درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49247صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 19 فروردین 1401 - 23:37
مشکلات ایجاد فرهنگ ارتباطی مطلوب در شرایط دورکاری
برای سازمان‌ها و مدیرانی که گزینه‌‌‌های دورکاری را طراحی می‌کنند، فقط مساله این نیست که کدام ابزار فنی مناسب را به‌‌‌کار بگیرند، بلکه باید بدانند ابزارهای مختلف از چه اهداف مختلفی پشتیبانی می‌کنند و چه مزیت‌‌‌ها و محدودیت‌هایی دارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای سازمان‌ها و مدیرانی که گزینه‌‌‌های دورکاری را طراحی می‌کنند، فقط مساله این نیست که کدام ابزار فنی مناسب را به‌‌‌کار بگیرند، بلکه باید بدانند ابزارهای مختلف از چه اهداف مختلفی پشتیبانی می‌کنند و چه مزیت‌‌‌ها و محدودیت‌هایی دارند. برخی ابزارها برای فعالیت‌های مستقل وغیرهمزمان خوب هستند؛ برخی دیگر همکاری و بحث‌‌‌های همزمان را تقویت می‌کنند. برخی ابزارها فوریت و صمیمیت را افزایش می‌دهند؛ برخی دیگر برای رسمی‌‌‌سازی فرآیندها و سیاست‌ها طراحی شده‌‌‌اند. ایمیل، پیام‌‌‌های متنی، ویدئوکنفرانس‌‌‌ها، تلفن، و پلت‌فرم‌‌‌های رسانه‌‌‌های اجتماعی، محبوب‌‌‌ترین ابزارهای دیجیتالی به شمار می‌‌‌روند که استفاده از آنها رایج و متداول است. شناخت این تفاوت‌‌‌ها در نوع و ویژگی‌‌‌ها و انتخاب‌‌‌های ارادی در این ابزارهای دیجیتال، تیم‌‌‌های شما را کارآمدتر می‌کند و انسجام تیمی و رضایت شغلی را افزایش می‌دهد.

اما ابتدا، باید چالش‌های منحصر به فردی که دورکاری برای نیروی کار شما و برای خود شما به عنوان رهبر سازمان ایجاد می‌کند، بدانید. چه همه کارکنان شما دورکار باشند و چه یک مدل دوگانه را اجرا کنید که در آن برخی کارکنان حضور دارند و برخی دیگر دورکاری می‌کنند، مشخص کردن فرهنگ ارتباطی مطلوبی که می‌‌‌خواهید ایجاد کنید، به رهبران سازمان بستگی دارد. تحقیقات من و دیگر دانشمندان علوم اجتماعی، حاکی از پنج معضل دیگر - به جز فرسودگی تکنولوژیک - است که مدیران باید آنها را بدانند. مورد اول، یعنی «دانش متقابل» را در این بخش، و موارد دیگر را در بخش‌‌‌های بعدی توضیح خواهیم داد:

دانش متقابل
حضور اجتماعی
رسانه‌‌‌های غنی در برابر رسانه‌‌‌های ضعیف
فراوانی مولد
تفاوت‌‌‌های فرهنگی


مشکل دانش متقابل

اطلاعات و فرضیات مشترک، پیش‌‌‌شرط یک ارتباط موثر هستند. در یک دنیای مجازی، به اشتراک‌‌‌گذاری فرضیات یا داشتن زمینه مشترک، در حالی که افراد دور از دید هم هستند، یک مشکل کلاسیک به شمار می‌‌‌آید، چون در ساده‌‌‌ترین نمونه‌‌‌ها، برای تفسیر موفق محتوای موقعیتی و نشان دادن واکنش مناسب به یکدیگر، به یک زمینه مشترک بنیادی نیاز داریم. دانشمندان علوم اجتماعی این شرایط را «مشکل دانش متقابل» می‌‌‌نامند. اگر توافق کنید که «بعد از کنفرانس تلفنی، جنی را به صرف یک قهوه در کافه‌‌‌ای پایین خیابان ملاقات کنید» به این واقعیت استناد کرده‌‌‌اید که هر دو شما فرضیات از قبل مشخص‌‌‌شده‌‌‌ای مثل نام کافه، مکان آن، و زمان ملاقات را می‌‌‌دانید.

 

 به طور مشابه، یک تیم پروژه، باید زمینه‌‌‌های مشترک در مورد مشخصات پروژه را به اشتراک بگذارد - مثل چگونگی استفاده از ابزارهای مناسب - و در مورد اینکه نتیجه چه باید باشد تا ذی‌نفعان را راضی کند، به درک مشترکی برسد. بررسی موانع و ارائه نتایج، به هماهنگی نیاز دارد. به هر حال، گفتن این موضوع از انجام دادنش ساده‌‌‌تر است. ناتوانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات یا تفسیر غلط فرضیات، می‌تواند دستاوردهای پروژه را به خطر بیندازد.

چرا اهداف دورکاری، تحت‌تاثیر مشکل دانش متقابل هستند؟ یکی از تاثیرگذارترین تحقیقات که به این مساله پرداخته، افرادی را بررسی کرده که در یک پروژه جمعی به مدت هفت هفته از آمریکا، کانادا، استرالیا و پرتغال، با هم دورکاری می‌کردند. این گروه یک تمرین چندبخشی را انجام می‌‌‌داد که تولید ایده‌‌‌های کسب و کار، نوشتن طرح کسب و کار و درست کردن اسلایدهای ارائه یا صفحه وب را شامل می‌‌‌شد. در طول این همکاری، آنها ۱۶۴۹ ایمیل، چت‌‌‌های متعدد و بازدهی پروژه‌‌‌ داشتند که همه آنها مورد تحلیل قرار گرفتند تا مشخص شود تیم‌‌‌ها کجا دچار مشکل دانش متقابل شده‌‌‌اند. این مطالعه، نمونه‌‌‌هایی از چند نوع شکست مختلف را پیدا کرد.

شرکت‌کننده‌‌‌ها به علت عدم‌ مفهوم‌‌‌بخشی به کار خود، نتوانستند زمینه مشترکی داشته باشند؛ مثلا اگر یک تیم به‌‌‌شدت مشغول یک پروژه بود، به دیگر هم‌‌‌تیمی‌‌‌ها که روی یک پروژه دیگر کار می‌کردند از مشغله خود اطلاع نمی‌‌‌داد و مشخص نمی‌‌‌شد چرا حضور آنها کمرنگ‌‌‌تر شده‌‌‌ است. رفتارهای ایمیلی هم به شکل‌‌‌های مختلف، نتوانست زمینه مشترک ایجاد کند. شرکت‌کننده‌‌‌ها به همه اعضای تیم ایمیل نمی‌‌‌زدند و توزیع اطلاعات نظم نداشت و در نتیجه برخی از اعضا نسبت به برخی دیگر بیشتر «داخل حلقه» قرار داشتند.

 

ایمیل‌‌‌ها ممکن بود به چند موضوع مختلف بپردازند و بنابراین اهمیت یک موضوع مشخص مورد تاکید قرار نمی‌‌‌گرفت و به بروز اشتباه در همکاری و اولویت‌‌‌بندی‌‌‌ها منجر می‌‌‌شد. حتی یک کار ساده مثل چک کردن مداوم ایمیل‌‌‌ها توسط شرکت‌کننده‌‌‌ها - چند بار در روز در برابر چند بار در هفته - در شیوه دسترسی به اطلاعات تفاوت ایجاد می‌کرد. همچنین اگر یک شرکت‌کننده در ارتباطات الکترونیکی گروهی «ساکت» بود، برای بقیه سردرگمی ایجاد می‌کرد و آنها نمی‌‌‌دانستند معنی این رفتار چیست.

 

برخی‌‌‌ها این سکوت را «من موافقم» تفسیر می‌کردند و برخی دیگر «موافق نیستم» و عده‌‌‌ای هم فکر می‌کردند این سکوت موضع خنثی را نشان می‌دهد و به معنی این است که طرف هیچ نظری ندارد. روی هم رفته، این استراتژی‌‌‌های ارتباطی مبهم، به شکل‌‌‌گیری فرضیات نابرابر در میان اعضای تیم منجر شد که به نوبه خود، مشکلاتی را در هماهنگ‌‌‌سازی‌‌‌ها و بهره‌‌‌وری ایجاد کرد.

علاوه بر تحلیل شیوه‌‌‌های شکست مرتبط با دانش متقابل، این تحقیق دریافت که وقتی شرکت‌کننده‌‌‌ها از هم دورند، در تشخیص و درک شرایط همکاران خود با مشکل مواجه می‌‌‌شوند و بنابراین اگر فقدان اطلاعات وجود داشته باشد، شکست را به ناکارآمدی خود فرد نسبت می‌دهند تا احتمالات دیگر که این موضوع به نوبه خود، انجام اقدامات سازنده را سخت‌‌‌تر می‌کند. مثلا همان‌طور که در مواجهه با سکوت یک فرد در گفت‌‌‌وگوی همزمان تفاسیر مختلف وجود دارد، وقتی افراد به ایمیل‌‌‌های یکدیگر به سرعت پاسخ نمی‌‌‌دهند هم شرایط سخت می‌شود. در این شرایط، احتمال اینکه سکوت یا کندی عملکرد را به ناکارآمدی فردی نسبت دهند، خیلی زیاد است.

 

 

نویسنده: Tsedal Neeley

مترجم: مریم رضایی

منبع: کتاب انقلاب دورکاری

donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد