درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49462صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 - 18:15
به بهانه روز روابط‌عمومی‌؛ یک روز با روابط‌عمومی‌، یک سال با اطلاع رسانی
محمدحسین ناطقی- مدیر روابط‌عمومی‌ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران - آینه گی، صفتی است بایسته روابط‌عمومی‌ که بیش از هر چیز، یادآور و گوشزد کننده لزوم رعایت صداقت و رو راستی با مخاطبان سازمانها در هر رده خدماتی، تولیدی، دولتی و خصوصی است؛ مخاطبانی که می توانند دایره محدود مشتریان یک موسسه کوچک خدماتی تا مخاطبانی به وسعت چند ده میلیونی یک برند محبوب یا گستره مخاطبان یک دستگاه بزرگ دولتی را شامل شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پیگیری و تلاش مداوم دست اندرکاران حرفه روابط‌عمومی‌، سرانجام پس از سالها به نتیجه رسید و جامعه بزرگ روابط‌عمومی‌ ایران، صاحب یک روز ملی بنام روابط‌عمومی‌ و ارتباطات در تقویم شد؛ روزی که از حسن اتفاق و سلیقه، مصادف با روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی در سطح جهانی انتخاب شده است و بدیهی است که اساساً تعیین روزی مختص حرفه روابط‌عمومی‌، در گستره جهانی و همگامی تصمیم گیران کشور ما با آن، بیش از هر چیز، نشانه اجماعی بین المللی در خصوص نقش برجسته و مهم روابط‌عمومی‌ در سازمانها و نهادهای بخش های عمومی و خصوصی است.

روابط‌عمومی‌ ترجمه واژه انگلیسی public relations به عنوان آینه تمام نمای سازمان قابل تعریف است؛ تعریفی کلاسیک و کوتاه از روابط‌عمومی‌ که مفاهیم مهمی در خود نهفته دارد و از همه مهمتر، همان آینه گی؛

آینه گی، صفتی است بایسته روابط‌عمومی‌ که بیش از هر چیز، یادآور و گوشزد کننده لزوم رعایت صداقت و رو راستی با مخاطبان سازمانها در هر رده خدماتی، تولیدی، دولتی و خصوصی است؛ مخاطبانی که می توانند دایره محدود مشتریان یک موسسه کوچک خدماتی تا مخاطبانی به وسعت چند ده میلیونی یک برند محبوب یا گستره مخاطبان یک دستگاه بزرگ دولتی را شامل شود.

در راستای ایفای وظایف روابط‌عمومی‌ که در تعریف مزبور مستتر است، وظیفه یک واحد روابط‌عمومی‌، انتقال نظریات و توقعات مردم از سازمان به مدیریت و بالعکس، انتقال نظرات و گزارش عملکرد مجموعه و ریاست سازمان به مردم است؛ وظیفه ای که از ابتدای شکل گیری روابط‌عمومی‌ ها در حال انجام است و در این مسیر تنها روش و ابزار انجام آن تنوع و گسترش یافته است.

حرفه روابط‌عمومی‌ در عصر کنونی همزمان با پیشرفت تکنولوژی های الکترونیکی ارتباطی، وارد دوره ای جدید شده که می توان آن را روابط‌عمومی‌ نوین نامید؛ دوره ای که سرعت و زمان انتشار اطلاعات در آن حرف اول را می زند.

در این راستا، اهمیت، نقش و کارکردهای اطلاع رسانی در روابط‌عمومی‌ بیشتر آشکار می شود. امروزه روابط‌عمومی‌ ها با ایجاد محتوای جدید امیدوار هستند که شاید اطلاع دیگری به اطلاعات موجود بیفزایند و گامی دیگر در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی بردارند.

اطلاع رسانی، ضرورت انکار ناپذیرروابط‌عمومی‌ است اما صداقت و امانت داری در انتقال و انعکاس اخبار یکی از مهمترین شاخص ها و ویژگیهای روابط‌عمومی‌ های کارآمد و موفق محسوب می شود.

روابط‌عمومی‌ ها باید در اطلاع رسانی، بالاترین استانداردهای صداقت را در نظر بگیرند، بدون توجه به اینکه دیگران چه می کنند. این بدان معناست که باید روابط‌عمومی‌ ها در تصمیم گیری هایشان شفاف بوده و صداقت در اولویت کارشان قرار داشته باشد، و آنچنان که آرتور دابلیو پیج اشاره می کند: حقیقت را بگویند و آن را با عمل ثابت کنند.

استانداردهای اخلاقی در جریان اطلاع رسانی روابط‌عمومی‌، ما را به سمت حفاظت و پیشرفت جریان آزاد اطلاعات درست و قابل اعتماد هدایت می کنند، از تضاد علایق دور کرده و اطلاعاتی را آشکار می نمایند که عموم مردم برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه به آن نیاز دارند.

امید است با بکارگیری رویه صداقت و شفافیت در حوزه اطلاع رسانی، بتوان این فرهنگ را در مخاطبان و در سطح بالاتر در کل جامعه گسترش داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد