![](/media/image/1400/10/01/8914817-smallbiz-1.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| مدیریت یک کسبوکار جدید حداقل می تواند اعصاب خردکن باشد. این بویژه اگر برای اولین بار مدیر هستید، صادق است. با وجود این، این روند عذاب آور نیست. اگر آماده سازی مناسبی دارید، می توانید با یک یادداشت خوب شروع کنید. بنابراین، اگر به دنبال مشاوره در این زمینه هستید، در اینجا سه نکته برای مدیریت یک کسب و کار کوچک جدید وجود دارد:
1. بر بازاریابی تمرکز کنید
وقتی نوبت به مدیریت یک شرکت جدید می رسد، چیزهای کمی مهمتر از بازاریابی کسب و کارهای کوچک هستند. بدون آن، در جلب نظر مشتریان با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین، شما می خواهید یک برنامه بازاریابی دقیق ایجاد کنید. با تعیین نحوه انجام تبلیغات شروع کنید. یک روش آزمایش شده و واقعی که باید در نظر گرفت، تهیه بیلبورد و همچنین پخش آگهی است. با این حال، ممکن است با بازاریابی آنلاین موفقیت بیشتری کسب کنید.
در این روزگار، به احتمال زیاد در اینترنت توجه مردم را به خود جلب می کنید. با رسانه های اجتماعی شروع کنید. این پلتفرم ها به شما امکان می دهند بدون پرداخت یک سنت تبلیغات کنید. به سادگی حساب های مختلف ایجاد کنید، اطلاعات مرتبط را در صفحه اصلی خود ارائه دهید و شروع به ارسال کنید. مطمئن شوید که محتوای شما جذاب است. یک راه عالی برای انجام این کار، ساخت فیلم است. اگر میخواهید برای بازاریابی پول خرج کنید، میتوانید چند آگهی آنلاین نیز بخرید. در نهایت، شما می خواهید روی بهینه سازی موتورهای جستجو کار کنید. تا جایی که امکان دارد محتوای آنلاین ایجاد کنید و مطمئن شوید که پیوندهایی به وب سایت خود اضافه میکنید.
2. یک تیم شایسته ایجاد کنید
داشتن یک تیم شایسته هنگام شروع یک کسب و کار ضروری است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط باید افراد با تجربه را استخدام کنید. در واقع، این می تواند تا حد زیادی مانع شما شود. آموزش کارمندان باتجربه سخت تر خواهد بود، به خصوص اگر سبک مدیریتی منحصر به فردی داشته باشید. در پایان فرآیند استخدام، شما می خواهید یک تیم نسبتاً متنوع داشته باشید. فارغ از سطح تجربه، داشتن افراد مثبت و مسئولیت پذیر ضروری است. حتی یک متخصص می تواند یک شرکت را از طریق منفی بافی مختل کند.
هنگامی که یک تیم را تشکیل دادید، می خواهید یک فرآیند آموزشی سخت ایجاد کنید. تصور نکنید که استخدام کنندگان باتجربه می دانند چه کاری باید انجام دهند. علاوه بر این، این شرکت شماست. احتمالاً راه های خاصی دارید که می خواهید کارها انجام شود. هنگام آموزش افراد، حتما چهار مرحله اصلی را طی کنید. ابتدا در مورد آنچه که باید انجام شود صحبت کنید. بعد، به کارآموز نشان دهید که چه کاری باید انجام دهد. پس از آن، باید به استخدام کننده جدید اجازه دهید آن را امتحان کند. در نهایت، بازخورد سازنده بدهید. بعد از اینکه همه آموزش دیدند، می خواهید خانواده خود را ایجاد کنید. سعی کنید چند گردهمایی با کل شرکت برگزار کنید.
3. کالا را بشناسید
برای اینکه یک مدیر شایسته باشید، باید از کالاهای تجاری خود آگاهی کامل داشته باشید. همه چیزهایی که می فروشید، تغییراتی که می توانید ارائه دهید و قیمت کلی اقلام را بیاموزید. این مدتی طول می کشد، بنابراین اگر نمی توانید همه چیز را به خاطر بسپارید، ناامید نشوید. حفظ کردن به زمان و تجربه نیاز دارد. در مرحله بعد، با نحوه دستیابی شرکت به این کالا آشنا شوید. اگر رستورانی را مدیریت می کنید، باید در مورد شرکت های عرضه کننده مواد غذایی خود اطلاعاتی کسب کنید. اگر کالاهای خانگی می فروشید، می خواهید با فریلنسرهای درگیر رابطه برقرار کنید.
یکی از جنبه های بسیار مهم این یادگیری تاریخ است. چه زمانی لوازم بیشتری وارد می شود؟ اگر مالکان هنوز این برنامه را تنظیم نکرده اند، ممکن است لازم باشد خودتان آن را انجام دهید. در نهایت، باید در مورد کالای خود متخصص شوید. این کار کمی طول می کشد، اما باید انجام شود. در مورد موارد مختلف خود تحقیق کنید. چه گروهی از مردم این اقلام را دوست دارند؟ اگر چیزی در دسترس نیست، به جای آن چه چیزی می توانید ارائه دهید؟ کارمندان با طیف گسترده ای از سوالات به شما مراجعه خواهند کرد. امیدواریم پیشینه کافی برای پاسخ به هر یک را داشته باشید.
مدیریت یک کسب و کار می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، شما باید کاملا آماده باشید. تحقیقات خود را انجام دهید، افراد شایسته را پیدا کنید و از هر مرحله از فرآیند لذت ببرید.
منبع انگلیسی:
publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
لوئیس رابینسون | 21 دسامبر 2021 | بازاریابی، روابط عمومی
|