درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49474صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 01:15
انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد
انجمن متخصصان روابط‌عمومی، خواستار بازنگری در آیین‌نامه‌های اجرایی وظایف و اختیارات روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و الزام سازمان‌ها به رعایت کامل آن و پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| انجمن متخصصان روابط‌عمومی، طی تدوین و انتشار بسته‌ای از پیشنهادهای دهگانه اعتلای روابط عمومی در ایران، از تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ ابراز نگرانی کرده و نوشته است: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد تنزل بیش از پیش جایگاه روابط‌عمومی‌ در سازمان‌های دولتی هستیم.


به گزارش کمیته ارتباطات انجمن متخصصان روابط‌عمومی، در این بسته پیشنهادی به آسیب شناسی اوضاع فعلی روابط‌عمومی‌های دولتی پرداخته و پیشنهادهای انجمن در قالب بسته اعتلای روابط‌عمومی در ایران ارائه شده است.


در فرازی از این بسته پیشنهادی آمده است: ازآن‌جاکه جایگاه سازمانی روابط‌عمومی به‌طور گسترده می‌تواند بر میزان کارایی، اثربخشی و دامنه فعالیت‌های آن تاثیر بگذارد، انتظار می‌رود همان‌گونه که در آخرین مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ آمده است، همه واحدهای روابط‌عمومی، مستقیما زیر نظر مدیر ارشد سازمان فعالیت کنند و این امر به‌صورت رسمی در نمودار تشکیلاتی منظور و آیین‌نامه‌ها اجرایی شود.


در بندی از بسته اعتلای روابط عمومی در ایران اشاره شده است: مدیران ارشد سازمان‌ها در انتصاب افراد، تخصص و شایستگی را ملاک قرار داده و تنها به‌ مورد اعتماد بودن بسنده نکنند؛ چراکه روابط‌عمومی فعالیتی حرفه‌ای و تخصصی بوده و باید مدیران آن نیز از دانش و مهارت لازم بهره‌مند و برخوردار بوده و تجربه و تسلط لازم را بر امور مختلف روابط‌عمومی دارا باشند تا در شرایط مختلف و با رعایت اصل اقتضاء بتوانند به‌موقع و درست تصمیم‌گیری و عمل نمایند.


این بسته که در آستانه 27 اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی تدوین و انتشار یافته، می‌افزاید: ضرورت دارد یک نهاد حرفه‌ای صلاحیت‌دار، مسئولیت مستقیم سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد روابط‌عمومی‌ها و هماهنگی برنامه‌های ارتباطی دولت را بر عهده گیرد.

همچنین انجمن متخصصان روابط‌عمومی، خواستار بازنگری در آیین‌نامه‌های اجرایی وظایف و اختیارات روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و الزام سازمان‌ها به رعایت کامل آن و پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای شده است.


انجمن متخصصان روابط‌عمومی کلید اصلی رشد مستمر و حرکت شتابنده به‌سوی وضعیت آرمانی در روابط‌عمومی را مستلزم اهتمام در بهسازی نیروی انسانی می‌داند و می‌افزاید: تحقق این امر مهم به کمک آموزش امکان‌پذیر است. از این‌رو انتظار می‌رود طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی آکادمیک در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در رشته روابط‌عمومی و گرایش‌های وابسته با جدیت بیشتری دنبال شود و برای آموزش‌های قبل از خدمت و ضمن خدمت نیز از سوی مدیران ارشد سازمان‌ها و مدیران روابط‌عمومی اهتمام جدی به‌عمل آید.

 

در این بسته پیشنهاد شده است که یک نهاد حرفه‌ای صلاحیت‌دار، مسئولیت مستقیم سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد روابط‌عمومی‌ها و هماهنگی برنامه‌های ارتباطی دولت را بر عهده گیرد.

 

انجمن متخصصان روابط‌عمومی بر این باور است که دستیابی به اهداف کلان روابط‌عمومی و کمک به ارتقای جایگاه و افزایش کارایی آن بدون آگاهی کامل مدیران ارشد سازمان‌ها از اهمیت و اثربخشی روابط‌عمومی در معادلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امکان‌پذیر نیست. بنابراین، آگاهی و توجیه مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به این امر و تقویت مهارت‌های ارتباطی، انگیزه آنان برای حمایت جدی و همه‌جانبه از روابط‌عمومی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و دولت در این زمینه، نقش اساسی دارد.

 

 به اعتقاد اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی، استراتژی برون‌سپاری فعالیت‌های غیراصلی هنرهشتم می‌تواند کارایی و بهره‌وری این نهاد حرفه‌ای را بهبود بخشد. از این‌رو ضرورت دارد روابط‌عمومی‌ها، برون‌سپاری فعالیت‌ها را بیش از پیش جدی بگیرند.

 

علاوه بر این، روابط‌عمومی‌ها باید همگام با سایر حوزه‌ها، بهره‌گیری حداکثری و عالمانه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و انتظار می‌رود مدیران ارشد سازمان‌ها، بسترهای لازم را برای تحول دیجیتال در واحدهای روابط‌عمومی فراهم آورند.


انجمن متخصصان روابط‌عمومی به عنوان یک تشکل علمی، تخصصی و حرفه‌ای، به لحاظ بهره‌مندی از توان، تجربه، صلاحیت علمی و ماهیت غیردولتی، آمادگی کامل دارد تا برای تحقق پیشنهادها و برنامه‌های ارایه‌شده در این بیانیه، همه‌گونه امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران و تصمیم‌گیران در بخش‌های دولتی و خصوصی قرار دهد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد