درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:49   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48828صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 19 بهمن 1400 - 13:15
نوسازی داده ها در بانکداری فوریت جدیدی پیدا می کند
بیشتر سازمان‌ها یک پلتفرم نوسازی داده را از ابتدا ایجاد نمی‌کنند. این نه تنها گران است، بلکه فرآیند آزمایش و یادگیری پیاده سازی مسیری را دنبال می کند که قبلاً توسط بسیاری از مؤسسات مالی طی شده است. در نتیجه، بیشتر سازمان ها کار با یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث را بررسی می کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دشواری دستیابی به دیدگاه واحد از مشتری در بانکداری کاملاً شناخته شده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که حرکت از سیستم های قدیمی به سمت پلتفرم های انعطاف پذیر، چابک، مقیاس پذیر و کارآمد آغاز شده است. این یک توسعه حیاتی به منظور بهبود عملیات کسب و کار، افزایش تجارب مشتری و امکان نوآوری در مقیاس است.

موسسات مالی متوجه شده‌اند که پایگاه‌های داده مرکزی قدیمی برای پاسخگویی به نیازهای بانکداری دیجیتال، شخصی‌سازی و تجزیه و تحلیل سریع مجهز نیستند. در نتیجه، بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری بیشتر به‌طور فعال طرح‌های نوسازی داده‌ها را دنبال می‌کنند. هدف این تغییرات دسترسی سریع تر به داده ها، مقیاس پذیری و یکپارچه سازی در سراسر سازمان است که همه اینها پایه و اساس تحول بانکداری دیجیتال را تشکیل می دهند.

تحقیقات جدیدی که توسط Digital Banking Report با حمایت IBM انجام شده، نشان می‌دهد که تلاش‌های نوسازی داده‌ها، هر چند در مراحل شکل‌گیری ولی به سرعت در حال حرکت هستند. تعیین ابزارهای مناسب و یافتن راه‌هایی برای انتقال قوانین و منطق کسب‌وکار از سیستم‌های قدیمی یک چالش‌ است، اما بزرگترین مانع اغلب یافتن افرادی با مهارت در تبدیل داده‌ها در یک بازار بسیار رقابتی است.

خبر خوب این است که موسسات مالی در هر اندازه می توانند یک الگوی مدیریت داده جدید ایجاد کنند و مزایایی را که به همراه دارد به دست آورند.

شتاب حول نوسازی داده ها ایجاد می شود

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری استراتژی خود را برای نوسازی داده‌ها با تمرکز بر تسریع در ارائه بینش‌های یکپارچه آغاز کرده‌اند.

تقریباً یک سوم سازمان‌ها (28%) در تلاش‌های استراتژی داده خود به خوبی پیش می‌روند، بیش از چهار نفر از هر ده نشان می‌دهند که حداقل در بخش‌های خاصی از سازمان نوسازی را اجرا می‌کنند.

پیشرفت در نوسازی داده ها در موسسات مالی

در حالی که حرکتی برای ایجاد یک استراتژی حول نوسازی داده ها وجود دارد، اکثر شرکت ها هنوز در مراحل اولیه توسعه معماری یکپارچه داده هستند. مفهوم معماری یکپارچه داده چندین منبع داده را در یک پلتفرم داده بزرگ ترکیب می کند که می تواند فرآیندها، گردش کار و خطوط اصلی را برای کاربران مختلف در زمان واقعی در سراسر سازمان خودکار کند.

طبق گفته IBM، مزایای یکپارچه داده عبارتند از:
 

- این منابع، داده های مختلف را به هم متصل و دسترسی مجازی را فراهم می کند.
- یافتن و کشف داده ها را خودکار می کند.
- ساخت کاتالوگ داده را امکان پذیر می کند.
- یک گذرگاه داده خودکار ایجاد می کند.

قدرت مدرن سازی یکپارچه داده ها:
در حالی که اکثر موسسات مالی در مراحل اولیه نوسازی داده ها هستند، شتاب با تاکید بر سرعت، دسترسی و بهبود نتایج تجاری در حال ایجاد است.

بیش از نیمی از بانک ها و اتحادیه های اعتباری در مراحل ارزیابی یا توسعه ساخت یک معماری یکپارچه داده هستند. بزرگترین واریانس بین سازمان هایی که چنین استراتژی را ایجاد می کنند و سازمان هایی که در واقع زیرساخت را توسعه می دهند در مرحله اجراست. این فاصله بین استراتژی و توسعه قابل انتظار است.

چالش‌های نوسازی داده‌ها همچنان وجود دارد

ما از مؤسسات مالی در سطح جهانی پرسیدیم که رایج‌ترین چالش‌ها برای دستیابی به نوسازی داده‌ها چیست و سطح بالایی از سازگاری در بین مناطق و اندازه سازمان‌ها وجود داشت.

برخی از چالش‌های کلیدی ذکر شده شامل در دسترس بودن داده‌های با کیفیت، محدودیت‌های زیرساخت‌های موجود، در دسترس بودن استعداد برای اجرای تغییرات و سرعت تحول مورد نیاز است. هنگام اجرای طرح نوسازی داده‌ها در سطح سازمانی، دو سوم سازمان‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه استراتژی‌های جمع‌آوری داده‌ها هستند، با کمی بیش از یک سوم هنوز استراتژی اکتساب داده را اجرا نکرده‌اند. در تحقیقات دیگری که توسط گزارش بانکداری دیجیتال انجام شد، متوجه شدیم که کیفیت داده ها نیز مانع نوسازی داده ها می شود.

بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری استراتژی‌های جمع‌آوری داده‌ها را ایجاد می‌کنند

از آنجایی که بسیاری از سازمان‌ها هنوز در مراحل شکل‌گیری توسعه استراتژی‌های جمع‌آوری داده هستند، تاخیر قابل‌توجهی در توانایی ارائه راه‌حل‌های داده در زمان واقعی و استقرار هوش مصنوعی قوی وجود دارد. علاوه بر این، فقدان مهارت‌ها برای حمایت از ابتکارات تحلیلی پیشرفته، سازمان‌ها را در مضیقه قرار می‌دهد.

این ناتوانی در ارائه مقیاس راه‌حل‌های مورد نیاز برای رقابت مؤثر در اکوسیستم بانکداری دیجیتال مدرن، منجر به نارضایتی سازمان‌ها از اجرای این ابزارها می‌شود. بدیهی است که ناتوانی در ایجاد راه‌حل‌های قوی مبتنی بر توزیع بی‌درنگ بینش‌ها و تحلیل‌های پیشرفته نیز بر توانایی ارائه نتایج مالی بهبود یافته تأثیر می‌گذارد.

ابتکارات هوش مصنوعی در بانکداری هنوز در مراحل اولیه توسعه است

این که آیا موسسات مالی تصمیم به خرید، ساخت یا شریک برای راه‌حل‌های نوسازی داده‌ها می‌گیرند، سرعت استقرار (و ایجاد نتایج) مهم‌تر از همیشه است. نیاز به درک موانع موجود در هر سازمان وجود دارد که می تواند بر سرعت برنامه ریزی، توسعه و استقرار تأثیر منفی بگذارد زیرا فناوری جدید به خودی خود چالش نوسازی داده ها را حل نخواهد کرد.

ضروری است که یک سازمان از مهارت های مناسب و پشتیبانی رهبری برای اجرای موفقیت آمیز فرآیند نوسازی داده ها برخوردار باشد. ساختار فرآیند نوسازی باید انعطاف‌پذیر باشد و بتواند فرایندهای تکراری را مدیریت کند و چارچوب‌هایی که بتوانند ارزش را سریع‌تر هدایت کنند. تعهد به مدیریت تغییر برای جلوگیری از انحراف در روند نوسازی داده ها ضروری است.

مقدار و انواع داده هایی که توسط موسسات مالی برای ایجاد نتایج بهتر کسب و کار و بهبود تجربیات مشتری استفاده می شود به طور تصاعدی در حال رشد است. این بزرگترین چالش برای زیرساخت داده های قدیمی است. در نتیجه، سازمان‌ها با هر اندازه اکنون به طور جدی پلتفرم‌های داده ابری را در نظر می‌گیرند که برای انواع منابع داده و فرآیندهای تحلیلی مورد نیاز برای موفقیت در آینده طراحی شده‌اند.

سیستم‌های داده مبتنی بر ابر مقیاس‌پذیری ذخیره‌سازی داده، ظرفیت بار کاری، سرعت قابلیت تحلیل را در مقایسه با سیستم‌های سنتی گسترش می‌دهند. امنیت دیجیتال و قابلیت‌های حاکمیتی - که مدت‌ها مورد توجه موسسات مالی در رابطه با استفاده از ابر برای عملکردهای ضروری بوده است - اکنون قوی‌تر شده‌اند و حفاظت از حریم خصوصی و توانایی بهبود کیفیت داده‌ها را بهبود می‌بخشند.

تغییر سریعتر از همیشه اتفاق می افتد و دیگر هرگز به آرامی اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه، هر استراتژی نوسازی داده باید برای آینده آماده باشد. بانک ها و اتحادیه های اعتباری باید در جریان تغییرات در فناوری های داده و تجزیه و تحلیل قرار بگیرند و زیرساختی چابک بسازند که امکان تکامل در طول زمان را فراهم کند.

در نهایت، بیشتر سازمان‌ها یک پلتفرم نوسازی داده را از ابتدا ایجاد نمی‌کنند. این نه تنها گران است، بلکه فرآیند آزمایش و یادگیری پیاده سازی مسیری را دنبال می کند که قبلاً توسط بسیاری از مؤسسات مالی طی شده است. در نتیجه، بیشتر سازمان ها کار با یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث را بررسی می کنند.

مدرن کردن یک پلتفرم داده آسان نیست، اما نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر و پرهزینه تر است. به عبارت دیگر، سازمان‌ها در هر اندازه می‌توانند – و باید – بلافاصله فرآیند نوسازی داده را اجرا کنند.
 

جیم ماروس، ناشر The Financial Brand

مدیر عامل گزارش بانکداری دیجیتال و میزبان پادکست Banking Transformed

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد