درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46736صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 21 فروردین 1400 - 11:53
درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
حمیدرضا طهماسبی‌پور _ خبرنگار - ویدئویی علیه شرکت کاله مبنی بر قاطی شدن آب با شیر در حال انتشار است که فارغ از چرایی این موضوع، یکبار دیگه اهمیت روابط‌عمومی و حراست از برندها را عیان کرد. در این خصوص چند نکته وجود دارد که قصد دارم از منظر ارتباطاتی بدانها نگاهی داشته باشم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ویدئویی علیه شرکت کاله مبنی بر قاطی شدن آب با شیر در حال انتشار است که فارغ از چرایی این موضوع، یکبار دیگه اهمیت روابط‌عمومی و حراست از برندها را عیان کرد. در این خصوص چند نکته وجود دارد که قصد دارم از منظر ارتباطاتی بدانها نگاهی داشته باشم:


۱- این اتفاق قطعا تخلف پرسنلی و فردی بوده که در هر شرکتی احتمال وقوع داره و از اینکه در شرکت شما رخ نداده خوشحال نباشید! (درک اصل موضوع)

۲- اشتباه یک فرد میتونه یک برند شناخته شده رو تخریب کنه و هر فردی در سازمان باید از همه جوانب تامین و همراه باشد تا برندی تخریب نشود. (وفاداری سازمانی)

۳- خطای فردی میتونه آبروی یک صنعت و دیدگاه عموم مردم به اون محصول رو تغییر بده. موضوع شیر های قاطی با آب برای همه شرکت‌ها یک آسیبه و نه برند کاله.(گوله سنگ و شروع بهمن از نوک قله)

۴- واکنش دیرهنگام شرکت کاله در این رخداد یک آسیب جمعی است و حالا هم که توضیحات جناب سلیمانی مدیرعامل محترم کاله شنیده شد، نکته مبهم دارد که چرا اطلاع رسانی موکول شد به دیدار کارگران در صبح شنبه. (جای خالی ارتباطات مستمر با افکار عمومی و pr 7/24)

۵- ناشناخته بودن مقوله بحران خبری و اهمیت شیوع ویروسی خبر در فضای شبکه های اجتماعی در سطوح عالی تصمیم گیری ها و میان مدیران ارشد صنایع غذایی و حتی اقتصاد ایران. (کم توجهی به افکار عمومی و ابعاد آسیب ایجاد شده)

۶- عدم فرهنگ سازی این موضوع که: در هر زنجیره تولیدی امکان خطا هست اما نحوه برخورد با خطا کاران و سرعت عمل کنترل بحران خبری اهمیت دارد(بی تفاوتی به جریان سازی مستمر محتوایی و تبیین ساختاری فعالیتها)

۷- کم توجهی به تخریب‌های سالهای اخیر صنعت غذا و نبود انسجام محتوایی از سوی سازمان غذا و دارو و بهداشت و نهادهای انجمنی مرتبط . (عدم توجه به کار جمعی)

۸- نبود همدلی فعالان و اصحاب صنعت غذا این حوزه و استراتژی《این بحران ما نیست》که منجر به بحران‌های بی پایان و بی اساسی شد که ذهنیت و آرامش غذایی مردم را نشانه گرفت.(یک روز تن ماهی پنبه ای، روزی کیک قرصی یا روز دیگر شیر وایتکس و پالمی و ....)

۹- کمبود نظارت در بخش های نظارتی بهداشتی و بازرسی‌های ادواری در بخش شرکتی سازمانی و دولتی و قضایی(انفعال و واکنش دیر هنگام مسئولان)

۱۰- باور پذیری بالای عموم مردم در تخریب‌ها و اخبار منفی و کمبود سواد رسانه‌ای و تمیز اخبار صحیح از غلط(انحراف افکارعمومی)
 

منبع: http://www.foodna.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد