درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46244صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 13 بهمن 1399 - 11:04
تبلیغات مقایسه‌ای چیست؟
تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد. بدین منظور می‌توان دو برند مطرح همچون پپسی و کوکاکولا را به صورت علنی نمایش داده و با یکدیگر مقایسه کرد. در حالت دوم این نوع تبلیغات، یک برند تجاری مشخص با سایر رقبای خود، بدون بردن نامی از آنها مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

 

در این حالت، ویژگی‌های منفی رقبای تجاری در ابتدا مطرح شده و مورد انتقاد واقع می‌شود و سپس محصول یا خدمت مدنظر که سعی در رفع کاستی‌های مطرح شده رقبا دارد معرفی می‌شود. برای مثال ممکن است یک آگهی بازرگانی با بیانی معمولا طنز، اشاره به رفتارهای تندی که کارمندان بانک‌های بی‌نام دیگر با مراجعین خود دارند داشته باشد و در انتها بانکی مشخص را به مخاطبان معرفی کند که در آن کارمندان با کمال احترام با ارباب‌رجوع خویش تعامل دارند.

در طراحی تبلیغات مقایسه‌ای چه نکاتی را باید در نظر داشت؟


تبلیغات مقایسه‌ای چنانچه هوشمندانه طراحی نشوند، می‌توانند برای هر دو طرف مورد مقایسه منافع یا مضراتی را به همراه داشته باشند. اگرچه برخی از این تبلیغات‌ منجر به تغییر دلخواه نگرش مشتریان و جلب توجه آنها به سمت برند تبلیغ شده می‌شود، در آن واحد مشتریان این نوع آگهی‌های تبلیغاتی را کمتر باور داشته و در مواردی حتی ممکن است دید منفی به برند مدنظر پیدا کنند یا اعتبار پیام بازرگانی را زیر سوال ببرند. از این رو، از این نوع تبلیغات، به‌ویژه در کشورهای آسیایی که مردم چنین مقایسه‌هایی را اهانت‌آمیز تلقی می‌کنند کمتر استفاده می‌شود.

استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای برای کدام کالاها توصیه می‌شود؟

به نظر می‌رسد استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای به‌خصوص برای کالاهای جدیدی که درصدد ایجاد نام و جایگاهی برای خود در میان برندهای مطرح بازار هستند مفید واقع شود. تبلیغات مقایسه‌ای تاثیر بسزایی در جلب توجه، ایجاد آگاهی و نگرش‌های مثبت و نیز افزایش قصد خرید مشتریان دارند، با این‌حال، ممکن است به لحاظ ماهیت پرخاشگرانه این نوع پیام‌ها که در آنها به نوعی سعی در تخریب نام تجاری رقبا می‌شود، برخی مشتریان از کالاهایی که بدین طریق تبلیغ می‌شوند استقبال به عمل نیاورند.

نویسنده: کوثر صادقزاده
دانشجوی دکترای بازاریابی- دانشگاه مسی، نیوزیلند
منبع: www.tejaratetalaeenews.ir
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد