شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| در اینجا چهار قانون وجود دارد که باید رعایت کنید:
1. عدم قطعیت را برطرف کنید. تعداد کمی از مردم می دانند که در آینده چه اتفاقی می افتد. با توجه به تغییرات و چرخش مداوم رویدادها، انعطاف پذیر باشید و از دادن قول هایی که ممکن است نتوانید به آنها عمل کنید، اجتناب کنید. آنچه را که می دانید به اشتراک بگذارید، آنچه را که نمی دانید بپذیرید و مخاطبان خود را به طور مداوم به روز کنید.
2. همچنان برنامه ریزی کنید. از انجام برنامه ریزی – حتی برنامه های بسیار بلندمدت – برای رسیدن به اهداف دست نکشید. توصیه می شود برنامه ها را به اندازه کافی گسترده نگه دارید تا بتوانند از طوفان کووید عبور کنند. هنگامی تصویر واضح تر به نظر می رسد که به جزئیات بیشتری توجه کنید. همچنین، فرصت هایی را که بیماری همه گیر ایجاد کرده شناسایی کنید و آن ها را در نظر بگیرید.
3. به پروتکلهای بهدشتی عمل نمایید. مهم است که مخاطبان داخلی و خارجی شما بدانند که از آنها چه انتظاری دارید. به عنوان مثال، اگر در دفتر خود تشکیل جلسه می دهید، آیا به ماسک نیاز دارید؟ واکسیناسیون؟ این نوع ارتباط می تواند به جلوگیری از غافلگیری و افزایش بهره وری و همکاری کمک کند. ارتباطات خود را گسترده و آسان کنید.
نشان دهید که تا حد امکان سازگار هستید. نشان دهید که مشکل جمعی ما را درک می کنید. با تغییر این محیط، نیازهای آنها نیز تغییر خواهد کرد.
5. معتبر باشید. ابراز همدردی کنید؛ مخصوصاً در چنین زمانی؛ اما مراقب سیگنال هایی باشید که مخاطبان می توانند آن را مصنوعی ببینند. ارزشها وقتی با توصیههای عملی پشتیبانی میشوند، تأثیر بیشتری دارند. همچنین، در حالی که رهبران همیشه می خواهند خوش بین به نظر برسند، اما کم اهمیت جلوه دادن وخامت موقعیت می تواند به راحتی نتیجه معکوس داشته باشد و به سرعت اعتماد را از بین ببرد. در آن دام نیفتید.
ما نمیتوانیم آینده را پیشبینی کنیم، اما بهویژه در یک بیماری همهگیر، ترسها و انگیزههای مخاطبان خود را درک کنید، حقایق را به اشتراک بگذارید (هر چیزی که دارید) و با نیت و مهربانی ارتباط برقرار کنید.
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|