درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49080صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 21 اسفند 1400 - 09:58
جایگاه روابط‌عمومی در نظریه های عمومی نظام ها
«نقش مرزی» روابط‌عمومی
کارورزان روابط‌عمومی ارتباط گران سازمانی یا برنامه ریزان ارتباطی صرف نظر از اسم و عنوان‌شان، نقش مرزی دارند: آنان در لبه سازمان عمل می کنند و رابط میان سازمان و گروه ها و افراد بینابینی هستند. آنان می توانند یک پا درون سازمان، یک پا بیرون آن داشته باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی یکی از حوزه های ارتباطات برنامه ریزی شده است که به سوی ارتباط مستمر، بلند مدت و نهادینه گرایش دارد. به نظر «گرونیک و هانت» ( GRUNIG AND HUNT) (1984) بخش روابط‌عمومی از طرفی بر فعالیت های ارتباطی سازمان با محیط عمومی آن نظارت می کند، و از طرف دیگر بر فعالیت های ارتباطی میان نظام های فرعی و در درون محیط ویژه ای این نظام توجه دارد.

به علاوه درباره «نقش مرزی» (BOUNDARYROLE) روابط‌عمومی، نظریه عمومی نظام ها تصدیق می کند که اعضای سازمان در فراگرد ارتباطی، نقش های متفاوتی ایفا می کنند. کارورزان روابط‌عمومی ارتباط گران سازمانی یا برنامه ریزان ارتباطی صرف نظر از اسم و عنوان‌شان، نقش مرزی دارند: «آنان در لبه سازمان عمل می کنند و رابط میان سازمان و گروه ها و افراد بینابینی هستند. آنان می توانند یک پا درون سازمان، یک پا بیرون آن داشته باشند.» برنامه ریزان ارتباطی، با توجه به اطلاعاتی که از محیط بدست می آورند، باید آنچه را که می خواهند، از طریق ارتباط به محیط سازمان بدهند (و آن را) به حالت تعادل در آورند. هدف، قرار گرفتن در موقیعتی است که به برنامه ریز اجازه دهد تا نقش مرزی خود را که نقش کاملا حساسی است، ایفا کند.

 

طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان و محیط سازمان هر دو بسیار مهم است. طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان یا واحد سازمانی مربوطه می تواند میزان معینی از استقلال و خود مختاری را که برای ایفای نقش مرزی ضرورت دارد، فراهم گرداند.

در زمینه کاربرد نظام ها در روابط‌عمومی باید گفت که حداقل از جهت نظری هیچ شکل دیگری از ارتباطات برنامه ریزی شده بیش از روابط‌عمومی، از طریق تفکر در نظریه ها تنظیم نشده است. استناد به نظریه نظام ها را حتی در عملی ترین تعاریف روابط‌عمومی، مثل، تعریف « هارلو» (harlow)، یعنی تعریفی که انجمن بین المللی روابط‌عمومی آن را پذیرفته است، می توان یافت:

«روابط‌عمومی یکی از وظایف مشخص مدیریت است که کمک می کند تا همکاری دو جانبه، میان سازمان و مردمی که با آن سرو کار دارند، برقرار و حفظ شود. روابط‌عمومی «مدیریت مشکلات و مسائل» را در بر می گیرد و به مدیریت کمک می کند تا از افکار عمومی آگاه و پاسخگوی آن باشد؛ مسئولیت مدیریت را خدمت به منافع عمومی می داند و بر این نکته تاکید می ورزد. هم چنین به مدیریت کمک می کند تا از تغییرات دور نماند و آنها را به کار گیرد و به عنوان نظامی هشدار دهنده، روزهای آتی را پیش بینی کند. روابط‌عمومی تحقیق و فنون ارتباطی سنجیده و اخلاقی را به عنوان ابزارهای اصلی خود به کار می گیرد.»

یکی دیگر از تعاریف روابط‌عمومی که به روشنی از نظریه نظام ها تاثیر پذیرفته است، تعریف «لانگ و هازلتون » است:

« روابط‌عمومی کارکرد ارتباطی مدیریت است که از طریق آن سازمان ها با محیط خود سازگار می شوند، آن را اصلاح می کنند و تغییر می دهند، یا آن را حفظ می کنند تا به اهداف سازمانی دست یابند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد