شارا- معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: مستند سازی و جمع آوری مناسب خدمات و فعالیت های انجام شده یکی دیگر از وظایف و کارکردهای مهم و محوری روابط عمومی هاست که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
به گزارش شارا به نقل از ایسنا، سجاد معین در نشست مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان، افزود: مستند سازی و گردآوری خدمات و فعالیت ها به عنوان یک مجموعه کامل و بانک اطلاعاتی نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی های مدیریتی ، کاهش هزینه ها و موفقیت در رضایتمندی مردم دارد.
وی تاکید کرد: جایگاه و کارکرد روابط عمومی در دستگاه های اجرایی دارای رویکردی دو سویه و بسیار مهم و قابل توجه است.زمینه سازی برای سهولت در ارائه خدمت به مردم و انتقال نظرات، دیدگاهها و مطالبات مردم به مجموعه مدیریتی، کارکرد اصلی و محوری روابط عمومی است.
وی گفت: این بدان معناست که روابط عمومی در یک مجموعه اداری، همانند ویترینی عمل می کند که نشاندهنده وضعیت، جایگاه، ظرفیت ها، قابلیت های آن مجموعه در مواجهه با مردم و مراجعه کنندگان است.
معین تصریح کرد: برهمین اساس، عملکرد روابط عمومی در یک مجموعه اداری می تواند در زمینه ارتباط با مردم با جاذبه همراه شود و یا اینکه نقشی دفع کننده و دافعه داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه موفقیت در مجموعه های اداری مبتنی بر نهادینه شدن فرهنگ مشتری مداری است، افزود: متاسفانه در سیستم های دولتی و عمومی، موضوع مشتری مداری خیلی مورد توجه قرار ندارد و همین امر می تواند موجب بروز مشکلاتی برای مراجعین و نارضایتی برای مردم شود.
معین افزود: دراینجا، نقش و اثربخشی روابط عمومی برای حل و فصل مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در مراجعه کنندگان با تاکید بر اصل مشتری مداری و تلاش برای خدمت به مردم و جلب رضایت آنها در عین دفاع از تلاش ها و خدمات مجموعه مربوطه بسیار مهم و حیاتی است.
|