطلاعاتي جديد يك نياز اساسي به شمار مي رود و زمينه بسيار مناسبي را براي رشد و توسعه كسب و كار فراهم كرده‌است و دراين ميان سازمان‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي همواره خود را با اين تغييرات هماهنگ مي‌سازند. حاصل اين تلاش در صنعت بيمه رسيدن به مفهوم جديدي در روابط عمومي است؛ پديده اي كه در شرايط كنوني نه تنها يك ضرورت كه يك الزام غير قابل انكار است.


اطلاع رساني رساني شفاف وارتباط دوسويه با مشتري يكي از وظايف جدايي ناپذير در روابط عمومي هاست و روابط عمومي ها با استفاده از ابزارهاي جديد گفتگو و ارتباطي تنگاتنگ با مشتري تلاش مي كنند تا بدين وسيله نيازهاي مشتريان را سنجيده و براي تامين آن گام بردارند.


روابط عمومي ها نقش موثري در برنامه هاي راهبردي سازمان ايفا مي كنند و در اين ميان مهارت برقراري ارتباط و جذب مشتريان مي تواند از ارزش و جايگاه بالايي برخوردار باشد و اساسا برقراري ارتباط موثر يكي از نقش ها و ماموريت هاي اصلي روابط عمومي هاست و در واقع مهارت برقراري ارتباط برنامه ريزي شده و هوشمند هم به نفع شركت و هم به نفع مشتري، مي تواند به عنوان اولويتي مهم در دستور كار قرار گيرد.


بقول ريچارد لينينگ رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي در مصاحبه با ماهنامه مديريت ارتباطات "روابط عمومي در هر جامعه اي بايد متناسب با فرهنگ، سبك و شيوه آن جامعه فعاليت كند" او معتقد است صنعت روابط عمومي با توجه به فرهنگ ها و جوامع مختلف كاركردهاي متفاوتي بايد داشته باشد و در دنيايي كه ضرورت توجه به نفش و رضايت مردم يكي از بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي هر كشور محسوب مي شود، روابط عمومي ها در توسعه و آگاه سازي افكارعمومي و همچنين رضايت مندي و جلب مخاطب، نقش اساسي دارند.


اميد است با توجه به گسترش روزافزون فناوري هاي اطلاعاتي جديد درزندگي و كارافراد جامعه؛ رويكرد روابط عمومي هاي صنعت بيمه نيز در اين مسيرتغيير كند.


سيد عبدالله ميرحسيني فعال حوزه رسانه و روابط عمومي