شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توسعه ارتباطات، كليد واژه مانع زدايي ها از رونق و جهش توليد
دوشنبه، 2 فروردین 1400 - 12:28 کد خبر:46656
حقيقت آن است كه يكي از راهكارهاي مهم و تعيين كننده براي مانع زدايي و پشتيباني از داستان توليد و نهايتا ايجاد رفاه و آسايش و امنيت اقتصادي براي جامعه، همانا توسعه روابط عمومي ها و ارتباطات داخلي و خارجي، مبتني بر خرد ورزي و عقلانيت و دانايي محوري است. كه فرمود: توانا بود، هر كه دانا بود.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| سال 1400، سال توليد، پشتيباني ها، مانع زدايي ها نامگذاري شده است. از منظر حرفه روابط عمومي و ارتباطات اگر بخواهيم به اين شعار بپردازيم، تنها مي‌توان گفت كه يك راه تاثير گذار رفع موانع بر سر راه توليد، همانا توسعه روابط‌عمومي و ارتباطات داخلي و خارجي است.

 

عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات در برگيرنده يكسري اصول بنيادين است كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. جهان حاضر در سايه روابط عمومي و ارتباطات موثر و كارآمد است كه مي‌تواند دوام و قوام لازم و كافي را داشته باشد. اگر در روزگاران گذشته، كشور گشايي‌ها با عمليات نظامي و جنگي اتفاق مي‌افتاد، امروزه شاهد هستيم كه تاثير، نفوذ و قدرت نمايي در لايه هاي مختلف اجتماعي – سياسي – فرهنگي و اقتصادي كشورها بيشتر مبتني بر تكنولوژي و گسترش ارتباطات است. دقيقا كاري كه امروزه فضاي مجازي و پيام رسان‌هايي نظير واتساپ – اينستاگرام – يوتيوب و... انجام مي‌دهند.

 

رفت و آمدها، رايزني‌هاي چالشي، مذاكرات، چانه‌زني‌ها و نشست‌هاي ديپلماتيك توسط مقامات مختلف كشورها نيز صدق همين ادعاست. به عبارت ديگر، براي موفق بودن در عرصه بازرگاني و تجارت و براي تحقق اهداف مربوط به رونق و جهش توليد، قطعا نيازمند توسعه ارتباطات خود در سطح داخلي و بين المللي هستيم. فرض كنيد مولفه هاي رونق و جهش توليد عمدتا عبارت باشند از: مواد اوليه مناسب – تحولات بين المللي – قوانين و مقررات و سياست‌ها – بازار رقابت – مديريت صحيح - ارتباطات و تعاملات مناسب.

 

ملاحظه مي‌شود كه در اين ميان، موضوع توسعه ارتباطات نقش مكمل و تعيين كننده اي دارد چرا كه اين انسان‌ها هستند كه تحقق يك هدف را رقم مي‌زنند و در نتيجه كيفيت روابط عمومي و برقراري ارتباطات توسط انسان‌هاست كه تعيين كننده حد و مرزهاي تجاري و بازرگاني مي‌باشد.

 

به بيان ديگر، براي رونق و جهش توليد اگر مواد اوليه مناسب – طرح و برنامه خوب و... داشته باشيم ولي از منظر روابط عمومي و ارتباطات، ضعيف و ناكارآمد باشيم قطعا در دنياي پر رقابت فعلي توفيقي نخواهيم داشت. اين خود يك حلقه گم شده است كه مديران و مسئولان جامعه، شركت‌ها و سازمان‌ها همواره از آن غافل بوده اند.

 

در حاليكه در كشورهاي پيشرفته و شركت‌هاي موفق بين المللي شاهد هستيم كه توجه به روابط عمومي و ارتباطات چقدر تعيين كننده و راهگشا هستند. حرفه – فن – هنر و دانش روابط عمومي و ارتباطات به ما كمك مي‌كند تا با ديگران به يك فهم مشترك رسيده و يك رابطه و بازي برد - برد را دنبال كنيم. خسارت و ضرر و زيان در امر توليد و عدم تحقق رونق و جهش توليد وقتي حاصل مي‌شود كه ما جايگاه – نقش – اهميت و كاركرد روابط عمومي و ارتباطات را ناديده گرفته و بدان آگاهي و باور نداشته باشيم.

 

اميد است مديران و مسئولان كشور و صاحبان صنايع و توليد و اشتغال آفريني و... در سال 1400 تمركز و توجه خود را بيش از گذشته معطوف به توسعه ارتباطات داخلي و خارجي نمايند. حقيقت آن است كه يكي از راهكارهاي مهم و تعيين كننده براي مانع زدايي و پشتيباني از داستان توليد و نهايتا ايجاد رفاه و آسايش و امنيت اقتصادي براي جامعه، همانا توسعه روابط عمومي ها و ارتباطات داخلي و خارجي، مبتني بر خرد ورزي و عقلانيت و دانايي محوري است. كه فرمود: توانا بود، هر كه دانا بود.