درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49082صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 21 اسفند 1400 - 15:22
روابط‌عمومی بازاریابی
روابط‌عمومی بازاریابی نه تنها با ارائه دیدگاه‌های قوی امکان به دست آوردن سهمی از اندیشه و احساس جامعه را فراهم می آورد؛ بلکه در بسیاری از زمینه ها بر دیدگاه‌های ارائه شده از سوی روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی بازاریابی (M.P.R) فرزند خلف روابط‌عمومی و بازاریابی است. روابط‌عمومی بازاریابی نمایشگر فرصتی است که طی آن شرکت ها می توانند بار دیگر سهم خود را در جامعه مبتنی بر ارائه پیام به دست آورند. روابط‌عمومی بازاریابی نه تنها با ارائه دیدگاه‌های قوی امکان به دست آوردن سهمی از اندیشه و احساس جامعه را فراهم می آورد؛ بلکه در بسیاری از زمینه ها بر دیدگاه‌های ارائه شده از سوی روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار هستند.

رشد روابط‌عمومی و پذیرش آن به عنوان ارزش یا حتی یک ابزار ضروری بازاریابی همه گیر شده است. شرکت ها کارشناسان متخصص روابط‌عمومی را به گروه‌های بازاریابی محصولات خود ملحق می کنند و از مؤسسات روابط‌عمومی در تمامی مراحل فرآیند بازاریابی بهره می برند. (هریس -1993).

"هریس" با بررسی توسعه و تحول روابط‌عمومی بازاریابی، معتقد است که در سالهای 1980 شاهد بروز و ظهور روابط‌عمومی بازاریابی به عنوان یک اصل جدید متمایز در زمینه ارتقا و افزایش سطح فروش محصولات بوده است که شامل تکنیک های کاربردی ویژه ای است که به تقویت فعالیت های بازاریابی می پردازد. "کاتلر" (1989)، مدرس رشته بازاریابی در دانشکده مدیریت شمال غربی "کلوگ" (Kellogg) و مؤلف ((مدیریت بازاریابی)) می گوید: (( روابط‌عمومی بازاریابی در آینده تنها می تواند یک مسیر را بپیماید که آن ترقی و رشد است.))

 

او در دامه می گوید: ((روابط‌عمومی رو به سوی مرحله ای گام بر می دارد که با رشد انفجاری همراه است، زیرا شرکت ها تشخیص می دهند که تبلیغات انبوه دیگر پاسخ نمی دهد و نیز این نکته را بیان می کند که سازمان‌ها مشغول ادغام روابط‌عمومی و بازاریابی هستند تا به رابطه عشق و نفرت طولانی مدت بین آنها خاتمه دهند.))

"تام دانکن" (Tom Duncan ) مدرس رشته بازاریابی در دانشگاه ایالتی "بال" (Ball) یک نمونه از پژوهش های مذکور را انجام داده که یافته های کلیدی پژوهش مذکور به قرار زیر است:


1. در مناطق متعددی که به شکل سنتی مسئولیت تبلیغات را بر عهده داشتند روابط‌عمومی بازاریابی مؤثر است.

2. روابط‌عمومی بازاریابی راه ویژه در زمینه ایجاد آگاهی و شناخت مؤثر است.

3. در هیچ نقطه ای دیده نشد که اکثریت مشتریان بگویند که روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار نیست. (در تمامی مناطق اکثریت مشتریان می گفتند که روابط‌عمومی بازاریابی مؤثر است.)

4. اهمیت روابط‌عمومی بازاریابی طی 50 سال گذشته افزایش یافته است و انتظار می رود که این روند ادامه یابد.

• با توجه به افزایش تبلیغات در رسانه های گروهی در زمینه کاهش هزینه ها تاثیر گذار است؛
• از میان آشفتگی و به هم ریختگی سر در می آورد؛
• تبلیغات را کامل می کند و به ارزش و اعتبار پیام ها می افزاید. (هریس -1992)

 بر اساس دیدگاه "هریس" روش هایی که می تواند روابط‌عمومی بازاریابی را مورد استفاده قرار دهد، به شرح زیر است:


• قرار دادن شرکت ها به مثابه رهبران و متخصصان؛
• معرفی محصولات جدید؛
• ایجاد بازارهای جدید؛
• گسترش حوزه تبلیغات؛
• معرفی محصولاتی که آنها را نمی توان با استفاده از تبلیغات به مصرف کنندگان معرفی کرد؛
• تاثیر گذاری بر دیدگاه و آراء رهبران.

"گیچ" (1981) اینگونه عنوان کرد که به هر دلیل، روابط‌عمومی تجاری یکی از اجزاء حوزه روابط‌عمومی است که از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است. در حقیقت، نشانه های متعددی وجود دارد که مؤید بلوغ روابط‌عمومی بازاریابی است. روابط‌عمومی به یک حرفه بزرگ و سودآور تبدیل شده است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد