شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| در اينجا چند نكته براي ايجاد يك طرح روابطعمومي وجود دارد:
جلب توجه محلي
يك راه عالي براي جلب توجه محلي اين است كه كمپين هاي تبليغاتي و بازاريابي خود را بر اساس رويدادهاي محلي در منطقه خود طراحي كنيد. اين رويدادها مي تواند شامل جشنواره ها، كنسرت ها، رويدادهاي ورزشي يا ساير فعاليت هاي خاص منطقه شما باشد.
به رويدادهاي آينده سال نگاه كنيد و ببينيد آيا مي توانيد يك غرفه يا ميز در آن رويداد داشته باشيد يا خير؟
پاداش وفاداري
به عنوان يك كسبوكار معتبر، احتمالاً مشتريان وفادار زيادي داريد. يك راه عالي براي استفاده از آن به نفع خود اين است كه مشتريان وفادار خود را به ترويج كسب و كار خود تبديل كنيد.
يكي از راههاي تشويق تبليغات و وفاداري، ارائه يك برنامه وفاداري است كه به مشتريان وفادار پاداش ميدهد.
تمايز خود را نشان دهيد
يك راه عالي براي بازگشت مشتريان به كسب و كارتان در وهله اول اين است كه به آنها نشان دهيد چه چيزي شما را از رقبايتان متمايز مي كند.
بدانيد با چه كسي كار مي كنيد
مشاركت دادن يك روزنامه نگار در كمپين روابط عمومي ايده خوبي است. با اين حال، اگر تصميم به همكاري با شما داشته باشند، بايد مطمئن شويد كه آنچه را كه مي خواهند به آنها مي دهيد.
اگر روزنامهنگاري را انتخاب كردهايد كه ميخواهيد با او كار كنيد، به كارهاي گذشته او نگاهي بيندازيد تا متوجه شويد دقيقاً چه نوع مشاغل و داستانهايي را پوشش ميدهند.
اجتماعي شدن
رسانه هاي اجتماعي به املاك و مستغلات اصلي براي بازاريابي تبديل شده اند. نه تنها ميتوانيد تبليغات را مستقيماً براي مشتريان ايدهآل خود هدفگيري كنيد، بلكه ميتوانيد با مشتريان خود چت و تعامل داشته باشيد.
رسانههاي اجتماعي به شما اين امكان را ميدهند كه مسابقهها، نظرسنجي از مشتريان، تبليغات و اشتراكگذاري اخبار مربوط به كسب و كار خود را در زمان واقعي انجام دهيد.
يك كمپين روابط عمومي قوي ممكن است مدتي طول بكشد تا راه اندازي شود اما، اگر به درستي انجام شود، مي تواند براي كسب و كار شما مفيد باشد. نه تنها روابط عمومي به شما كمك مي كند پايگاهي از مشتريان وفادار بسازيد كه بارها و بارها براي تجربه اي كه شما ارائه مي دهيد بازگردند.
منبع انگليسي: publicrelationstoday
منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران
لوئيس رابينسون | 23 فوريه 2022 | بازاريابي، روابط عمومي