شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر راگان ارزیابی خود را از واکنش به بحران، نحوه آماده سازی خود برای سال 2021 و نگرانی کارکنان به اشتراک گذاشتند.
قبل از همه گیری کرونا، اکثر سازمان ها برنامه های ارتباطی برای زمان بحران مدون کرده اند. هرچند تنها تیم های معدودی این برنامه ها را به مرحله اجرا درمی آورند و به طور منظم به ارزیابی ریسک می پردازند و تعداد اندکی برنامه مشخصی برای شرایط همه گیری دارند.
در نظرسنجی اخیر_ پیش بینی ارتباطات در بحران سلامت سال 2021_ پاسخ دهندگان اظهار داشتند تا حدودی خود را برای بحران آماده کرده اند، اما برنامه مشخصی در رابطه با بحرانی خاص ندارند، و فقط تا اندازه ای در برابر بحران های پیش بینی نشده سلامت جهانی که در سال 2020 اتفاق افتاد، آمادگی دارند.
اگرچه سازمان ها باید از نظر مکانی برنامه ریزی کرده باشند، پیچیدگی این مرحله از برنامه ریزی چیست؟ آیا پروتکل ها مبتنی بر تحلیل ها و ارزیابی ها به کمک ابزارهای شنیداری و داده ها هستند، یا طبق اصول و قواعد گذشته اجرا می شوند؟
اکثر پاسخ دهندگان (74%) تجزیه و تحلیل ها را مهم دانستند، یک چهارم از افراد تجزیه و تحلیل را خیلی مهم نداسته اند. با این وجود اکثر افرادی که در ارتباطات فعالیت داشتند، واکنش خود را موثر دانسته اند.
بدین ترتیب شما برای سال 2021 چه برنامه ای دارید؟
40 درصد از پاسخ دهندگان بیان داشتند که در حال تدوین برنامه ای برای سال 2021 هستند، 15 درصد دیگر گفتند هیچ برنامه ای ندارند، 9 درصد گفتند منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقی می افتد، و 8 درصد دیگر اصلا چیزی در این مورد نمی دانستند. وقتی درمورد بودجۀ بحران سوال شد، 13 درصد افزایش بودجه را پیش بینی کردند، 7 درصد کاهش بودجه و 54 درصد هیچ تغییری اعمال نکردند.
موضوعی که بیش از همه کارکنان را پس از ماهها دورکاری نگران می کند مسئله ثبات شغلی (40%)، کووید-19 (27%)، امنیت اقتصادی و فرسودگی و استرس شغلی (19%) است. رشد شغلی به عنوان کمترین فشار بحرانهای پیش روی کارکنان رتبه بندی شده است - اگرچه فعالان حوزه ارتباطات می بایست این ارقام را حتی پس از واکسیناسیون در ایالات متحده و سراسر جهان با دقت بررسی کنند.
نویسنده: Ted Kitterman
مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
Dec. 18, 2020
|