شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كارشناسان روابط‌عمومي و كمك به كسب و كارهاي نوپا
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 - 15:56 کد خبر:49286
هدف اصلي اين مقاله بررسي برخي از مزايا و شيوه هاي كمك تيم هاي روابط عمومي به كسب و كارهاي تازه تاسيس است. اگر شما هم به دنبال راه اندازي يك كسب و كار نوپا هستيد، نكات مورد بحث در اين مقاله به شما براي شناخت بهتر حوزه روابط عمومي و توسعه سريع كسب و كارتان كمك خواهد كرد. در ادامه برخي از مهمترين نكات در اين راستا را مورد ارزيابي قرار مي دهيم.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| حوزه روابط‌عمومي يكي از بخش هاي تخصصي در دنياي كسب و كار محسوب مي شود. اين حوزه براي بسياري از افراد اهميت بسيار زيادي داشته و منبع اصلي پيشرفت و حفظ موقعيت برندهاي برتر دنيا محسوب مي شود. با اين حال اغلب اوقات وقتي يك برند تازه تاسيس وارد بازار مي شود، ايجاد تيم روابط عمومي را در اولويت هاي آخر قرار مي دهد. دليل اين امر نيز ارزيابي حوزه هايي مثل بازاريابي و فروش با درجه اهميت بالاتر است.

هدف اصلي اين مقاله بررسي برخي از مزايا و شيوه هاي كمك تيم هاي روابط عمومي به كسب و كارهاي تازه تاسيس است. اگر شما هم به دنبال راه اندازي يك كسب و كار نوپا هستيد، نكات مورد بحث در اين مقاله به شما براي شناخت بهتر حوزه روابط عمومي و توسعه سريع كسب و كارتان كمك خواهد كرد. در ادامه برخي از مهمترين نكات در اين راستا را مورد ارزيابي قرار مي دهيم.

افزايش آگاهي درباره برند

بسياري از كسب و كارهاي تازه تاسيس تا مدت ها در بازار هيچ شهرتي براي خودشان پيدا نمي كنند. اين امر مشكلات آنها را به طور مداوم افزايش داده و شرايط تاثيرگذاري بر روي مخاطب هدف را نيز از بين مي برد. بنابراين شما بايد از همان روز اول شروع به كار برندتان به دنبال تكنيك هايي براي افزايش شهرت برندتان باشيد. اين امر وضعيت شما را به طور قابل ملاحظه اي تقويت كرده و حتي امكان رقابت با برندهاي بزرگ را نيز فراهم مي آورد.

تيم هاي روابط عمومي در زمينه افزايش شهرت برندها تاثيرگذاري بسيار زيادي دارند. بدون ترديد بازاريابي و تبليغات براي افزايش اعتبار برندها امري ضروري است، اما در نهايت شناخت مشتريان از يك برند براساس تجربه تعامل با آنها صورت مي گيرد. در اين ميان تيم روابط عمومي در شكل دهي به تجربه مشتريان از برند نقش موثري دارد. اين نكته به طور ويژه اي در حوزه B2B مصداق پيدا مي كند. بنابراين شما بايد اول از همه با تكيه بر تيم روابط عمومي در تلاش براي جلب نظر مشتريان تان باشيد.

ايجاد روابط حرفه اي با ديگران

شما در بازار از يك طرف با مشتريان سر و كار داريد و از طرف ديگر بايد همكاري با برندهاي ديگر را نيز توسعه دهيد. اين امر اهميت بسيار زيادي براي برندها داشته و حتي امكان تاثيرگذاري بهينه بر روي مخاطب هدف را نيز فراهم مي سازد. بسياري از برندها در اين ميان براي بهينه سازي شرايط شان از همان ابتدا به دنبال همكاري گسترده با ديگر كسب و كارها هستند. در اين ميان توانايي تيم روابط عمومي براي ايجاد پايه هاي مناسب همكاري اهميت بسيار زيادي دارد.

وقتي شما از طريق تيم روابط عمومي اقدام به همكاري با برندهاي بزرگ مي كنيد، اين امر اعتبار فعاليت تان را به شدت افزايش مي دهد. بنابراين بايد هميشه حواس تان به اين بخش از كسب و كار جمع باشد، در غير اين صورت شايد فرصتي براي تاثيرگذاري بر روي مخاطب تان پيدا نكنيد. امروزه بسياري از برندهاي بزرگ فقط در صورت مشاهده فعاليت تيم روابط عمومي اقدام به ارزيابي وضعيت برندهاي ديگر و همكاري با آنها خواهند كرد. به علاوه، اين تيم فشار كاري بر روي بخش هاي ديگر را نيز كاهش داده و امكان فعاليت مناسب را به همراه خواهد داشت.

شناسايي بهترين مشتريان برند

شناسايي بهترين مشتريان برند امري ضروري براي بازاريابي بهتر است. اين امر به شما براي تاثيرگذاري بر روي مخاطب هدف كمك كرده و شانس تان در بازار را نيز به طور مداوم افزايش مي دهد. امروزه برخي از برندها در بازار براي تاثيرگذاري بر روي مشتريان اقدام به استفاده از شيوه هاي مختلف مي كنند. اگر در اين ميان شما بهترين مشتريان برند را نشناسيد، تمام هزينه هاي بازاريابي تان بي فايده خواهد بود.

بخش روابط عمومي به دليل تعامل نزديك با مشتريان امكان شناسايي بهترين مشتريان برند را دارد. اين امر به شما براي هدف گذاري درست بر روي مخاطب هدف و بازگشت سرمايه بالاتر كمك مي كند. با اين حساب شما بايد هميشه به اين بخش مهم توجه نشان داده و فضاي فعاليت تان را براساس آمارهاي به دست آمده از اين بخش ساماندهي نماييد.

 

 

نويسنده : ديانا ريتچي - كارشناس كسب و كار

مترجم : علي ‌آل ‌علي
منبع : readwrite
forsatnet