درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49535صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 22:29
روابط‌عمومی عنصر اصلی تصمیم سازی در پیشگیری و مدیریت بحران‌ها
گرانی‌ها و احتکار برخی از کالاها در کشور و حواشی به وجود آمده آن، وقوع سیل اخیر در یزد و خیلی از بحران‌های ریزودرشت اخیر که کنار آن عبور کردیم و برخی از آن نیز گریبان خودمان را گرفت برایمان بیش از هر چیزی اهمیت نقش یک روابط‌عمومی خبره در مدیریت بحران را گوش زد کرد و به‌راستی برای من تبدیل به دغدغه‌ای شد تا مصادف با ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط‌عمومی این چند خط را به یادگار گذاشته و نقش استراتژیک آن را در این حوزه با همدیگر مرور کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| گرانی‌ها و احتکار برخی از کالاها در کشور و حواشی به وجود آمده آن، وقوع سیل اخیر در یزد و خیلی از بحران‌های ریزودرشت اخیر که کنار آن عبور کردیم و برخی از آن نیز گریبان خودمان را گرفت برایمان بیش از هر چیزی اهمیت نقش یک روابط‌عمومی خبره در مدیریت بحران را گوش زد کرد و به‌راستی برای من تبدیل به دغدغه‌ای شد تا مصادف با ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط‌عمومی این چند خط را به یادگار گذاشته و نقش استراتژیک آن را در این حوزه با همدیگر مرور کنیم.
 

مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور به روالی قابل‌کنترل و انتظار برگشت امور در اسرع وقت به شرایط قبل از بحران است. این موضوع از عواملی است که معمولاً از بیرون به مسئولان مدیریت بحران فشار می‌آورد و خود یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری‌های غلط و گسترش دامنه بحران محسوب می‌شود.

داگلاس یاکولا، معاون ارشد موسسه مک کینزی که نزدیک به دو دهه امور بازیابی و توسعه را مدیریت کرده می‌گوید: حتی مدیران خوب هم ممکن است نشانه‌های اولیه یک دردسر را تشخیص ندهند؛ اولین قدم این است که مدیران اعتراف کنند مشکلی وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: ۱) اجازه ندهید که رسانه‌ها شمارا له کنند؛ به‌طور مداوم و سریع با مخاطبان در ارتباط باشید و بگذارید مردم بفهمند که شما بر کار سوار هستید و در تلاشید که هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف کنید. البته نیازی نیست که تلاش‌هایتان را مرحله‌به‌مرحله گزارش دهید اما یک مسیر ارتباطی برای شنیده شدن صدایتان را از میان صداهای دیگر باز نگه‌دارید.

۲) مسئولیت پاسخگویی به رسانه‌ها و خبرنگاران را به یک مقام عالی‌رتبه محول کنید؛ این فرد باید در دسترس، مطلع و دارای اعتبار باشد. مهم‌تر از همه این‌که باید فردی زیرک در مواقع فشار و بحران باشد و در هیچ شرایطی کسی چهره‌ای پریشان و درهم از وی نبیند.

۳) دروغ هیچ‌گاه از ذهن پاک نمی‌شود؛ بی‌صداقتی شما تا مدت‌ها پس از دفع بحران همچنان در اذهان باقی خواهد ماند. شما در کانون توجه افکار عمومی قرار دارید بنابراین همت گمارده و بحران ایجادشده را از سر بگذرانید.

لذا ایمان راسخ دارم فعالیت دستگاه هماهنگ‌کننده در صورتی از بالاترین بازده برخوردار خواهد شد که به یک روابط‌عمومی مبتنی بر پایه‌های علمی متکی باشد.

▫️به همین ترتیب، یک روابط‌عمومی خبره با کار علمی و نگرش دقیق به تغییر و تحولات محیطی می‌تواند زمینه‌های بروز بحران و عوامل شکل‌گیری آن را شناسایی کرده و ضمن اعلام هشدارهای لازم، در پیشگیری از بروز آن همکاری کند. علاوه بر این، پس از وقوع بحران، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با ایجاد ارتباط مناسب بین سازمان و مخاطبین نقش مؤثری در عادی‌سازی شرایط ایفا نمایند.

البته نباید روابط‌عمومی فقط نقش اطلاع دهی را انجام دهد، بلکه در کنار آن باید نقش اطلاع‌یابی را نیز داشته باشد و با جمع‌آوری اطلاعات و سپس در تجزیه، تحلیل و عملیاتی کردن آن و شرکت در جلسه‌های راهبردی و سازمانی، تصمیم سازی کند و با اقداماتی مناسب به وضع مطلوب دست یابد و تأثیرگذار باشد.

یک روابط‌عمومی موفق به‌خوبی می‌داند که در زمان بحران چگونه بر موضوعات مرتبط با روابط‌عمومی تمرکز و با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های همکاران خود برای رفع بحران انجام‌وظیفه کند.

نقشی که چنین روابط‌عمومی به‌عنوان بازوی مشاوره اصلی و امین مدیریت کل عملیات ایفا می‌کند نه‌تنها باعث تسهیل وظایف اجرایی مدیریت خواهد شد، بلکه این امکان را هم به وجود خواهد آورد تا حتی از پیامدهای ناگوار سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی بالقوه بعدی نیز جلوگیری کند.

مصطفی پورروستایی اردکانی
کارشناس و مشاور روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد