درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:44   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36352صفحه نخست » سه شنبه، 11 دی 1397 - 15:58
کسب و کار
کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کسب و کار (به انگلیسی: Business)، یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد شده‌است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب وکار نیست، بلکه کسب وکار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدید پذیر است.

معمولاً کسب و کار در شکل خصوصی آن نمود پیدا می‌کند که تلاش دارد بر سود بیشتر یا فروش بیشتر تمرکز کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. اما در شکل دولتی آن بیشتر مشارکت تعداد بیشتری از افراد جامعه اهمیت دارد.

بطور خلاصه سه روش برای شروع یک کسب و کار وجود دارد:
راه اندازی کسب و کار از صفر
خرید کسب و کار موجود از شخص دیگر
نمایندگی یا فرانچایز (فرانشیز)

 

کسب و کار چیست؟
همه به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که واقعا کسب و کار چیست ؟ کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد. یک شرکت، فعالیت‌های کسب و کاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ی یک خدمت یا خرده‌فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌اند، به انجام می‌رساند. یک کسب و کار می‌تواند یک نهاد سودده باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سودده) که برای انجام ماموریت‌های خیرخواهانه ایجاد شده‌ است.


تجزیه و تحلیل کسب و کار
یک کسب و کار غالبا پس از ایجاد یک طرح کسب و کار شکل می‌گیرد. این طرح، مقاصد استراتژیک و تدارکات و مقدمات رسیدن به این مقاصد را ترسیم می‌کند. نام کسب‌وکار نیز باید از جانب ادارات ذیربط دولتی به ثبت برسد، که معمولا به آن نام تجاری می‌گویند. یک کسب‌وکار می‌تواند تحت شماره‌ی اقتصادی (شماره‌ی شناسایی مالیاتی) و مشمولیت‌ مالیاتی مخصوص به خود، آغاز به کار کند؛ از این رو، یکی از مراحل اساسی در تشکیل یک کسب‌وکار تشخیص ساختار قانونی آن کسب‌وکار و مقررات مالیاتی مربوط به آن است. کسب‌وکارهای مختلف برای آن‌که به صورت قانونی بتوانند به فعالیت بپردازند، نیازمند مجوزها و پروانه‌های مختلفی هستند. به علاوه، یک کسب‌وکاراز لحاظ نحوه‌ی برخورد با کارمندان و شرایط کار آنها دارای برخی تکالیف و تعهدات قانونی است. این تکالیف قانونیِ کسب‌وکار شامل ارزیابی مالیات بر حقوق و دستمزد کارمندان و هم‌چنین مالیات بر درآمد کسب و کار می‌شود.

ساختارهای کسب و کار
مالکیت انحصاری، ساده‌ترین ساختار یک کسب‌وکار است. در این ساختار، صاحب کسب و کار تنها فردی است که مالکیت تمام دارایی‌ها و مسئولیت همه‌ی تعهدات و بدهی‌ها با وی است. از سویی دیگر، چند فرد مختلف با وظایف مشترک می‌توانند یک کسب‌وکار راه بیندازند، که ساختار این کسب‌وکار به شکل مشارکت تضامنی خواهد بود. ساختار یک کسب‌وکار ممکن است به صورت یک شرکت یا یک شخص حقوقی نیز باشد. شراکت در کسب‌وکار صاحبان آن را از مسئولیت‌های مالیِ تعهدات آن کسب‌وکار خلاص می‌کند؛ هرچند، یک شرکت قوانین مالیاتی ناخوشایندی برای صاحبان آن کسب‌وکار به همراه دارد. به همین دلیل، چهارمین ساختار کسب‌وکار با نام شرکت با مسئولیت محدود نیز وجود دارد که نقاط قوت و مزایای موارد دو و سه – مشارکت تضامنی و شراکت – را با هم ترکیب کرده است.

اندازه‌ی کسب و کار
یک کسب و کار‌ می‌تواند به اندازه‌ی یک شرکت کوچک شخصی مانند یک رستوران خانوادگی باشد، یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی نظیر جنرال الکتریک. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ممکن است برای تامین مالی خود اقدام به صدور سهام کنند. در این موارد، این شرکت‌ها به صورت سهامی عام در می‌آیند و مشمول محدودیت‌های گزارشی و اجرایی می‌شوند. از سویی دیگر، کسب و کار‌های کوچک‌تر می‌توانند کم‌تر در معرض محدودیت‌هایی قرار می‌گیرند که ضابطه‌گذاران اعمال می‌کنند.
 

صنایع
یک شرکت می‌تواند کسب‌وکار خود را از طریق داد و ستد در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت است، تعریف کند. برای مثال، کسب‌وکار املاک و مستغلات، کسب‌وکار تبلیغات یا کسب و کار تولید تشک، همگی صنایعی هستند که یک کسب و کار می‌تواند در آنها وجود داشته باشد. از آن‌جا که اصطلاح “‌کسب‌وکار”‌ هم‌زمان می‌تواند برای توصیف فعالیت‌های روزانه و هم‌چنین تشکیلات کلی یک شرکت نیز به کار رود، این اصطلاح غالبا برای اشاره به معاملاتی که در زمینه‌ی محصول یا خدمات صورت می‌گیرد نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اکسون‌موبیل در کسب‌وکار مربوط به تهیه‌ی نفت و گاز داد و ستد می‌کند.
 

منابع

-  «ناب آفرینی؛ پرتال تخصصی کسب و کار و کارآفرینی». مجله اینترنتی ناب آفرینی. بازبینی‌شده در 2018-10-02

- ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده_امیررضا مصطفایی.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد