درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 12:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46244صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 13 بهمن 1399 - 10:28
تبلیغات مقایسه‌ای چیست؟
تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد. بدین منظور می‌توان دو برند مطرح همچون پپسی و کوکاکولا را به صورت علنی نمایش داده و با یکدیگر مقایسه کرد. در حالت دوم این نوع تبلیغات، یک برند تجاری مشخص با سایر رقبای خود، بدون بردن نامی از آنها مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

 

در این حالت، ویژگی‌های منفی رقبای تجاری در ابتدا مطرح شده و مورد انتقاد واقع می‌شود و سپس محصول یا خدمت مدنظر که سعی در رفع کاستی‌های مطرح شده رقبا دارد معرفی می‌شود. برای مثال ممکن است یک آگهی بازرگانی با بیانی معمولا طنز، اشاره به رفتارهای تندی که کارمندان بانک‌های بی‌نام دیگر با مراجعین خود دارند داشته باشد و در انتها بانکی مشخص را به مخاطبان معرفی کند که در آن کارمندان با کمال احترام با ارباب‌رجوع خویش تعامل دارند.

در طراحی تبلیغات مقایسه‌ای چه نکاتی را باید در نظر داشت؟


تبلیغات مقایسه‌ای چنانچه هوشمندانه طراحی نشوند، می‌توانند برای هر دو طرف مورد مقایسه منافع یا مضراتی را به همراه داشته باشند. اگرچه برخی از این تبلیغات‌ منجر به تغییر دلخواه نگرش مشتریان و جلب توجه آنها به سمت برند تبلیغ شده می‌شود، در آن واحد مشتریان این نوع آگهی‌های تبلیغاتی را کمتر باور داشته و در مواردی حتی ممکن است دید منفی به برند مدنظر پیدا کنند یا اعتبار پیام بازرگانی را زیر سوال ببرند. از این رو، از این نوع تبلیغات، به‌ویژه در کشورهای آسیایی که مردم چنین مقایسه‌هایی را اهانت‌آمیز تلقی می‌کنند کمتر استفاده می‌شود.

استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای برای کدام کالاها توصیه می‌شود؟

به نظر می‌رسد استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای به‌خصوص برای کالاهای جدیدی که درصدد ایجاد نام و جایگاهی برای خود در میان برندهای مطرح بازار هستند مفید واقع شود. تبلیغات مقایسه‌ای تاثیر بسزایی در جلب توجه، ایجاد آگاهی و نگرش‌های مثبت و نیز افزایش قصد خرید مشتریان دارند، با این‌حال، ممکن است به لحاظ ماهیت پرخاشگرانه این نوع پیام‌ها که در آنها به نوعی سعی در تخریب نام تجاری رقبا می‌شود، برخی مشتریان از کالاهایی که بدین طریق تبلیغ می‌شوند استقبال به عمل نیاورند.

نویسنده: کوثر صادقزاده
دانشجوی دکترای بازاریابی- دانشگاه مسی، نیوزیلند
منبع: www.tejaratetalaeenews.ir
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد