شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| صاحبان مشاغلی که قبلاً کسب و کار موفقی داشته اند، در صنعت خود نیز شهرت و اعتبار خاص خود را دارند. با این وجود، ایجاد شهرت بهتر در صنعت قبل از شروع کسب و کار، مزایای زیادی دارد.
این امر به طور طبیعی با ذستاوردهای مهم در صنعت برای برخی افراد حاصل می شود، اما تعداد این افراد زیاد نیستند. در بیشتر مواقع، این بدان معناست که صاحبان مشاغل مجبورند برای کسب شهرت و برندسازی شخصی خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، باید بیشتر تلاش کنند.
در وهله اول، ایجاد شهرت و سپس راه اندازی کسب و کار بر این اساس بسیار ارزشمند است
برای اولین بار، ایجاد کسب و کار کاملاً جدید به کار و زمان زیادی نیاز دارد و بیشتر صاحبان مشاغل در وهله اول تمایل به کار و تلاش به مدت طولانی دارند، که این امر وقت زیادی برای توسعه اعتبار شخصی آنها باقی نمی گذارد. با این حال، برای صاحبان مشاغل که قبل از شروع کسب و کار خود شروع به ایجاد شهرت و اعتبار می کنند، زمان بیشتری برای راه اندازی کسب و کار در صنعت خواهند داشت.
علاوه بر این، با شهرت شخصی، جلب نظر سایر شرکای بالقوه یا سرمایه گذاران تجاری بسیار آسان تر است، زیرا اگر ایده تجاری توسط شخصی که قبلاً از حمایت عمومی برخوردار بوده، مطرح شود، بسیار چشمگیرتر خواهد بود. این امر به کسب و کار جدید این امکان را می دهد تا شتاب اولیه زیادی ایجاد کرده و دسترسی به مشتریان جدید بالقوه سریعتر صورت گیرد.
سرانجام، تقریباً نیمی از مشاغل در 5 سال اول کار خود معمولاً به دلیل عدم دسترسی و رشد شکست می خورند، اما وقتی صاحب مشاغل در وهله اول مخاطبان زیادی داشته باشند، این موضوع سخت تر خواهد بود. حتی در صورت شکست هم، صاحبان مشاغل به هر حال شهرت خود را حفظ خواهند کرد و می توانند مشتریان سابق را به کسب و کار بعدی خود منتقل کنند.
رهبری صنعت
بخش عمده ای از اعتبار صاحب مشاغل به توانایی آنها برای داشتن رهبر فکری در طیف خاص خود بستگی دارد. اگرچه می توان آژانس روابط عمومی استخدام کرد، این کار آسان تر می شود - حتی اگر شخص نتواند، درک هسته آن کاملاً آسان است. تنها کافی است که برخی ایده های جدید ارزشمند یا افکار منحصر به فرد را مطرح کنید تا به عنوان یک متخصص شناخته شوید، که گاهی اوقات به معنای دور شدن از قاعده و ارائه نظرات بحث برانگیز است.
آشنایی با صنعت
صاحبان مشاغل باید با این صنعت بسیار آشنا باشند، این بدان معناست که مکالمه های هوشمندانه و ارزشمندی را با سایر متخصصان صنعت انجام داده و در تمام تحولات باقی بمانند.
مخاطبان صنعت
صاحبان مشاغل جدید در صورت توسعه ارتباطات خود در صنعت، می توانند انتظار احترام بیشتری را از داخل و خارج از صنعت خود داشته باشند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف ارتباط با سایر متخصصان همفکر در حوزه کسب و کار خود و حتی افرادی از سایر صنایع است.
نویسنده: Ronn Torossian
مترجم: فرزانه شاهویسی
مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
Nov 13, 2020
|