درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48066صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 12 آبان 1400 - 09:05
انجمن روابط‌عمومی ایران 50 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد
انجمن روابط‌عمومی ایران، آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در تاریخ 12 آبان ماه سال 1400 با حضور اساتید و پیشکسوتان روابط‌عمومی و تجلیل از بزرگان این حرفه در استان اصفهان برگزار می‌کند. به همین بهانه گفتگویی با آقای خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران، داشتیم، آنچه در پی می آید حاصل این گفتگوست:
  

 

اشاره


انجمن روابط‌عمومی ایران، آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در تاریخ 12 آبان ماه سال 1400 با حضور اساتید و پیشکسوتان روابط‌عمومی و تجلیل از بزرگان این حرفه در استان اصفهان برگزار می‌کند. به همین بهانه گفتگویی با آقای خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران، داشتیم، آنچه در پی می آید حاصل این گفتگوست:


***


چه اهدافی ازبرگزاری گرامیداشت پنجاه سالگی تاسیس انجمن روابط‌عمومی رادنبال می کنید؟


مهمترین هدف شناساندن و معرفی فعالیت‌های روابط‌عمومی و انجمن در طی نیم قرن گذشته در کشور است. با توجه به اینکه روابط‌عمومی به عنوان علم جدیدی نسبت به سایر علوم مطرح است، هنوز بسیاری از افراد از نوع نگرش و شکل فعالیت‌های آن آگاهی صحیحی ندارند و شاید عنوان روابط‌عمومی در جاهای زیادی مطرح شود اما آشنایی با اصول علمی آن به شکل روشن برای گروه‌ها و افراد مشخص نیست و اغلب با فعالیت‌هایی که در حوزه‌های بازاریابی، تبلیغات، تشریفات و خدمات صورت می‌گیرد، اشتباه با عنوان روابط‌عمومی برداشت می شود، در واقع ما می‌خواهیم پس از گذشت حدود نیم قرن بگوییم که روابط‌عمومی بخشی از مدیریت یک مجموعه است و به این بهانه بر این موضع تاکید کنیم پس از گذشت نیم قرن از فعالیت روابط‌عمومی در ایران ما روش تعامل با مخاطبان را یاد بگیریم و همچنین در ایجاد ارتباطات سازنده و خوب با دیگر همکاران‌مان درحوزه روابط‌عمومی تلاش کنیم.

 

به نظرم روابط‌عمومی باید به شکل حرفه‌ای دیده شود، طی چند سال اخیر در سازمان ها شاهد آن هستیم که روابط‌عمومی توسط مدیران از مسیر اصلی فاصله گرفته و به سمت و سویی که مدیران ارشد دوست داشتنه اند رفته است، چرا که بسیاری از مدیران تمایل به ارتباط و تعامل با مخاطبان را ندارند و از روابط‌عمومی به عنوان ابزار توجیه‌گر عملکرد سازمان استفاده می‌کنند.

متاسفانه در بسیاری از مواقع روابط‌عمومی به مرکز تشریفات و اطلاع رسانی صرف تبدیل شده و از مهمترین مشخصه آن که پاسخگویی است، فاصله گرفته است لذا این رویداد بهانه‌ای است برای شکل‌گیری حرکتی که روابط‌عمومی را به مسیر واقعی‌اش هدایت کند، چنانچه وقتی کتابی که دکتر امینی درحدود پنجاه سال قبل در مورد روابط‌عمومی نگاشته را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که هنوز الفبای روابط‌عمومی را نیز نمی دانیم.

به نظر شما با گذشت پنجاه سال از فعالیت روابط‌عمومی درکشور، چه اقداماتی برای تحقق اهداف عالیه این حرفه می بایست در کشور انجام می شد؟


من فکر می کنم کار بسیار دشواری پیش روی ماست؛ ولی مهمترین اقداماتی که باید روی آن متمرکز شویم، ارتباط با دانشگاه ها و اطمینان از اینکه سرفصل ها و دروسی که در دانشگاه برای دانشجویان روابط‌عمومی تدریس می شود کارایی لازم را داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه در کشور اساتید متخصص روابط‌عمومی کم داریم تربیت نیروی متخصص باید درنظر گرفته شود، چرا که هم اکنون کار تدریس در رشته های روابط‌عمومی عمدتا توسط اساتید ارتباطات، تبلیغات و یا روزنامه نگاری انجام می شود و با وضعیت مطلوب فاصله داری.،

 

از سویی دیگربا توجه به اینکه در سازمان ها شاهد هستیم روابط‌عمومی جایگاهی برای تبلیغ مدیران کم سابقه و کم تجربه شده و بجای تعامل دوطرفه، پنهان سازی نقاط ضعف سازمان مد نظر قرار دارد، در حالی که نقاط ضعف سازمان باید با مخاطبان در میان گذاشته شود و با همفکری و تعامل مخاطبان برای آن راه چاره پیدا کرد وضعیت سازمان را بهبود داد.


استفاده از مشاوره متخصصان روابط‌عمومی درسازمان ها و بخش های مختلف دولتی و خصوصی توصیه‌ای است که امیدواریم در دولت جدید با تغییراتی که انجام شده شاهد آن باشیم و همچنین ارتباط بیشتر با بخش های فرهنگی کشور نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این رابطه نقش موثری دارند.


موضوع مهم دیگر با توجه به اینکه انجمن روابط‌عمومی ایران به عنوان یک نهاد مدنی وارد پنجاه و یکمین سال فعالیت شده و بعد از انقلاب نخستین نهاد مدنی کشور محسوب می شود که 40 سال فعالیت در دوران پس از انقلاب دارد، باید برای کمک به نهادها و سازمانهای دولتی از تجربیات آن استفاده شود، مسئولین در سازمان های مختلف از همفکری و مشورت نهادهای غیر دولتی که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند و تجربیات و دانش متخصصان را به صورت رایگان در اختیار این بخش ها قرار می‌دهند، استفاد کنند و در کشور زمینه فعالیت های این نهادها با توجه به تلاش دلسوزانه ای که در حوزه های مختلف دارند، بیشتر فراهم شود.

چه برنامه‌هایی برای برگزاری پنجاه سالگی تاسیس انجمن روابط‌عمومی پیش بینی شده است؟


در این مراسم که در استان اصفهان برگزار می‌شود از تلاش دست اندرکاران این استان درحوزه روابط‌عمومی طی پنجاه سال؛ تقدیر و تجلیل می‌شود و همچنین سایر اساتید و صاحب نظران و مدیران با سابقه که درعرصه ملی برای روابط‌عمومی سالها وقت گذاشته و تلاش های ارزشمندی داشتند، تقدیر شده و یاد درگذشتگان گرامی داشته می‌شود.


همچنین سخنرانانی در حوزه های مختلف ارتباطات و موضوعات روز و چالش های روابط‌عمومی کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و محفلی است برای تعامل همکاران و دست اندرکاران روابط‌عمومی که بتوانند در این مسیر گامی موثر برای اعتلای این رشته بردارند.


دلیل برگزاری این رویداد ملی در استان اصفهان چیست؟


البته در اواخر آذرماه امسال مراسم کاملی نیز در شهر تهران به این مناسبت خواهیم داشت، اما چون اصفهان شهر هنر و فرهنگ است که روابط‌عمومی در معرفی آن سهم مهمی داشته لازم بود تا توسط این رویداد زمینه آشنایی با حرفه روابط‌عمومی و اقدامات آن بیشتر و بهتر فراهم شود و برنامه داریم که چنین رویدادهایی را در سایر استان ها توسط همکاران پر تلاش مان برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد