شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط عمومي براي خدمت به مردم بسيار مهم و حياتي است
پنجشنبه، 24 مرداد 1392 - 15:07 کد خبر:4611

شارا- معاون سياسي، امنيتي استانداري لرستان گفت: مستند سازي و جمع آوري مناسب خدمات و فعاليت هاي انجام شده يكي ديگر از وظايف و كاركردهاي مهم و محوري روابط عمومي هاست كه متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

 

به گزارش شارا به نقل از ايسنا، سجاد معين در نشست مديران روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان، افزود: مستند سازي و گردآوري خدمات و فعاليت ها به عنوان يك مجموعه كامل و بانك اطلاعاتي نقش بسيار مهمي در برنامه ريزي هاي مديريتي ، كاهش هزينه ها و موفقيت در رضايتمندي مردم دارد.

وي تاكيد كرد: جايگاه و كاركرد روابط عمومي در دستگاه هاي اجرايي داراي رويكردي دو سويه و بسيار مهم و قابل توجه است.زمينه سازي براي سهولت در ارائه خدمت به مردم و انتقال نظرات، ديدگاهها و مطالبات مردم به مجموعه مديريتي، كاركرد اصلي و محوري روابط عمومي است.

وي گفت: اين بدان معناست كه روابط عمومي در يك مجموعه اداري، همانند ويتريني عمل مي كند كه نشاندهنده وضعيت، جايگاه، ظرفيت ها، قابليت هاي آن مجموعه در مواجهه با مردم و مراجعه كنندگان است.

معين تصريح كرد: برهمين اساس، عملكرد روابط عمومي در يك مجموعه اداري مي تواند در زمينه ارتباط با مردم با جاذبه همراه شود و يا اينكه نقشي دفع كننده و دافعه داشته باشد.

معاون سياسي، امنيتي استانداري لرستان با بيان اينكه موفقيت در مجموعه هاي اداري مبتني بر نهادينه شدن فرهنگ مشتري مداري است، افزود: متاسفانه در سيستم هاي دولتي و عمومي، موضوع مشتري مداري خيلي مورد توجه قرار ندارد و همين امر مي تواند موجب بروز مشكلاتي براي مراجعين و نارضايتي براي مردم شود.

معين افزود: دراينجا، نقش و اثربخشي روابط عمومي براي حل و فصل مشكلات مردم و ايجاد رضايتمندي در مراجعه كنندگان با تاكيد بر اصل مشتري مداري و تلاش براي خدمت به مردم و جلب رضايت آنها در عين دفاع از تلاش ها و خدمات مجموعه مربوطه بسيار مهم و حياتي است.