درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:07   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46656صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 2 فروردین 1400 - 12:28
توسعه ارتباطات، کلید واژه مانع زدایی ها از رونق و جهش تولید
دکتر حسن خسروی – مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران - حقیقت آن است که یکی از راهکارهای مهم و تعیین کننده برای مانع زدایی و پشتیبانی از داستان تولید و نهایتا ایجاد رفاه و آسایش و امنیت اقتصادی برای جامعه، همانا توسعه روابط عمومی ها و ارتباطات داخلی و خارجی، مبتنی بر خرد ورزی و عقلانیت و دانایی محوری است. که فرمود: توانا بود، هر که دانا بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سال 1400، سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است. از منظر حرفه روابط عمومی و ارتباطات اگر بخواهیم به این شعار بپردازیم، تنها می‌توان گفت که یک راه تاثیر گذار رفع موانع بر سر راه تولید، همانا توسعه روابط‌عمومی و ارتباطات داخلی و خارجی است.

 

عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات در برگیرنده یکسری اصول بنیادین است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. جهان حاضر در سایه روابط عمومی و ارتباطات موثر و کارآمد است که می‌تواند دوام و قوام لازم و کافی را داشته باشد. اگر در روزگاران گذشته، کشور گشایی‌ها با عملیات نظامی و جنگی اتفاق می‌افتاد، امروزه شاهد هستیم که تاثیر، نفوذ و قدرت نمایی در لایه های مختلف اجتماعی – سیاسی – فرهنگی و اقتصادی کشورها بیشتر مبتنی بر تکنولوژی و گسترش ارتباطات است. دقیقا کاری که امروزه فضای مجازی و پیام رسان‌هایی نظیر واتساپ – اینستاگرام – یوتیوب و... انجام می‌دهند.

 

رفت و آمدها، رایزنی‌های چالشی، مذاکرات، چانه‌زنی‌ها و نشست‌های دیپلماتیک توسط مقامات مختلف کشورها نیز صدق همین ادعاست. به عبارت دیگر، برای موفق بودن در عرصه بازرگانی و تجارت و برای تحقق اهداف مربوط به رونق و جهش تولید، قطعا نیازمند توسعه ارتباطات خود در سطح داخلی و بین المللی هستیم. فرض کنید مولفه های رونق و جهش تولید عمدتا عبارت باشند از: مواد اولیه مناسب – تحولات بین المللی – قوانین و مقررات و سیاست‌ها – بازار رقابت – مدیریت صحیح - ارتباطات و تعاملات مناسب.

 

ملاحظه می‌شود که در این میان، موضوع توسعه ارتباطات نقش مکمل و تعیین کننده ای دارد چرا که این انسان‌ها هستند که تحقق یک هدف را رقم می‌زنند و در نتیجه کیفیت روابط عمومی و برقراری ارتباطات توسط انسان‌هاست که تعیین کننده حد و مرزهای تجاری و بازرگانی می‌باشد.

 

به بیان دیگر، برای رونق و جهش تولید اگر مواد اولیه مناسب – طرح و برنامه خوب و... داشته باشیم ولی از منظر روابط عمومی و ارتباطات، ضعیف و ناکارآمد باشیم قطعا در دنیای پر رقابت فعلی توفیقی نخواهیم داشت. این خود یک حلقه گم شده است که مدیران و مسئولان جامعه، شرکت‌ها و سازمان‌ها همواره از آن غافل بوده اند.

 

در حالیکه در کشورهای پیشرفته و شرکت‌های موفق بین المللی شاهد هستیم که توجه به روابط عمومی و ارتباطات چقدر تعیین کننده و راهگشا هستند. حرفه – فن – هنر و دانش روابط عمومی و ارتباطات به ما کمک می‌کند تا با دیگران به یک فهم مشترک رسیده و یک رابطه و بازی برد - برد را دنبال کنیم. خسارت و ضرر و زیان در امر تولید و عدم تحقق رونق و جهش تولید وقتی حاصل می‌شود که ما جایگاه – نقش – اهمیت و کارکرد روابط عمومی و ارتباطات را نادیده گرفته و بدان آگاهی و باور نداشته باشیم.

 

امید است مدیران و مسئولان کشور و صاحبان صنایع و تولید و اشتغال آفرینی و... در سال 1400 تمرکز و توجه خود را بیش از گذشته معطوف به توسعه ارتباطات داخلی و خارجی نمایند. حقیقت آن است که یکی از راهکارهای مهم و تعیین کننده برای مانع زدایی و پشتیبانی از داستان تولید و نهایتا ایجاد رفاه و آسایش و امنیت اقتصادی برای جامعه، همانا توسعه روابط عمومی ها و ارتباطات داخلی و خارجی، مبتنی بر خرد ورزی و عقلانیت و دانایی محوری است. که فرمود: توانا بود، هر که دانا بود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد