شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| در اینجا چند نکته برای ایجاد یک طرح روابطعمومی وجود دارد:
جلب توجه محلی
یک راه عالی برای جلب توجه محلی این است که کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بر اساس رویدادهای محلی در منطقه خود طراحی کنید. این رویدادها می تواند شامل جشنواره ها، کنسرت ها، رویدادهای ورزشی یا سایر فعالیت های خاص منطقه شما باشد.
به رویدادهای آینده سال نگاه کنید و ببینید آیا می توانید یک غرفه یا میز در آن رویداد داشته باشید یا خیر؟
پاداش وفاداری
به عنوان یک کسبوکار معتبر، احتمالاً مشتریان وفادار زیادی دارید. یک راه عالی برای استفاده از آن به نفع خود این است که مشتریان وفادار خود را به ترویج کسب و کار خود تبدیل کنید.
یکی از راههای تشویق تبلیغات و وفاداری، ارائه یک برنامه وفاداری است که به مشتریان وفادار پاداش میدهد.
تمایز خود را نشان دهید
یک راه عالی برای بازگشت مشتریان به کسب و کارتان در وهله اول این است که به آنها نشان دهید چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می کند.
بدانید با چه کسی کار می کنید
مشارکت دادن یک روزنامه نگار در کمپین روابط عمومی ایده خوبی است. با این حال، اگر تصمیم به همکاری با شما داشته باشند، باید مطمئن شوید که آنچه را که می خواهند به آنها می دهید.
اگر روزنامهنگاری را انتخاب کردهاید که میخواهید با او کار کنید، به کارهای گذشته او نگاهی بیندازید تا متوجه شوید دقیقاً چه نوع مشاغل و داستانهایی را پوشش میدهند.
اجتماعی شدن
رسانه های اجتماعی به املاک و مستغلات اصلی برای بازاریابی تبدیل شده اند. نه تنها میتوانید تبلیغات را مستقیماً برای مشتریان ایدهآل خود هدفگیری کنید، بلکه میتوانید با مشتریان خود چت و تعامل داشته باشید.
رسانههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که مسابقهها، نظرسنجی از مشتریان، تبلیغات و اشتراکگذاری اخبار مربوط به کسب و کار خود را در زمان واقعی انجام دهید.
یک کمپین روابط عمومی قوی ممکن است مدتی طول بکشد تا راه اندازی شود اما، اگر به درستی انجام شود، می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. نه تنها روابط عمومی به شما کمک می کند پایگاهی از مشتریان وفادار بسازید که بارها و بارها برای تجربه ای که شما ارائه می دهید بازگردند.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
لوئیس رابینسون | 23 فوریه 2022 | بازاریابی، روابط عمومی
|