درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:07   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46950صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 14:20
پژوهشگران: تلفن هوشمند به مکان زندگی بشر امروز تبدیل شده
انسان‌شناسان دانشگاه لندن در پژوهشی که به‌مدت یک سال در ۹ کشور مختلف جهان صورت گرفته، دریافته‌اند که گوشی‌های هوشمند احساسی شبیه «در خانه بودن» در افراد ایجاد می‌کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| پژوهشگران می‌گویند مردم جهان همان احساسی را نسبت به تلفن هوشمند خود پیدا کرده‌اند که پیش‌تر نسبت به خانه‌شان داشتند.
 
 به گزارش شارا به نقل از یورونیوز، انسان‌شناسان دانشگاه لندن در پژوهشی که به‌مدت یک سال در ۹ کشور مختلف جهان صورت گرفته، دریافته‌اند که گوشی‌های هوشمند احساسی شبیه «در خانه بودن» در افراد ایجاد می‌کنند.


 «مرگ مجاورت» و چالش روابط انسانی
 
 دکتر دانیل میلر، سرپرست این پژوهش می‌گوید: «گوشی هوشمند دیگر ابزاری نیست که از آن استفاده کنیم، بلکه جایی شده که در آن به‌سر می‌بریم.» او می‌افزاید: «جنبه منفی این امر در روابط انسانی آنجاست که هر وقت، مثلا سر شام یا در وقت دیدار، یا به هنگام هر فعالیت دورهمی، کسی که همراهش هستیم ممکن است ناگهان غیبش بزند و در گوشی همراش به‌خانه برود.»
 
 پژوهشگران بروز چنین پدیده‌ای را به‌هنگام تعامل رودررو «مرگ مجاورت» می‌نامند. دکتر میلر در این باره می‌گوید:‌ «داریم یاد می‌گیریم تا با این خطر کنار بیاییم که حتی وقتی از نظر جسمانی کنار همدیگر هستیم به‌لحاظ شغلی، اجتماعی و عاطفی از هم فاصله داشته باشیم.»
 
 اپلیکیشن‌های چَت و گفتگو؛ هسته�" اصلی تغییر رفتار کاربر
 
 پژوهشگران این پروژه که در کشورهایی نظیر ایرلند، برزیل و کامرون انجام شده می‌گویند یک عامل اصلی تغییر رفتار اخیر، اپلیکیشن‌های چت و گفتگو هستند چون برای اغلب کاربران، یک اپلیکیشن این‌چنینی معرف مهمترین کاربرد گوشی آنهاست.
 
 «واتساپ» در برزیل، «وی‌چت» در چین و «لاین» در ژاپن فقط نمونه‌هایی از این اپلیکیشن‌ها هستند. در این پژوهش تمرکز ویژه‌ای بر بزرگسالان صورت گرفته تا بازه آماری منحصر بر جوانان و نوجوانان نباشد و به‌نوعی کلیت جامعه بشری را در بر بگیرد.
 
 خانه‌ای همراه اما نه چندان امن
 
 پژوهشگران می‌گویند گوشی‌های هوشمند از نظر زمان‌بَربودن نه‌تنها برای خانه، بلکه برای محیط کار نیز نخستین تهدید موجود به‌شمار می‌آیند.
 
 دکتر میلر می‌گوید: «ما در گوشی‌هایمان همیشه در خانه‌ایم. شبیه حلزون‌هایی شده‌ایم که خانه‌شان را در جیب‌شان این‌سو و آن‌سو می‌برند.» اما تفاوت این خانه با خانه واقعی آن است که چندان جای امنی به‌شمار نمی‌آید چون فرد هرگز از دسترس شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات کاری و غیره در امان نیست.
 
 در گزارش این پژوهش آمده است:‌ «با گوشی هوشمند، ممکن است کارفرما انتظار داشته باشد که کارکنان حتی پس از پایان ساعات کاری با محیط کار خود در تماس بمانند.»
 
 سرپرست این تیم پژوهشی در انتها می‌گوید که نتایج چنین تحقیقی نباید سبب شود که جنبه‌های سازنده و کارساز تلفن‌های هوشمند را نادیده بگیریم، جنبه‌هایی نظیر نزدیک‌کردن اعضای خانواده‌ای که دور از هم زندگی می‌کنند، کمک به رعایت بهداشت و سلامت و نیز ایجاد فضایی برای تبادل نظر سیاسی.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد