شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه مي‌توانيم با هم ارتباط برقرار كنيم؟
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 13:59 کد خبر:48298
ما نمي‌توانيم آينده را پيش‌بيني كنيم، اما به‌ويژه در يك بيماري همه‌گير، ترس‌ها و انگيزه‌هاي مخاطبان خود را درك كنيد، حقايق را به اشتراك بگذاريد (هر چيزي كه داريد) و با نيت و مهرباني ارتباط برقرار كنيد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| در اينجا چهار قانون وجود دارد كه بايد رعايت كنيد:

1. عدم قطعيت را برطرف كنيد. تعداد كمي از مردم مي دانند كه در آينده چه اتفاقي مي افتد. با توجه به تغييرات و چرخش مداوم رويدادها، انعطاف پذير باشيد و از دادن قول هايي كه ممكن است نتوانيد به آنها عمل كنيد، اجتناب كنيد. آنچه را كه مي دانيد به اشتراك بگذاريد، آنچه را كه نمي دانيد بپذيريد و مخاطبان خود را به طور مداوم به روز كنيد.

2. همچنان برنامه ريزي كنيد. از انجام برنامه ريزي – حتي برنامه هاي بسيار بلندمدت – براي رسيدن به اهداف دست نكشيد. توصيه مي شود برنامه ها را به اندازه كافي گسترده نگه داريد تا بتوانند از طوفان كوويد عبور كنند. هنگامي تصوير واضح تر به نظر مي رسد كه به جزئيات بيشتري توجه كنيد. همچنين، فرصت هايي را كه بيماري همه گير ايجاد كرده شناسايي كنيد و آن ها را در نظر بگيريد.

3. به پروتكل‌هاي بهدشتي عمل نماييد. مهم است كه مخاطبان داخلي و خارجي شما بدانند كه از آنها چه انتظاري داريد. به عنوان مثال، اگر در دفتر خود تشكيل جلسه مي دهيد، آيا به ماسك نياز داريد؟ واكسيناسيون؟ اين نوع ارتباط مي تواند به جلوگيري از غافلگيري و افزايش بهره وري و همكاري كمك كند. ارتباطات خود را گسترده و آسان كنيد.
 

نشان دهيد كه تا حد امكان سازگار هستيد. نشان دهيد كه مشكل جمعي ما را درك مي كنيد. با تغيير اين محيط، نيازهاي آنها نيز تغيير خواهد كرد.

5. معتبر باشيد. ابراز همدردي كنيد؛ مخصوصاً در چنين زماني؛ اما مراقب سيگنال هايي باشيد كه مخاطبان مي توانند آن را مصنوعي ببينند. ارزش‌ها وقتي با توصيه‌هاي عملي پشتيباني مي‌شوند، تأثير بيشتري دارند. همچنين، در حالي كه رهبران هميشه مي خواهند خوش بين به نظر برسند، اما كم اهميت جلوه دادن وخامت موقعيت مي تواند به راحتي نتيجه معكوس داشته باشد و به سرعت اعتماد را از بين ببرد. در آن دام نيفتيد.

ما نمي‌توانيم آينده را پيش‌بيني كنيم، اما به‌ويژه در يك بيماري همه‌گير، ترس‌ها و انگيزه‌هاي مخاطبان خود را درك كنيد، حقايق را به اشتراك بگذاريد (هر چيزي كه داريد) و با نيت و مهرباني ارتباط برقرار كنيد.

 

 

منبع فارسي:

شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران