درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 22:14   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44578صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 31 شهریور 1399 - 12:47
5 گرایش نوظهور و جریان‎‌ساز رسانه‌های اجتماعی در سال 2020
پیش از سال 2020، اکثر کسب‎‌وکارها از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بهره می‎‌گرفتند تا محصولات و خدمات‌شان را نشان دهند و آن‎ها را بفروشند. اما دوران بحران، زمان مناسبی برای خودتبلیغی نیست.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در ادامه، 5 گرایش مهم رسانه‌های اجتماعی آورده شده است:


1- تطبیق پروسه‌ی زمان‎بندی محتوا


اکثر مدیران رسانه‌های اجتماعی یاد گرفته‌‎اند که محتوای چند هفته یا چند ماه آتی خود را آماده کنند، اما این رویکرد نتیجه‎‌ای جز ارائه‌ی محتوای قدیمی و به‎‌دردنخور یا حذف و تولید مجدد محتوا را نخواهد داشت. هیچ‌کدام از این گزینه‌‎ها ایده‌آل نیستند.


امروزه مدیریت موفق بر رسانه‌های اجتماعی را در برنامه‌‎ریزی زودهنگام نمی‌دانند، بلکه باید یک مدل انعطاف‌پذیرتر را به کار بگیرید و محتوای مربوط به آینده‌‎ی نزدیک را تولید کنید. باید مسیر عملیاتی خود برای روزها، ماه‎‌ها یا فصول پیش رو را تعیین کرده و سعی کنید یک چارچوب کلی با فضاهای خالی زیاد را ترسیم نمایید که انعطاف‌پذیری کافی برای اعمال تغییرات را داشته باشد.


2- اولویت قائل شدن برای شِنُفت رسانه‌های اجتماعی


کلید استارت محتوای باکیفیت، شنفت هدفمند در رسانه‌های اجتماعی است. تا کنون، برندها شنفت رسانه‌های اجتماعی را نادیده گرفته‎ و مستقیماً به سراغ خلق محتوا رفته‌‎اند. اما باید این شرایط را تغییر دهند. فرض کنید که تولید محتوای برندها، بدون شنفت رسانه‌های اجتماعی باشد. در این صورت کاربران حس می‌‎کنند که حرف‌های‌شان شنیده نمی‎‌شود و همهمه‎‌هایی شکل خواهند گرفت. در عوض، مدیران رسانه‌های اجتماعی باید وقت بگذارند و نظر مشتریان نسبت به این تغییرات بزرگ را بشنوند. هرقدر بیشتر گوش کنید، سرنخ‌های بیشتری را دریافت خواهید کرد و تصمیمات بهتری برای خلق محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌گیرید.


3- موضع‌گیری


اغلب متخصصان رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی، رویکردهای ریسک‌گریز را انتخاب می‌‎کنند. بسیاری از کمپانی‎‌ها هنوز هم نگران واکنش منفی مردم هستند و نمی‌خواهند چیزی بگویند که همهمه به پا شود.


اما مشتریان امروز انتظار دارند که برندها صرفاً به فکر سود و زیان خودشان نباشند. نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید، اما موضع‌‎گیری اصولی درباره‌‎ی مسائل روز، می‌تواند موجب شکل‌گیری یک پایگاه مشتریان وفادار و مشتاق شود. صرفاً مطمئن شوید که کمپانی شما آمادگی پشتیبانی از اظهارات شما را داشته باشد.


4- نادیده گرفتن خودتبلیغی


پیش از سال 2020، اکثر کسب‎‌وکارها از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بهره می‎‌گرفتند تا محصولات و خدمات‌شان را نشان دهند و آن‎ها را بفروشند. اما دوران بحران، زمان مناسبی برای خودتبلیغی نیست. امروزه برندها و اینفلوئنسرها از رسانه‌های اجتماعی بهره می‌‎گیرند تا دیدگاه‎‌های‌شان را ترویج دهند، به دیگران کمک کنند، نقش خود در فرایند درمان را ایفا نمایند و روابط موردنیاز برای آینده را بسازند. هم‌اکنون هرقدر حسن نیت بیشتری را نشان دهید و بیشتر کمک کنید، ثمره‎‌ی بیشتری را برداشت خواهید کرد.


5- تمرکز بر المان‌های انسانی


هم‌اکنون مردم به دنبال خلوص، ارتباط و اجتماع هستند. برندها به‌جای تمرکز بر محصولات و خدمات، در حال تغییر استراتژی‌ها و تمرکز بر کارکنان و مشتریان هستند. مثلاً کمپانی‌ها نحوه‌‎ی دورکاری کارکنان و روتین‌‎های کاری جدیدشان را نشان می‎‌دهند

 

یا داستان‎‏‌های دلگرم‎‌کننده‎‌ی مشتریان درباره‌ی اشاعه‎‌ی احساسات مثبت‌شان را به اشتراک می‌گذارند. انسان‌‎ها بیش از اینکه به کسب‌وکارها اهمیت بدهند، برای همنوعان‌شان اهمیت قائل‌اند و اعتماد بیشتری به آن‏ها دارند، بنابراین کسب‌‎وکارها یاد گرفته‌‎اند که استراتژی‎‌های بازاریابی خود را پیرامون داستان‌‎های انسانی بسازند نه اینکه صرفاً به دنبال تبلیغ و شرح محصولات‌شان باشند.
 

نوشته‎ دوون گاردنر

 23 ژوئن 2020

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد