درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 04:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
  دبیر اجرایی دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46244صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 14 بهمن 1399 - 21:52
تبلیغات مقایسه‌ای چیست؟
تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تبلیغات مقایسه‌ای نوعی استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک پیام بازرگانی، دو یا چند برند تجاری را به لحاظ یک یا چندین ویژگی خاص مورد مقایسه قرار می‌دهد. بدین منظور می‌توان دو برند مطرح همچون پپسی و کوکاکولا را به صورت علنی نمایش داده و با یکدیگر مقایسه کرد. در حالت دوم این نوع تبلیغات، یک برند تجاری مشخص با سایر رقبای خود، بدون بردن نامی از آنها مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

 

در این حالت، ویژگی‌های منفی رقبای تجاری در ابتدا مطرح شده و مورد انتقاد واقع می‌شود و سپس محصول یا خدمت مدنظر که سعی در رفع کاستی‌های مطرح شده رقبا دارد معرفی می‌شود. برای مثال ممکن است یک آگهی بازرگانی با بیانی معمولا طنز، اشاره به رفتارهای تندی که کارمندان بانک‌های بی‌نام دیگر با مراجعین خود دارند داشته باشد و در انتها بانکی مشخص را به مخاطبان معرفی کند که در آن کارمندان با کمال احترام با ارباب‌رجوع خویش تعامل دارند.

در طراحی تبلیغات مقایسه‌ای چه نکاتی را باید در نظر داشت؟


تبلیغات مقایسه‌ای چنانچه هوشمندانه طراحی نشوند، می‌توانند برای هر دو طرف مورد مقایسه منافع یا مضراتی را به همراه داشته باشند. اگرچه برخی از این تبلیغات‌ منجر به تغییر دلخواه نگرش مشتریان و جلب توجه آنها به سمت برند تبلیغ شده می‌شود، در آن واحد مشتریان این نوع آگهی‌های تبلیغاتی را کمتر باور داشته و در مواردی حتی ممکن است دید منفی به برند مدنظر پیدا کنند یا اعتبار پیام بازرگانی را زیر سوال ببرند. از این رو، از این نوع تبلیغات، به‌ویژه در کشورهای آسیایی که مردم چنین مقایسه‌هایی را اهانت‌آمیز تلقی می‌کنند کمتر استفاده می‌شود.

استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای برای کدام کالاها توصیه می‌شود؟

به نظر می‌رسد استفاده از تبلیغات مقایسه‌ای به‌خصوص برای کالاهای جدیدی که درصدد ایجاد نام و جایگاهی برای خود در میان برندهای مطرح بازار هستند مفید واقع شود. تبلیغات مقایسه‌ای تاثیر بسزایی در جلب توجه، ایجاد آگاهی و نگرش‌های مثبت و نیز افزایش قصد خرید مشتریان دارند، با این‌حال، ممکن است به لحاظ ماهیت پرخاشگرانه این نوع پیام‌ها که در آنها به نوعی سعی در تخریب نام تجاری رقبا می‌شود، برخی مشتریان از کالاهایی که بدین طریق تبلیغ می‌شوند استقبال به عمل نیاورند.

نویسنده: کوثر صادقزاده
دانشجوی دکترای بازاریابی- دانشگاه مسی، نیوزیلند
منبع: www.tejaratetalaeenews.ir
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد