درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45777صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 28 آذر 1399 - 01:03
بررسی پدیده ای نوظهور میان روابط عمومی های ادارات: مدیران حقیقی، عملکردهای مجازی
با تبدیل مخاطبان فیزیکی به مراجعات آنلاین و تولید محتوا بطور یکجانبه و عملکرد ضعیف برخی سازمان ها مخاطبان را از پی جویی اخبار، بی انگیزه نموده و حجم انتشار اخبار زرد را مضاعف کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با ظهور ویروس کرونا و اجبار جوامع بشری به رعایت فاصله گذاری ها و حفظ شرایط قرنطینه و در کل تغییر الگوی زندگی، و از دیگر سو نیازهای گوناگون انسانها که پیوسته در عرصه اجتماعات برآورده و تامین می شوند، باعث شد که تصمیم گیران، چاره ای اندیشیده و برای اجابت این خواسته ها، برخی از این تعاملات اجتماعی رادر بستر شبکه های اجتماعی مهیا نمایند. از دانش آموزان و برنامه شاد تا اداریان و وِبینارها همه، پاسخ سنجیده ای بود برای انجام اجتماعات با حفظ پروتکل های بهداشتی. اما این پدیده، مانند سایر پدیدهای اجتماعی دارای وجوه و سویه های دیگری نیز بوده و از گزند آفت افراط و تفریط مصون نمانده است.


در ادامه و با جایگزین شدن شیوه ها و فناوری های نوین ارتباطی، کم کم غالب روابط‌عمومیهای ادارات، پوسته سنتی خود را شکافته و وارد عرصه روابط عمومی آنلاین شدند. در این مسیر، بسیاری از ادارات خدمت رسان مجالی تازه یافتند تا با انعکاس بخشی از زحمات شبانه روزی خود، مردم را با بیلان کاری خود آشنا کنند.

 

 از دیگر سو با تبدیل مخاطبان فیزیکی به مراجعات آنلاین و تولید محتوا بطور یکجانبه و عملکرد ضعیف برخی سازمان ها مخاطبان را از پی جویی اخبار، بی انگیزه نموده و حجم انتشار اخبار زرد را مضاعف کرده است. در این بین، برخی از ارگان ها، برای پُر نمودن بیلان کاری خود، بدون مَد نظر قرار دادن ارزش خبری، از هر رویداد کم اهمیت، خبری تهیه کرده و به خورد افکار عموم می دهند و با این اقدام، اخبار مهم آن دسته از ادارات تلاشگر و خدمت رسان را به حاشیه می رانند.

 

اخبار بازدیدهای گاه و بی گاه، بدون داشتن بازخورد و خروجی که به نظر می رسد صِرف در معرض دید عموم مردم بودن شخص اول آن ارگان (اعم از مدیران انتخابی و انتصابی) است، نتیجه ای جز بی اعتمادی به رسالت خطیر اطلاع رسانی روابط عمومی ها در پی نخواهد داشت. بازدیدهایی کلیشه وار که یک روابط عمومی با تدبیر خواهد دانست که نه تنها خبر نیستند که بواسطه مضرات اجتماعی آن، ضدِخبر بوده و به مرور، جنبه تخریبی آن دامان مدیر مربوطه را خواهد گرفت و پس از چندی، بر همگان محرز خواهد شد که این بانگ دُهُل وار، حکایت از تهی بودن منبع آن دارد.


در پایان باید گفت در شرایط بحرانی کنونی،که دلسوزان و خدمتگزاران در جبهه مقابله با کرونا و سلامت جامعه درحال مجاهدت می باشند، شایسته تر آن است که فارغ از بازدیدهای بی نتیجه و بدون خروجی  به فکر مدافعان سلامت جامعه بوده و در گفتار و کردار قدردان این قشر زحمتکش باشند.
 

رویش زاگرس/ محمد باقری


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد