درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 10:50   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49286صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 25 فروردین 1401 - 15:56
کارشناسان روابط‌عمومی و کمک به کسب و کارهای نوپا
هدف اصلی این مقاله بررسی برخی از مزایا و شیوه های کمک تیم های روابط عمومی به کسب و کارهای تازه تاسیس است. اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار نوپا هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای شناخت بهتر حوزه روابط عمومی و توسعه سریع کسب و کارتان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط‌عمومی یکی از بخش های تخصصی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. این حوزه برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی داشته و منبع اصلی پیشرفت و حفظ موقعیت برندهای برتر دنیا محسوب می شود. با این حال اغلب اوقات وقتی یک برند تازه تاسیس وارد بازار می شود، ایجاد تیم روابط عمومی را در اولویت های آخر قرار می دهد. دلیل این امر نیز ارزیابی حوزه هایی مثل بازاریابی و فروش با درجه اهمیت بالاتر است.

هدف اصلی این مقاله بررسی برخی از مزایا و شیوه های کمک تیم های روابط عمومی به کسب و کارهای تازه تاسیس است. اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار نوپا هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای شناخت بهتر حوزه روابط عمومی و توسعه سریع کسب و کارتان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

افزایش آگاهی درباره برند

بسیاری از کسب و کارهای تازه تاسیس تا مدت ها در بازار هیچ شهرتی برای خودشان پیدا نمی کنند. این امر مشکلات آنها را به طور مداوم افزایش داده و شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز از بین می برد. بنابراین شما باید از همان روز اول شروع به کار برندتان به دنبال تکنیک هایی برای افزایش شهرت برندتان باشید. این امر وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای تقویت کرده و حتی امکان رقابت با برندهای بزرگ را نیز فراهم می آورد.

تیم های روابط عمومی در زمینه افزایش شهرت برندها تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند. بدون تردید بازاریابی و تبلیغات برای افزایش اعتبار برندها امری ضروری است، اما در نهایت شناخت مشتریان از یک برند براساس تجربه تعامل با آنها صورت می گیرد. در این میان تیم روابط عمومی در شکل دهی به تجربه مشتریان از برند نقش موثری دارد. این نکته به طور ویژه ای در حوزه B2B مصداق پیدا می کند. بنابراین شما باید اول از همه با تکیه بر تیم روابط عمومی در تلاش برای جلب نظر مشتریان تان باشید.

ایجاد روابط حرفه ای با دیگران

شما در بازار از یک طرف با مشتریان سر و کار دارید و از طرف دیگر باید همکاری با برندهای دیگر را نیز توسعه دهید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها داشته و حتی امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را نیز فراهم می سازد. بسیاری از برندها در این میان برای بهینه سازی شرایط شان از همان ابتدا به دنبال همکاری گسترده با دیگر کسب و کارها هستند. در این میان توانایی تیم روابط عمومی برای ایجاد پایه های مناسب همکاری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وقتی شما از طریق تیم روابط عمومی اقدام به همکاری با برندهای بزرگ می کنید، این امر اعتبار فعالیت تان را به شدت افزایش می دهد. بنابراین باید همیشه حواس تان به این بخش از کسب و کار جمع باشد، در غیر این صورت شاید فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ فقط در صورت مشاهده فعالیت تیم روابط عمومی اقدام به ارزیابی وضعیت برندهای دیگر و همکاری با آنها خواهند کرد. به علاوه، این تیم فشار کاری بر روی بخش های دیگر را نیز کاهش داده و امکان فعالیت مناسب را به همراه خواهد داشت.

شناسایی بهترین مشتریان برند

شناسایی بهترین مشتریان برند امری ضروری برای بازاریابی بهتر است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را نیز به طور مداوم افزایش می دهد. امروزه برخی از برندها در بازار برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به استفاده از شیوه های مختلف می کنند. اگر در این میان شما بهترین مشتریان برند را نشناسید، تمام هزینه های بازاریابی تان بی فایده خواهد بود.

بخش روابط عمومی به دلیل تعامل نزدیک با مشتریان امکان شناسایی بهترین مشتریان برند را دارد. این امر به شما برای هدف گذاری درست بر روی مخاطب هدف و بازگشت سرمایه بالاتر کمک می کند. با این حساب شما باید همیشه به این بخش مهم توجه نشان داده و فضای فعالیت تان را براساس آمارهای به دست آمده از این بخش ساماندهی نمایید.

 

 

نویسنده : دیانا ریتچی - کارشناس کسب و کار

مترجم : علی ‌آل ‌علی
منبع : readwrite
forsatnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد